Witam,
pacjent to Golf 4 silnik AUM. Piszę w tym dziale, gdyż dział dla innych aut grupy VW jest martwy... (chyba na innym forum/edit chudineze)
Opis problemu.Sprzedający wspominał coś o 'poluzowanej opasce', jako celowy zabieg, majacy na celu słyszenie świstu zasysanego lewego powietrza. Auto normalnie odpala, nie falują obroty. Gazownik zakładając gaz, stwierdził, że świeczki są lekko zafajdane olejem, co by tłumaczyło lekkie podszarpywanie w dolnym zakresie obrotów przy zmianie biegów. Jest też podobno mała nieszczelność przy plecionce na wydechu.
Faktycznie, powyżej 2000 obrotów przy przyspieszaniu słychać świst, co raczej nie powinno mieć miejsca, gdyż turbo K03s jest małe.
Porobiłem trochę logów, dla lepszego zobrazowania.
Logi statyczne:
000,001,003 http://vaglog.pl/log_228723.html Logi dynamiczne: 001 http://vaglog.pl/log_228815.html 003 http://vaglog.pl/log_228816.html - Przepływka wygląda ok. 110g/s przy 5000obr/min wydaję się ok (czytałem , że optimum powinno być 120g/s), inni twierdzą, że za malo 004 http://vaglog.pl/log_228817.html 010 http://vaglog.pl/log_228819.html 011 http://vaglog.pl/log_228820.html 002+115+118 http://vaglog.pl/log_228821.html - turbo nie pompuję od dołu, dopiero od 2500tys pokrywa się z zadanymi wartościami. Czytałem, że może to być wina nieszczelnego dolotu 003+008+011 http://vaglog.pl/log_228822.html 001 + 032 http://vaglog.pl/log_228823.html - jedna wartość jest na minusie a podobno powinno być zero. 014+015+016 http://vaglog.pl/log_228824.html - zapłony raczej nie wypadają 022+023+026 http://vaglog.pl/log_228825.html
005 118 120 http://vaglog.pl/log_229104.html Logi mające na celu zobaczyć jak auto się zachowuję podczas przyspieszania od zera do setki.
W pierwszym przypadku było włączone ESP, więc mi trochę ściął z obrotów na początku. Podczas drugiej próby wyłączylem. I powiem tak. szału to to nie ma. Maksymalny moment obrotowy 210 NM powinien fabrycznie osiągać przy 1800obr/min. Ze względu na to , że auto już 13 letnie, więc krzywa momentu przesuwa się lekko. Powiedzmy do kolicy 2300obr/min. a u mnie przy tych obrotach ona ma 135 NM!! Uważam, że to za mało i tak jak mówiłem, czuć, że turbo wstaję późno.
Widzę właśnie ogrom zainteresowania