Jump to content

arteq93

Pasjonat
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About arteq93

Informacje

  • First name
    Artur
  • Location
    Katowice

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    1998
  • Engine
    1.8
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

114 profile views
  1. Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam problem z ABS w mojej A4. Na początku sporadycznie zapalała się kontrolka na desce, natomiast teraz świeci się cały czas. Nie mogę również połączyć się z żadnym modułem w samochodzie przez interfejs. Mechanicy stwierdzili że padł sterownik ABS. W moim aucie jest pompa Bosh 5.3 8E0 614 111 AB wraz ze sterownikiem 0 273 004 281. Podobno tego sterownika się nie koduje. Czy mogę wymienić sam sterownik (oczywiscie o tym samym numerze) bez ruszania pompy? Z góry dzięki za wszystkie sugestie ===UPDATE=== Udało mi się rozwiązać problem. Być może moje doświadczenie przyda się komuś innemu. Kupiłem używaną pompę wraz ze sterownikiem (dokładnie te same numery które wymieniłem wyżej). Przed montażem podłączyłem zakupiony moduł do złącza w samochodzie, żeby sprawdzić czy sterownik nie jest martwy - kontrolki przestały się świecić. Wymieniłem więc sam sterownik, pozostawiając tym samym starą pompę na swoim miejscu, dzięki czemu nie musiałem odpowietrzać układu. Sama wymiana sterownika jest łatwa, jednak musiałem wyjąć nadkole i zbiornik płynu spryskiwacza, żeby się do niego dostać. Żadna adaptacja czy kodowanie nie były konieczne. Pozdrawiam
  2. Dev, Twoja odpowiedź jest myląca bo nie wiadomo czy podważasz tylko tarczo-bębny czy to, że łożyska wymieniamy tylko z tyłu :)
  3. arteq93

    Czujnik temperatury 1.8

    Na pewno masz sprawny termostat i pompę? Zanim zaczęły się problemy z temeraturą nie spuszczałeś płuny chłodzącego? Męczyłem się kiedyś z temperaturą w ADR. Mechanik wymienił mi termostat na nowy ale nie odpowietrzył układu bo "panie, Vagi same się odpowietrzają". Okazało się jednak że nie zawsze same. I tak też było w moim przypadku.
  4. arteq93

    Czujnik temperatury 1.8

    Tak jak kolega wyżej - zielony. Co do tych kilku czujników które już wymieniałeś - wszystkie pokazywały podobną, wysoką temperaturę? Może to nie w czujniku problem?
  5. arteq93

    Czujnik temperatury 1.8

    Też mam ten czujnik Febiego (Dzik mi go polecił) i od kilkunastu tysięcy km wszystko działa jak należy. Temperatura w upale podczas postoju max 96 stopni, po trasie 89-91.
  6. Łożyska i pierścienie powinno się wymieniać podczas wymiany tarcz zarówno z przodu jak i z tyłu? Pytam bo w internecie spotkałem opinie że łożyska tylko tył.
  7. Ale o dziwo na 10W nic się nie tłukło. Być może 5W, z racji tego że jest mniej lepki, za bardzo spływa z głowicy do miski. W każdym razie chyba najłatwiej będzie wrócić do tego co było.
  8. Myślę, że warto jednak dla pewności zrobić tą płukankę, tym bardziej że to groszowe sprawy. Ja w tym roku przeszedłem z Valvoline MaxLife 10W40 na Motul 8100 X-cess 5W40. Na początku bajka. Jednak jak przyszły mrozy to to dłuższym postoju przy odpalaniu silnika tłuką się popychacze, tak jakby przez kilka sekund pracowały na sucho. Popychacze i napinacz z łańcuchem mam nowe. Mechanik polecił mi powrót na 10w40 i tak też chyba zrobię.
  9. W ADR jest trochę słaby dostęp do rozrusznika i ciężko cokolwiek zrobić w "podblokowych" warunkach. Dlatego dodanie takiego przewodu byłoby dla mnie zbawienne. Co do wysokości spadku, to bez obciążenia na aku mam 13,8 - 13,9V. Po włączeniu świateł i innych zimowych udogodnień jest tylko gorzej. Boje się, że wykończę w ten sposób nowy aku.
  10. Witajcie. Mam problem ze spadkiem napięcia na zaciskach akumulatora podczas ładowania. Na alternatorze mam 14,4V, natomiast na zaciskach 0,5-0,6V mniej. Pomiary wykazały, że problem występuje na przewodzie plusowym. Dowiedziałem się, że oryginalnie alternator połączony jest plusem z rozrusznikiem i następnie z akumulatorem. Czy mogę dołożyć dodatkowy przewód "plus" bezpośrednio między alternatorem i akumulatorem żeby rozwiązać problem?
  11. Witajcie Mam pytanie odnośnie napięcia ładowania. W mojej A4 napięcie na alternatorze bez obciążenia wynosi 14,3 - 14,4V natomiast na akumulatorze 13,8 - 13,9V. Czy to normalne, że spadek napięcia wynosi aż 0,5V?
  12. Witam wszystkich. Mam problem ze wzmacniaczem antenowym. Ostatnio byłem zmuszony wymienić tylną szybę. Wstawiono mi szybę z 1995 roku, która niby miała pasować. Mam w aucie taki wzmacniacz antenowy: http://fotosik.pl/zdjecie/pelne/f1964d19500a5e5c Jak widać są w nim dwa kable (czerwony i czarny), które powinno podłączyć się do szyby. Problem w tym, że nowo wstawiona szyba ma tylko jeden klips. Podobno w Audi były też montowane wzmacniacze tego typu: http://fotosik.pl/zdjecie/pelne/2ac9ebbf9b6a96a9 Ten ma jeden kabel do szyby więc powinien pasować. Czy mogę takie coś kupić i po prostu zamontować? Czy może będą konieczne jeszcze jakieś przeróbki? Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Create New...