Skocz do zawartości

OlgierdA4

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O OlgierdA4

Informacje

  • Imię
    Olgierd
  • Miasto
    Katowice

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1996
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia OlgierdA4

0

Reputacja

  1. W czwartek robię wymiankę oleju na 5w-40.
  2. Poza tymi dwoma incydentami, nic się nie dzieje w chwili obecnej. Staram się jednak aż tak nie pałować auta. Zatem, jak temu zaradzić? Zmienić olej na rzadszy?
  3. Informacje z etykiety: DuraBlend™ Diesel Motor Oil SAE 10W-40 Półsyntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych — opracowany specjalnie do silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem — wykracza ponad wymagania większości producentów silników wysokoprężnych Półsyntetyczny olej VALVOLINE DURABLEND DIESEL10W40 przeznaczony jest do stosowania w silnikach wysokoprężnych, ze szczególnym zaleceniem do jednostek z wtryskiem bezpośrednim. Formuła oleju DURABLEND opiera się na zastosowaniu wysokiej klasy wyselekcjonowanych dodatkach uszlachetniających. Zapewnia nieprzerwaną ochronę elementów silników pracujących pod znacznym obciążeniem. Doskonale sprawdza się zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach, a także w krótkich cyklach przejazdów, kiedy silnik nie zdąży ustabilizować się cieplnie. Nadaje się zarówno do jazdy miejskiej jak i autostradowej. Zapobiega tworzeniu się nagarów, laków, osadów i pomaga w utrzymaniu pełnej sprawności silnika przez cały czas eksploatacji. Dzięki zmniejszaniu tarcia pomiędzy elementami silnika wydłuża jego żywotność, jednocześnie pozwalając obniżyć zużycie paliwa. Zastosowania: Do silników wysokoprężnych. Odpowiedni do silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim, z i bez turbodoładowania. Do samochodów używanych w niskich temperaturach. Zalecany do silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim Klasa lepkości: SAE 10W-40 Klasa jakości: ACEA: A3 / B4 API: CF Specyfikacje: MB 229.1 VW 505.00 Kolego, mógłbyś mi wyjaśnić łopatologicznie jak może to wpływać na opisaną przeze mnie usterkę? Nie jestem specjalistą, więc trzeba mi prosto i zrozumiale to wyjaśnić. Na moje kaprawe oko puściło uszczelnienie turbiny, a nie chciałbym niepotrzebnie ładować kasy w remonty. Dlatego liczę na wiedzę i życzliwość kolegów z forum, o większym od mojego doświadczeniu.
  4. Valvoline Durablend 10w40 do Diesla, niebieski (wybór poprzedniego właściciela, ja mam to autko od 2 tygodni).
  5. Na razie za krótko go mam (2 tygodnie), ale obserwuję. Poziom jest ok. Podejrzewam, że w ekstremalnych sytuacjach turbo popuszcza, ale za mało się na tym znam.
  6. a4 1,9 tdi afn (wer. 110 KM po chipie) 1996 r Poprzedni właściciel 2015-12 Problemy: auto ciągnie , za chwilę nie jedzie wcale, po chwili znowu idzie, i tak w kółko dzieje się tak w różnym przedziale obrotów Diagnoza: zapieczone kierownice Naprawy: wyjęcie turbo, czyszczenie z nagaru Modyfikacje auta: - wymiana sterownika na zchipowany (około 140 KM i 320 Nm) - czyszczenie turbiny - przelotówka zamiast katalizatora - nowy zawór N75 - zaślepienie EGR Zakup auta przeze mnie 2016-04 Objawy: - zauważalne "przyklękniecie mocy" w górnych granicach przełożeń. - głośna praca turbiny (świst): https://www.dropbox.com/s/1smioxh6xb115kl/rec_160412_083744.mp3?dl=0 Mocne wdepnięcie w gaz powoduje gwałtowne przyspieszanie, a w górnej granicy prędkości obrotowej biegu "załamanie mocy". Po zmianie na wyższy bieg, samochód ciągnie dalej. Przygoda pierwsza: Gwałtowne wdepnięcie gazu, auto mocno przyspiesza aż do momentu "załamania mocy" i wówczas następuje coś dziwnego. Ściągam nogę z gazu, a samochód sam wchodzi na obroty i ciągnie do przodu. Coś jakby "samozapłon". Kończy się zduszeniem auta hamulcem, szarpnięciem i kłębami białego dymu z rury wydechowej. Po chwili auto dalej jeżdzi, jak gdyby nigdy nic. Przygoda druga (tydzień później): Gwałtowne wdepnięcie gazu, auto mocno przyspiesza aż do momentu, gdy ściągam nogę z gazu i wtedy zapalają się kontrolki (silnik samoistnie gaśnie). Nie daje się odpalić z rozrusznika (identyczny efekt jak przy zapowietrzeniu układu paliwowego). Pcham na parking. Kilka godzin później odpalam go na zaciąg i autko odpala bez najmniejszego problemu. Odpinam hol i po przejechaniu 300 m wciskam energicznie pedał gazu w podłogę, żeby sprawdzić, czy normalnie przyspiesza. Auto przyspiesza, ale w pewnym momencie następuje jakieś odcięcie mocy, silnik prawie wcale nie reaguje na gaz, szarpie całym autem, a z tyłu kłęby białego dymu. Nie przerywam jazdy, jade tak około 300 m pozostawiając za sobą białą smugę dymu. Po chwili moc wraca, samochód przestaje kopcić i normalnie przyspiesza. Zrobiłem logi dynamiczne, ale bałem się wcisnąć pedał gwałtownie w podłogę, więc zrobiłem to bardzo dynamicznie, ale płynnie. Dostałem od poprzedniego właściciela logi z jego wcześniejszej awarii, zamieszczę jeśli okażą się potrzebne.
  7. Zczytałem przebieg z instrumentów, pokrywa się z licznikiem. Niestety program nie łączy się z EDC15 i nie da się zczytać go z silnika. Nie ma też gwarancji, że ten rocznik go rejestrował. Co do serwisu, to nie ma chyba sensu płacić za jedną informację, bo może się okazać, że jest ona np. sprzed 5 lat. Bardziej myślałem o tym, że ktoś życzliwy i pomocny, może zerknąć w historię i szepnąć słówko.
  8. Może ktoś jest z okolicy Katowic i pomoże? Może ma ktoś znajomości i pomoże odczytać historię pojazdu? Ten wpis mnie niepokoi: "WSC: www.obd2.pl". Coś było majstrowane.
  9. Dzień dobry, Zakupiłem A4 Avant 1.9 TDI z podejrzanie niskim przebiegiem. Nawet się nie łudzę, bo auto jest z 1996 roku. Kupiłem go ze względu na stan techniczny i kondycję silnika, z pełną świadomością, że licznik jest kręcony. Chciałbym jednak sprawdzić jego przebieg jeżeli będzie to możliwe i mam kilka pytań, bo nie potrafię go odczytać. Mam kabelek OBDII i windows 7 64 bit I. VAG-COM i VWTOOL nie instalują się II. VCDS 11.11.3 oraz VCDS 908 - instalują, uruchamiają i dają komunikat, ze nie wykryto interfejsu III. Polski Vag 4.9 oraz VCDS lite diagnozują, ale: 1. "Funkcje dodatkowe" mają nieaktywne ikonki wewnątrz, nie da się wejść głębiej (podobno tam się właśnie sprawdza przebieg) 2. "17-Instrumenty" nic ciekawego nie znalazłem, ale jest wpis "WSC: www.obd2.pl". Czy może to być ślad po modyfikacji przebiegu licznika w Polsce? 3. Czy w aucie z 1996 przebieg jest jeszcze zapisany w jakimś innym miejscu niż "Instrumenty"? Jak się dostać do przebiegu i go odczytać? Może coś doradzicie? Może ktoś z Katowic pomógłby odczytać? Olgierd
  10. Dzień dobry, Od 3 dni stałem się szczęśliwym posiadaczem A4 Avant 1.9 tdi. :) To już drugi Audik w naszej rodzince. Pozdrawiam z Katowic Olgierd
×
×
  • Dodaj nową pozycję...