-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O suppapeter
Informacje
-
Imię
Piotrek
-
Miasto
Białystok / Bydgoszcz
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2001
-
Silnik
2.0
-
Kod silnika
1B
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
-
Wieczorkiem mozna cos ogarnąć, ktos jeszcze chetny ?
-
KWIECIEŃ- Najładniejsze zdjęcie A4 na forum
suppapeter odpowiedział(a) na tomekhxc temat w Kalendarz Audi A4 Klub Polska
Oddane -
-
[B6] 2.0 ALT, Zwykły olejo żerny sedan
suppapeter odpowiedział(a) na suppapeter temat w Audi A4/S4 B6
@jedrekx Dzięki za słowa uznania myślałem od dokładce od cupry ale z nią jeszcze trochę poczekam, bo jak za wszystko zrobię, znudzi mi się jeszcze , a tego bym nie chciał -
[B6] 2.0 ALT, Zwykły olejo żerny sedan
suppapeter odpowiedział(a) na suppapeter temat w Audi A4/S4 B6
Nawet nie próbuję , wcześniej miałem obniżony na springach - 35mm to przy załamaniach tarłem więc teraz nawet nie próbuje, szkoda auta Jeżeli chodzi o Bydgoskie Galerie, to na spokojnie mogłem wjechać do focusa tyle musi mi wystarczeć -
[B6] 2.0 ALT, Zwykły olejo żerny sedan
suppapeter odpowiedział(a) na suppapeter temat w Audi A4/S4 B6
Zgadza się ale nudziłem się i chciałem wszystko jeszcze raz napisać własnymi słowami -
[B6] 2.0 ALT, Zwykły olejo żerny sedan
suppapeter odpowiedział(a) na suppapeter temat w Audi A4/S4 B6
PODŁĄCZENIE KIEROWNICY Z MULTIFUNKCJĄ DO MODELU A4 B6 – KIEROWNICA 4 RAMIENNA ORYG. Witam, postanowiłem przygotować materiał w którym postaram się opisać procedurę podłączenia oryginalnej poduszki z mf do modelu a4 b6. Informacje zebrałem od ludzi z forum jak i z innych postów, ale postarałem się to wszystko zebrać w całość. Do podłączenia poduszki z MF potrzebne nam będzie : - Poduszka Multi funkcyjna, -Wiązka do Multi funkcji - 8Z0971589E -Moduł Multi funkcji - 61340390F - Taśma ( zwijak) Airbaga 12 pin- 8E0953541D - Moduł Kierownicy : 8E0-953-549-F,8E0-953-549-S – nie obsługują MF i tempomatu L, N, M, P, Q, R – Obsługują Wspomniałem o tempomacie , dlaczego ? Ponieważ gdy wymieniamy już moduł kierownicy, możemy się pokusić o dołożenie manetki do tempomatu – wszystko zakodujemy i powinno śmigać. Tylko jak się już zdecydujemy na dołożenie manetki tempomatu, musimy również dokupić nową obudowę Stacyjki pod tempomat lub dociąć swoją starą. Zaczynamy, będą nam potrzebne malutkie torxy (8) do tego przyda się nam torx 25 i 20. Torxy będą nam potrzebne do odkręcenia obudowy kierownicy i wypięcie poduszki. Zanim zaczniemy cokolwiek wymieniać musimy pamiętać o tym żeby odłączyć akumulator. Gdy odkręcimy poduszkę będziemy potrzebować nasadki spline m12. Odkręcamy nakrętkę i zanim zdejmiemy kierownicę, należy zaznaczyć mazakiem aktualne położenie kierownicy, żeby była w takim samym położeniu co była. Potem odpinamy zwijak (siedzi na 3 zaczepach ) . Gdy mamy zdjęty zwijak odkręcamy manetki, pod kolumna kierownicy będzie jeszcze jeden torx należy go również odkręcić wtedy zejdzie manetka kierunkowskazów i możemy dobrać się do naszego modułu, który należy wymieć oczywiście jeżeli mamy taki który nie obsługuje tempomatu i multifunkcji. Potem działamy na zasadzie plug and play tylko w odwrotnej kolejności, składamy wszystko w kupę. Ja nie posiadałem modułu TVR do multifunkcji, który znajduje się w kierownicy, więc musiałem dokupić specialny moduł TVR (trapez) i odchodząca od modułu wiązka. Poduszka à wpięta jest do zwijaka, kabel idzie dalej do modułu TVR à od modułu TVR idzie oddzielna wiązka opisana wyżej, którą wpinamy do poduszki. Wszystko skręcamy i pozostaje nam tylko wszystko zakodować, poniżej są filmiki w których będzie wszystko opisane, na pewno lepiej niż jeżeli ja bym to zrobił. Po odłączeniu modułu i zwijaka air baga będziemy musieli zakodować na nowo pompę absu i czujnik, wszystko robimy na odpalonym silniku , wszystko jest ładnie przedstawione na filmie Kodowanie Kierownicy multifunkcyjnej Odpalamy VAGA\VCDS --> 16 Steering Wheel i kodujesz Znajdziemy tak gotowe podpowiedzi 0?xxx: Kierownicao 0 = standardowa (bez multifunkcji)o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radiao 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonuo 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosemo 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem Kodowanie pompy abs i czujnika skrętu: Kodowanie Tempomatu : -
[B6] 2.0 ALT, Zwykły olejo żerny sedan
suppapeter odpowiedział(a) na suppapeter temat w Audi A4/S4 B6
Dodaje zdjęcia, nie było czasu robić więcej zdjęć. Na dzień dzisiejszy auto jest u lakiernika -trzeba ogarnąć wgniecione nadkole + dojdzie spojler na tylną klapę i jak na razie nie przewiduje kolejnych modów Starczy jak na razie, felgi i gwint spłukały mnie do końca -
[B6] 2.0 ALT, Zwykły olejo żerny sedan
suppapeter odpowiedział(a) na suppapeter temat w Audi A4/S4 B6
Na dzień dzisiejszy tempomat i multifunkcja działa jak ta lala - tylko mam problem z czujnikiem skrętu G85 - mam nadzieję że problem rozwiążę na dniach. Przygotowuje również plik gdzie opisuje całą procedurę co jest potrzebne do takiego zabiegu i tym podobne -
Witam, Piszę z takim problemem, może ktoś miał podobny przypadek i może podrzucić jakąś radę. Sprawa wygląda tak: Wstawiałem sobie tempomat + kierownica multifunkcyjna oryginalna przewidziana do mojego modelu (a4 b6 ). Musiałem wymienić moduł kierownicy obsługujący tempomat i mf do tego doszła również taśma airbag (12 pin ) + modul tvr i wiązka tvr – Wszystko wymieniłem i podłączyłem metodą plug and play. Z zakodowanie tempomatu i MF nie było problemu – wszystko chodzi tak jak powinno, ale teraz przechodzę do sedna sprawy : Po całym zabiegu mam choinkę na stacyjce : pali się ESP\ABS\ i mruga hamulec- więc z informacji zacząłem od kalibracji modułu skrętu Steering Angle Sensor (G85) Wszystko wykonałem według schematu- najpierw odblokowałem kodowanie odpowiednim loginem do swojego auta, potem przeszedłem do kodowania – kod został zatwierdzony, przechodzę do bloków pomiarowych grupa 005 – i czujnik G85 nie zmienia wartości – zatrzymało się na wartości minus 2,5 stopnia. – zakończyłem kodowanie , logowaniem (40168), przejechałem się problem nie zniknął, czy muszę coś jeszcze aktywować, czy taśma airbaga jest po prostu padnięta. Pozdrawiam
-
[B6] 2.0 ALT, Zwykły olejo żerny sedan
suppapeter odpowiedział(a) na suppapeter temat w Audi A4/S4 B6
Wszystko podpięte, przekręcam stacyjkę a tu choinka, pali się abs esp i hamulac mruga. Aktywowałem tempomat kodem 11463 w VCDS ale nic to nie dało, jakieś rady : -
Simply Clean Wagon 3.0 TDI V6 Quattro by FroS-t
suppapeter odpowiedział(a) na FroS-t temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Chciałbym samemu uzyskać taki efekt , poszerzałem z przodu błotniki i w środku osłona nadkola ( ta plastikowa ) jest ciut za krótka i lubi sobie wyskoczyć ,delikatnie - co powoduje za***iste tarcie przy skręcaniu , Co poprawia mi humor to fakt że jest to plastik i dzieje się to tylko podczas mocniejszych skrętów Jeżeli chodzi o wygodę, jest mega !! Ja bym na twoim miejscu zostawił te opony co masz, nie sprzedaż ich tak jakbyś chciał, a nawet jak znajdziesz chętnego na swoje opony - to może będziesz musiał czekać caly sezon jak nie dłużej. Sam wspominałeś że nie jesteś jedynym użytkownikiem auta, więc myślę że na wysokość starczy , może wszędzie nie wjedziesz... ale tak już musi być Autko wygląda naprawdę przyjemnie, powodzenia w dalszych modach Musimy w końcu zgadać na jakiegoś spota ... Pozdrawiam -
Można by było o czymś pomyśleć dawno nie było żadnego spota
-
[B6] 2.0 ALT, Zwykły olejo żerny sedan
suppapeter odpowiedział(a) na suppapeter temat w Audi A4/S4 B6
Planuje jeszcze wymienić swoje odboje na tył na twardsze, ktoś coś ? Może być beton, tylko tył ma się nie ruszać -
[B6] 2.0 ALT, Zwykły olejo żerny sedan
suppapeter odpowiedział(a) na suppapeter temat w Audi A4/S4 B6
Na dzień dzisiejszy wszystko mam już skompletowane Cała ta zabawa póki co wyniosła mnie już 542 zł Po świętach powinny już dojść wszystkie graty i będę mógł się cieszyć multifunkcją i tempomatem Mam przynajmniej taką nadzieję