Witam klubowiczow,
Postanowilem poruszyc temat silnika 1.9 tdi BRB, gdyz po przeszukaniu wielu postow na forach rowniez niemieckich i angielskich nie uzyskalem jednoznacznej odpowiedzi.
Przymierzam sie do podniesienia mocy mojej A4 Avant BRB (116ps) jednak chce to zrobic w etapach.
Ponizej pytania co do ewentualnego tuningu.
Prosze pomozcie, bo od cztania juz mi oczy wysiadaja.
Aktulanie zrobione:
Hamulce przod 320mm z ceramicznymi klockami o perforowanymi tarczami.
Zawieszenie od s-line.
program robione przez ABT (138ps i 340Nm) przydalo by sie wiecej
wzmocnione sprzeglo/dwumas (min 420Nm)
Etap 1 Chcial bym osiagnosc 160-180ps i 360-380Nm
Tutaj zalezy mi na przebiegu momentu a same wartosci juz sa mniej wazne.
1. Wymiana na turbo od AWX
2. Soft
Pytania Etap 1:
1. Ile PS i momentu jest w stanie pociagnac standardowy SMIC (220x217x62)? Wyczytalem ze w wyzszych temp +30C max 150ps i 360Nm
2.Jezeli standard SMIC nie jest w stanie uciagnac rzadanych wartosci to jaki pasuje P&P bo nie bede inwestowal w FMIC?
Wyczytalem pasujace:
2.1 od 3.0 tdi A6 C6 ma wymiary podobne tylko grubosc okolo 18mm wieksza oraz wejscia 45mm zamiast 56mm wiec przejsciowka potrzebna.
Czy trzeba cos wiecej przerabiac niz tylko przejsciowke i czy miejsci sie w nadkolu A4 BRB AVANt?
2.2 od 2.0tdi BRD 2x SMIC tutaj nie wiem co trzeba przerabiac czy operacja jest p&p?
2.3 od 2.5 tdi 2xSMIC nie mam pojecia czy cos przerbiac trzeba czy operacja p&p?
Jezeli co inne mozliwosci P&P to podajcie jakie bo chce pozostac przy SMIC. Za custom za 1500zl dziekuje takie moge z USA z Bell sprowadzic;)
3. Ile PS i momentu sa wstanie pociagnosc standardowe pompki do BRB i jaki jest ich kod OEM? Wedlug JB service w NL max 160ps i 360Nm
Nie chce zmieniac pompek na tym etapie wiec zastanawiam sie czy na 160-180ps wystarcza przy turbinie z AWX.
4. Czy sa jakies inne turbiny np. od 2.5 tdi ktore pasuja P&P jak od AWX nie wspominajac o BRD?
5. Jezeli ktos ma na sprzedaz utbo AWX w bardzo dobrym stanie niech da znac.
Etap 2 190-210ps 390-410Nm
1. Wymiana na turbo na 1756VK
2. soft
3. SMIC z etapu 1 o ile standardowy SMIC nie pociagnie.
4. Wymiana pomki na AL o ile pomki z BRB nie pociagna
Pytania Etap 2
1. Jakie dokladnie przerobki sa potrzebne na 1756VK do BRB? (czytalem calego posta o 1756VK , ale brak calosci)
Rozumiem, ze trzeba troche przerobic jezeli chodzi o kolektor ale co z ulozeniem trubo i polaczeniami?
Mam nadzieje , ze lektura was nie wykonczyla.
Z gory dziekuje za wszelkie porady i jak widzicie sporo juz szukalem na forum jednak nadal sa pytania.
Pozdrawiam
Adrian