
Jaceqpro
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Jaceqpro

Informacje
-
Imię
Jacek
-
Miasto
Chełm
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2002
-
Silnik
1.6
-
Kod silnika
ALZ
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
-
Jaceqpro obserwuje zawartość Silniczki regulacji temperatury problem V158 V159
-
Witam Panowie mam problem w moim A4 B6 ALZ 1.6 z silniczkami do regulacji temperatury, na początku prawa strona auta przestała reagować na zmiany temperatury i cały czas dmuchała zimnym powietrzem, kupiłem rozebrałem przeczyściłem nic się nie zmieniło, kupiłem nowy potencjometr zamontowałem nadal brak reakcji (podczas adaptacji ramie przesuwało się w pełnym zakresie) jednak podczas zmieniania temperatury na klimatroniku stało w miejscu. kupiłem więc nowy silniczek zamontowałem i nic pozniej adaptacja i ruszył lecz widzę że działa na zasadzie - maksymalnie zamkniety, maksymalnie otwarty nie z mienia skokowo pozycji podczas stopniowego zmieniania temperatury :) teraz dalsza częśc po założeniu tego silniczka lewa strona przestała reagować na zmiany temperatury i teraz cały czas grzeje... ??? dziwna sprawa, czy ktoś miał podobny problem i wie co mu dolega ? komputer po wykasowaniu błedów pokazuje nadal te dwa: 01841 - Czujnik pozycji lewej dyszy regulacji temperatury - Górny dopuszczalny próg przystosowania przekroczony - Staly 00735 - Zawór recyrkulacji/klapy nawiewu powietrza swiezego - Górny dopuszczalny próg przystosowania przekroczony - Staly Pozdrawiam :) Jacek
-
Witam chciałbym zrobić moda w swoim aucie aby po przekręceniu kluczyka zapalały mi się tylko światła mijania, kolejny układ z fototranzystorem ma za zadanie zaświecać resztę oświetlenia auta po tym jak się ściemni na zewnątrz. Nie mam w aucie czujnika światła ani przełącznika z pozycją auto. A Vag-iem udało mi się włączyć tylko tryb skandynawski gdzie od razu po przekręceniu kluczyka zaświecają się wszystkie światła razem oswietleniem pulpitu. Układ jaki zastosowałem steruje przekaźnikiem po tym jak napięcie w aucie wzrośnie do 13,5 V czyli po odpaleniu auta i podaniu napięcia przez alternator - podaje on wtedy plus na przewody oddzielnie dla lewego i prawego światła mijania - wpiąłem je w kostkę przy MCE (Moduł centralnej elektroniki) w przewód żółty z czarnym paskiem oraz żółty z zielonym paskiem (sterowanie lewą i prawą żarówką świateł mijania) i teraz zonk po podaniu napiecia na te piny na fisie wyrzuca błąd żarówki lewej i prawej lampy oraz auto po przekreceniu kluczyka do pozycji 0 nie gasnie Czy mógłby ktoś powiedzieć gdzie mógłbym się bezpiecznie wpiąć plusem lub masą aby bezpiecznie właczyć tylko światła mijania ??? Czujnik zmierzchu podłączyłem do włącznika świateł (przewód zółty z czarnym paskiem) po podaniu napiecia na ten pin całe oświetlenie auta zostaje właczone jak po przekręceniu przełacznika świateł w pozycje II i działają tez swiatła długie z manetki. Komputer nie zgłasza błedów a reszta systemów pracuje prawidłowo wiec mam nadzieję że prawidłowo to podpiąłem Chciałbym wsiadac do auta odpalic i światła mijania same się załączają po podaniu wiekszego napiecia bez obciazenia aku a gdy zrobi sie ciemno zapala się reszta oswietlenia. Pozdro
-
Panowie winna okazała się cewka na razie jest ok. Czujnika położenia wału nie zdążyłem zmienić. Dzieki wszystkim za pomoc. A czy ktoś coś może powiedzieć w związku z tym przewodem podciśnienia scisnietym trytką, od czego on jest ?
-
Tak widzi obroty w VCDSie jak kręci silnikiem i nie odpala to wskazówka obrotomierza sie lekko podnosi
-
Koledzy po przerwie piszę co już zrobiłem, wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu okazało się że to nie on, ponieważ po odpaleniu i rozgrzaniu silnika poczekałem ok 10 min i już nie odpalił. Ostatnio miałem taką sytuację że jadąc samochodem przy wysokich obrotach nagle silnik zgasł i nie chciał zapalić dopóki nie ostygł. Podejrzenia moje wtedy padły na cewkę więc ją dzisiaj wymieniłem ale testy były zbyt krótkie żeby potwierdzić że pomogło Komputer oczywiscie nic nie pokazuje. Został mi jeszcze do wymiany czujnik położenia wału. Napiszcie proszę czy taki z oznaczeniem 050906433 bedzie odpowiedni do silnika ALZ ? widze ze pasuje on również do Audi 80 B4 1,8 i A4 B5 1,8... Ponadto mam do was pytanie ponieważ podczas wymiany cewki zauważyłem, że jeden z przewodów podciśnienia jest scisniety trytką a w miejscu gdzie zasysa powietrze aż się spłaszczył od zasysania. Wrzucam fotkę może ktoś napisać w jakim celu ktoś mógł coś takiego zrobić ? i co to jest za przewód ? w króćcu od strony przepustnicy było w nim sporo czarnego syfu który przeczyściłem. A prosze jeszcze o informacje gdzie jest umiejscowiony czujnik położenia wału w silniku ALZ. Pozdrawiam i dzieki za informacje.
-
Nie szarpie, jedzie całkiem dobrze ma moc i przyspiesza w miare ok, silnik chodzi równo chociaz niektorzy twierdza ze na wolnych obrotach troche za mocno nim trzesie
-
Dzisiaj kolega podpiał mi komputer i pokazało kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym w wartościach od - 8 do -12 powiedział że te wartości powinny oscylować w granicach 0, co odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku czujnik stukowy czy czujnik położenia wału korbowego ? a może być przyczyną źle ustawiony rozrząd ?
-
Jeszcze zapytam czy pompka paliwa przy kazdoraowym prezekręceniu zapłonu powinna buczeć i nabijać ciśnienie ? U mnie przy pierwszym przekreceniu zabuczy chwile pozniej jak cofne kluczyk i znowu przekrece na zapłon to juz sie pompka nie odzywa. Tak samo jak zapalę i zgasze i znowu dam kluczyk na zapłon to jest cisza. Pompka załacza się dopiero w momencie gdy rozrusznik kręci silnikiem. Czy to tak powinno wyglądać ?
-
Sprawdziłem napięcie przy rozruchu spadło do 10,4V ale to przy włączonym trybie skandynawskim czyli rozruch na światłach. Wojtek_lbn - Nastepnym krokiem bedzie sprawdzenie cisnienia paliwa Sitar - jak usterka wystapi ponownie podepne VCDSa i napiszę czy pokazuje obroty silnika, opalarka nie za bardzo mam podejscie zeby podgrzac w tej chwili k232 - Auto kupiłem 2 tygodnie temu wiec jeszcze nie zdazylem wymienic filtrów cały czas walczę z tą usterką bo strach gdziekolwiek pojechac Nie dodałem że nie jest to regułą czasami po postoju zapala normalnie i jedzie czasami nie, a jak wspomniałem wczesniej wczoraj zgasł mi na wolnych obrotach i nie chciał zapalić ale załapywał tak jakby miał za mało paliwa. Dzieki wszystkim za rady
-
Nie świeci i nie mruga gaśnie po przekręceniu kluczyka
-
vertus69- Próbowałem odpinania kostki przy czujniku temp ale również nie odpala. Akumulator nawet jak kreci i się prawie konczy i go zostawie i przyjde za kilka godzin to odpali to nie wiem czy moze byc winny ale jutro sprawdze napiecie podczas odpalania. k232 - To że może być winna uszczelka przeczytałem tu gdzieś na forum... przy temacie z ciężkim odpalaniem Dzisiaj miałem tak że przyjechałem ze sklepu po ok 15 min jazdy i pod domem sam zgasł na parkingu na wolnych obrotach potem krecił i tak jakby łapał i gasł jakby za mało paliwa miał... może to pompka albo zapchany filtr ? po 1 godz odpalił normalnie sitar - Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej z tyłu silnika przy grodzi kabiny taki zielony 4 piny wtyczka jajko (już w sumie kupiłem 2 jeden Vernet drugi Febi)
-
Witam serdecznie nie dawno zakupiłem ponownie Audi A4 B6 1,6 (ALZ) u sprzedającego auto pięknie pracowało a mi już po dwóch dniach odmówiło jazdy. Mianowicie Auto po dłuższym postoju ok 2-4 godz nie odpala kręci rozrusznikiem lecz brak jest jakiejkolwiek reakcji. Gdy zostawie go na noc rano zapali bez problemu. Kupiłem go 2 tygodnie temu wiec niewiele moge powiedziec o stanie technicznym. VCDS nie pokazuje żadnych błędów, zmieniłem czujnik temperatury lecz niewiele to zmieniło. Akumulator i rozrusznik odpada skoro zapala po staniu przez całą noc na mrozie. Myślałem jeszcze o czujniku położenia wału korbowego albo cewce zapłonowej albo uszczelka pod głowicą ? Może miał ktoś podobny przypadek ?
-
Witam Wprawdzie na forum jestem od roku 2015 jednak poprzednie Audi sprzedałem przez chwilę była inna marka ale postanowiłem powrócić do korzeni i znowu zakupiłem Audi Więc Witam ponownie wszystkich Szanownych forumowiczów. Pozdrowienie