Skocz do zawartości

Trener81

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Trener81

Informacje

  • Imię
    Hubert
  • Miasto
    Góra Kalwaria

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

140 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Trener81

0

Reputacja

  1. Witam przekopałem forum i tematów o szarpaniu jest sporo ale nie znalazłem tam uzasadnienia objawów w moim aucie. Mianowicie czuję równe bujanie całym autem a to bujanie przenosi się również na lewarek zmiany biegów. Najmocniej jest to wyczuwalne na 3 oraz 4 biegu przy przyspieszaniu a nawet bardziej po puszczeniu pedału gazu. Przy prędkości około 60km/h na 3 biegu buja mi nawet kolanami Auto nie miało wypadkowej przeszłości. Sprawdziłem koła - felgi są równe. W sobotę wymieniłem opony na letnie, które wg. specjalisty w serwisie są ok, poza tym widziałem że mają dobrą trakcję i brak bić a na maszynie do wyważania nie potrzebowały dużej ilości ciężarków (do 10-15 g). Sprawdziłem też luzy w zawieszeniu ale nic nie wykazuje zużycia. Zatem typuję jakiś problem w układzie napędowym: sprzęgło bądź zawieszenie skrzyni. Problem w tym że auto ma 123tyś km, wykupiłem je z firmy w której pracuję, wiem kto nim jeździł, a auta w firmie zawsze jeździły regularnie do ASO, bez oszczędności. Przy 112tyś km (czerwiec 2015) serwis wymienił komplet sprzęgła, pozycje na fakturze: koło zamachowe(rozumiem że to dwumas), sprzęgło (tarcza?) , łożysko wyciskowe, śruby, króćce itd. Faktura wraz z robocizną opiewa na prawie 9tyś zł więc zakładam, że zrobili komplet ale czy wsadzili wszystko jak należy. Czy takie objawy może dawać koło dwumasowe? Dodam że pozytywnie wypadają testy z próbą ruszania na hamulcu, obciążeniem niską prędkością obrotową i przyspieszeniem na wysokich biegach. Jest cicho, auto rusza bez szarpania. Aczkolwiek przy szybkiej zmianie przy wyższej prędkości na pierwszych biegach, po wciśnięciu sprzęgła potrafię usłyszeć szum podobny do opisywanego przy łożysku. Czy takie równe bujanie w opisanych warunkach może pochodzić od poduszek pod skrzynią bądź opisywanych też czasem przegubów? Będę wdzięczny za podpowiedzi.
  2. Witam Wszystkich. Od kilku miesięcy jestem właścicielem A4 B8 2.0 TDI 143KM z 2008 roku. Wcześniej prywatnie zawsze miałem japońskie banzyniaki, ostatnio Civic 1,8 8gen, którą niestety mi skradziono. Trafiła się okazja zakupu B8, która zawsze mi się podobała więc skorzystałem. Chciałem skorzystać z fachowych rad i czasami podzielić się również swoją wiedzą, stąd moja obecność tutaj. Pozdrawiam Hubert Przepraszam, że nie dopisałem tego w tytule. Jestem z okolic Warszawy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...