Witam,
Mam problem z tempomatem proszę o pomoc.
Kupiłem samochód z zamontowanym tempomatem nie wiem czy fabrycznie,ale niestety nie działa. Sprawdziłem wszystkie ustawienia, kodowania jak w poście i wszystko się u mnie zgadza. Wszystko jest ustawione prawidłowo mimo to tempomat nie działa. Zdecydowałem się wymienić całą taśmę z manetkami na inne. Wcześniej miałem taśmę 8K0953568E wymieniłem na 8K0953568F i przy okazji wstawiłem sobie multifunkcyjna kierownice. Zaprogramowałem taśmę zgodnie z opisaną procedurą, czujnik skrętu 85 skalibrowany poprawnie itp nie mam żadnych błędów. Kierownica multifunkcyjna działa natomisat tempomat dalej nie. Zauważyłem że przy testowaniu manetki tempomatu w 16-steering wheel widzę reakcje każdego przycisku tempomatu natomiast jak chce przetestować manetkę tempomatu w zakładce 01 engine jak w załączonym zdjęciu to naciskanie manetki nie wywołuje tam żadnej reakcji cokolwiek naciskam na manetce tempomatu nie wywołuje reakcji przy tym teście w związku z czym mam pytanie czy to prawidłowa reakcja ? Może komunikacja z manetki nie dochodzi to sterownika silnika? Czy ma ktoś schemat elektryczny gdzie wpada sygnał z tempomat ?
Interfejs VCDS 12 12
samochód Audi A4 B8 2008r 2.0 TDI 105KW
zdjęcie z VCDS:
http://s18.postimg.org/7dri326ft/IMG_4203.jpg
lub:
http://www.directupload.net/file/d/4097/gskkgp9g_jpg.htm
Właśnie nagrałem serwisówke elsa win 4.0 i znalazłem tam schemat złącza taśmy J527 którego zdjęcie załączam poniżej.
Pomierzyłem napięcia na kablach wychodzących z wtyczki i tak to wygląda:
brązowy - masa jest
biało czerwony jest napięcie 14V
czarny również 14V
pomarańczowo zielony 0,6V
pomarańczowo brązowy 4,4V
drugi pomarańczowo brązowy 2,2V
pomarańczowo niebieski 2,7V
niebiesko zielony - tutaj nic nie ma jak mierze zwarcie do masy też nic czy to jest sygnał: ”5 - GRA zablokowany w położeniu WYŁ”? Jak blokuje manetkę tempomatu cofając ją do tyłu też się nic nie pojawia
Widzę że sygnał idzie do J623 ( sterownika silnika) co powinno się dziać na tym kablu?
Może tu mam problem, nie ma sygnału i komputer cały czas myśli że ma zablokowany tempomat w pozycji wyłączonej. Czy ktoś wie co się dzieje na tym sygnale jak jest włączona manetka tempomatu i cofnięta w pozycje wyłączoną? Ma być jakieś napięcie czy ma zwierać do masy jaka ma zachodzić reakcja
Napięcia mierzyłem w stosunku do masy na włączonym zapłonie.
Czy na obu pomarańczowo brązowych kablach powinno być to samo ?
Dodam że kontrolka tempomatu w ogóle się nie pojawia w zegarach.
Jedyne co nasuwa mi się na myśl to zmierzyć przejścia kabli z J527 do J533 i J285 ale w elsa win która zainstalowałem nie widzę gdzie są te sterowniki/gniazda J533 i J285 bo nie ładują mi się wszystkie zdjęcia.Mam jakąś wybrakowaną wersje elsa win.
Proszę o pomoc bo męczę się z tym drugi tydzień i sam sobie nie poradzę.
J527 schemat :
http://s4.postimg.org/quexz1ah9/J527.jpg
lub:
http://www.directupload.net/file/d/4097/wicz35if_jpg.htm
Kolejny wieczór męczę się z tempomatem dzisiaj zmierzyłem że sygnał : „5 - GRA zablokowany w położeniu WYŁ” czyli kabel niebiesko zielony ze sterownika kolumny kierowniczej J527 ustaliłem że dochodzi do sterownika silnika oznaczonego na schemacie jako J623 , jest ładne przejście 2 omy, ale według schematu powinien wpadać na pin T94 a w praktyce pin T94 jest u mnie pusty ( załączam zdjęcie) natomiast namierzyłem ten kabel na pinie 63 wtyczki B J623 ( załączam zdjęcie )
Reasumując, przejście mam na tym kablu ale nic się nie pojawia jak cofam manetkię. Wydaje mi się że powinna zachodzić jakaś reakcja. Czy powinno się tam pojawiać jakieś napięcie czy masa ?
PROSZĘ O POMOC
Proszę też o podpowiedz czy te dwa pomarańczowo brązowe:
12 - magistrala CAN napędu Low
8 - magistrala CAN systemu Komfort Low
powinny być połączone ze sobą i powinny mieć takie same napięcie ???
Proszę o jakąś podpowiedz.
wrclaguna Mistrzu pomóż.