Skocz do zawartości

xork

Pasjonat
  • Postów

    81
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O xork

Informacje

  • Imię
    karol
  • Miasto
    Nowy Dwór Maz

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

556 wyświetleń profilu

Osiągnięcia xork

1

Reputacja

  1. xork

    Kończący się silnik?

    zrób diagnostykę porządną niczego nie zakładaj,czasem bzdura za 30 zeta potrafi wprowadzić apokaliptyczne symptomy...nie ufaj każdemu mechanikowi,powodzenia.
  2. xork

    Kończący się silnik?

    W dolocie oleju trochę zawsze jest , mgłę olejową ciągnie przez turbinę wężykiem od odmy z pokrywy zaw.(tak jest w AJM'ie),no i turbo też idealne nie jest, (ale to pyły chyba ma też zatrzymywać,tak mi się wydaje) Mi dymił jak miałem dziurę w wężu za intercoolerem, podobnie by było gdyby dziura była zaraz za turbiną, po załataniu zupełnie inne auto.
  3. Mam ajm'a z tego co pamiętam w moim była checa z wężem górnym (zakładam że z dolnym podobnie) otóż ma jak (wydaje mi się)dedykowane "złącze/przyłącze". Ale może wszystkie taK mają. Upewnij się czy tobie podejdzie wej/wyj. z chłodnicy dla świętego spokoju.
  4. poszło w trudzie i znoju ...ta konstrukcja jest źle zaprojektowana ...misja zakończona..piniondz w kieszeni Dodam jeszcze tylko : Wymieniajcie tą śrubę, napinacza nie wymieniałem od lat tylko sprawdzałem jego stan ,czyściłem/smarowałem żeby nie miał oporów (mam napinacz INNA)ale ta śruba jest bardzo długa i moim zdaniem powinna być przynajmniej grubsza, tam jest śruba klasy wytrz. 8.8 ,może jest dostępna mocniejsza 9.8 lub 10.9 ,ja wstawiłem co miałem pod ręką na klej bo przy wierceniu mogłem trochę nadwyrężyć gwint.
  5. Jestem skłony zaryzykować i postawić na to że to uszczelka ,nastąpił wysyp tego typu awarii w ajm'ach, jeszcze 2 lata temu nie pojawiało się tyle postów co w tym roku,zresztą sam to przerabiałem, znikający płyn itp. Ale sprawdzaj ,nie wywala ci bagnetu? Odpowietrz może układ chłodzenia .
  6. Cześć, w ten piękny dzień muszę walczyć z przeciwnościami losu,złośliwością rzeczy martwych i niemieckiej technologi zaprojektowanej tak aby boleśnie zdzierać skórę z dłoni. W AJMie napinacz paska osprzętu (alternator,wspomaganie) jest typu "hydraulicznego" posiada taki siłowniczek ,osią napinacza jest taka długa śruba wchodząca w podstawe/platformę dla alternatora i wiatraka i pompy wsp, któa jest przykręcona do bloku silnika. Ta p...zła śruba złamałą się ,przez co napinacz położył się na osłonie rozrządu ale szczęśliwie właśnie się zatrzymałem pod garażem więc dramatu nie było. Złamała się jakieś 7 mm w otworze i teraz pytanie do was: Jak głęboko ona wchodzi / czy ten otwór jest gwintowany/na jakim odcinku? ,czy może z drugiej strony jest jakaś nakrętka lub coś podobnego . Najlepszy sposób na wydobycie pozostałej części wg. was to? wiercić? czy zwalać cały osprzęt? Pomóżcie, bo świerzbi ręka żeby siekierą przyp...w auto które jest ze mną już 12 lat.
  7. xork

    Przygody z AJM'em ciąg dalszy

    Przygoda zakończyła się pomyślnie, auto jeździ, pali od "strzała"...a już niewiele brakowało... niewiele brakowało bym stał się oprawcą doręczyciela jednej z firm kurierskich. "Wyczuwalny opór" jest tutaj określeniem które spowodowało sporo problemów, chyba tak właśnie napisano w instrukcji ustawiania "pompek" po prostu brakowało obrotu może trochę więcej. Finalnie jeszcze spotkała mnie naprawa zajeżdżonego rozrusznika, wynikiem czego (bo to nie koniec)było brak ładowania alternatora.Wiele się nauczyłem, oj wiele...Wymiana rozrządu, to obecnie bajecznie prosta sprawa tak wiele razy ustawiałem ,zakładałem i zdejmowałem ,że chyba muszę kupić nowy pasek, bo trochę źle to zniósł,osobiście nie polecam paska marki Dajco ,jajco czy cóś made in italy...dramatycznie badziewny. Ale wreszcie mogę na rybki jak człowiek cywilizowany pojechać.
  8. xork

    Przygody z AJM'em ciąg dalszy

    czy wtyczki na grodzi to łączenie od g28 i g40, jedna szara bodajże ?
  9. xork

    Przygody z AJM'em ciąg dalszy

    tak sie składa że nikt nie dba o samochody w okolicy ...he he Wykręciłem te świeczki i jest na nich czarny osad ,jakby lepka sadza
  10. xork

    Przygody z AJM'em ciąg dalszy

    świeczki dopiero jutro przyjadą ,a na razie lipa nie che zanwet zatrajkotać ...podałbym mu kopcia w dolot ale trochę się cykam że łyknie jakieś paprochy
  11. Witam, jakiś czas temu pytałem o głowicę i o jej dalszą przydatność w związku z pęknięciami przy otworach pompowtryskiwaczy. Głowica już zamontowana po planowaniu etc. (te pęknięcia wg. pana od planowania to norma w tych silnikach przy przebiegu rzędu 400k km). Wymieniłem również panewki wałka i popychacze ale tylko te od zaworów wydechowych (niestety jest to naprawa "budżetowa" ,a te akurat były bardziej zużyte ),uszczelniacze pompowtrysków i śrubki dociskowe także. Regulację pompowtrysków wg.dostępnej instrukcji (na -180 '), oraz inne duperele filtry ,łącznik elastyczny wyd.,rurki podciśnienia.... Nie odaplił, nie było to specjalnym zaskoczeniem z racji złożoności całego procesu składania ,spodziewałem się błędów. Na pierwszy ogień poszedł filtr paliwa z tą debilną ideą chłodnicy paliwa na jego szczycie, łapał powietrze jak szalony...chłodniczka powędrowała obok filtra, wszystko cacy bąbli brak ;) Nie odpalił, akumulator do ładowania ...lecimy dalej sprawdzamy rozrząd,blokady, dla pewności znaki na kole wału korb. , co ciekawe u mnie występują dwa znaki jeden to kreseczka no i chwilę dalej właściwe 0, dla pewności wykręciłem świecę i sztywnym wygiętym drucikiem potwierdziłem prawidłowość tego 0 / GMP. W międzyczasie urwany kabelek od czujnika temp.paliwa na powrocie za t.pompą ,zlutowane oraz błąd czunika g40 tego przy kole wałka rozrządu(myli mi sie z tym g28 na wale korbowym) wynik poza zakresem czyt jakoś tak. Przy okazji wyszło że wszystkie świece żarowe szlak trafił. I teraz jestem w tym właśnie momencie. Pytanie : czy przy temp. 20 stop. mimo niesprawnych świec nie powinien zagadać? Zakładam że próba uruchomienia bez podłączonej chłodnicy i wtyczek występujących przy niej nie ma wpływu oraz to że nie założyłem paska wielorowkowego (na artelnator i pompę wspom.) Na tym etapie celem jest choćby zatrajkotanie przez chwilę, co powinno być możliwe nawet przy odłączonym/uszkodzonym przepływomierzu, n75 itp. Pytanie :czy mam rację? Dalszym krokiem zapewne będzie ponowne wyjęcie pompek i sprawdzenie uszczelnień,podłączenie elektryczne jest raczej okej, gdyż bez wpiętej wtyczki pojawia śię ich błąd po wpięciu już nie. Macie jakieś pomysły/sugestie będę wdzięczny. Mam czasu trochę więc dramatu nie ma, ale na ryby wolę jeździć autem niż rowerem ;)
  12. xork

    Głowica AJM - ocena zużycia

    Nareszcie trochę optymizmu(ale coś czuję że po ptokach), dzięki!
  13. xork

    Głowica AJM - ocena zużycia

    Znasz jakiegoś dobrego dilerA głowic.
  14. xork

    Głowica AJM - ocena zużycia

    Nadzieje straciłem. Jakieś sugestie co do tego co dalej robić. Pozdrawiam
  15. xork

    Głowica AJM - ocena zużycia

    Dzisiaj dopiero wym.pompki i przetarlem trochę głowicę i ogarnął mnie smutek ponieważ widoczne są pęknięcia pomiędzy krawędzią zaworów a otworami pompowtrysków .wrzucę fotki jak tylko rozmiar plików ogarnę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...