Skocz do zawartości

piter2k2

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O piter2k2

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Nowy Sącz

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia piter2k2

0

Reputacja

  1. Nie ja to robiłem, tylko mój mechanik. Więc nie wiem, ale spytam przy następnej okazji. Jeszcze dopytam bo nawet nie wiedziałem że tam są różne uszczelnienia. Która opcja jest lepsza jakby co? I czy można w jakiś sposób poprawić szczelność?
  2. A czy może być tak że paliwo cofa się właśnie przez nieszczelność któregoś wtrysku? Wtedy raczej wszystkie wtryski nie mają co pompować dopóki pompa nie nadrobi ubytku w paliwie, stąd długie kręcenie. Pompa tandemowa była wymieniana na chwilę i nic to nie dało, a tam chyba też jest zaworek zwrotny. Sprawdzałem też (wizualnie) całe przewody w komorze silnikowej, oraz zaworek na filtrze paliwa i nie zauważyłem żadnego problemu. Wylałem też podczas sprawdzania przewodów paliwo z nich i po złożeniu bez problemu odpalił. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  3. Udało mi się zrobić log w momencie kiedy nie chciał długo odpalić, tak jak prosiłeś @piotrsob1. Poczekałem około 15 minut żeby się rozgrzał (nie dotykałem gazu), zdążył złapać prawie 60*C. Niestety nie mogłem dłużej czekać. Co ciekawe, tym razem auto stało ledwie kilka godzin (pobyt w pracy). http://vaglog.pl/log_275895.html Do mechanika trafi dopiero za dwa tygodnie, wtedy dam znać jak po wymianie uszczelniaczy i regulacji wtrysków. Tak na marginesie, ile średnio kosztuje taka wymiana? Bo dzwoniąc po okolicznych warsztatach miałem bardzo różne wyceny, nie wiem czego się trzymać, a ma być zrobione dobrze.
  4. Wielkie dzięki! Szukam mechanika, jak wymienię dam znać co i jak.
  5. Dzięki za odpowiedź, od teraz odpalam tylko z VAGiem Dzisiaj odpalił od razu, ale przez chwilę dość nierówno pracował. Mam log od zapłonu do momentu kiedy dojechałem do pracy, temperatura zdążyła podskoczyć do prawie 60*C. Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_275288.html (Dwa logi, pierwszy z krótkiego odpalania, wtedy było OK) W grupie 018 widać sporo 4 i 6, chyba mniej więcej kiedy zniknęły 6 i zostały już same 0 auto się uspokoiło. Od tego momentu też pojawiły się już wszystkie wartości w grupie 023. W grupie 013 na początku 1 i 4 cylinder ma dość kiepskie wartości, ale nie wiem jak to interpretować, czy to normalne przy zapłonie, czy od razu powinny być dobre (niskie) wartości? W sieci znalazłem: Od razu dodam iż pedału gazu nie dotykałem, dopiero w momencie ruszenia samochodu, oznaczone markerem "1", na "3" samochód zatrzymany i po chwili zgaszony. Wracając do wcześniejszych logów, mam wątpliwości do loga http://vaglog.pl/log_275063.html. Wyczytałem w sieci że pole 2 to wzór, a 3 rzeczywista wartość która jest znacznie wyższa w całym zakresie pracy. Co to znaczy? Dzięki!
  6. Szanowni Państwo, Samochód posiadam od ponad roku. Na początku wymieniony rozrząd oraz termostat. Nowy akumulator. Podczas ubiegłej zimy wymienione serwo hamulcowe (naciągnęło wody z podszybia i zamarzło). Sam, niedawno odłączyłem zawór EGR, nie jest zaślepiony, odpięta jest jedynie gruszka i zabezpieczona końcówka wężyka od podciśnienia. Regulowałem też kąt synchronizacji wtrysków, było 1.7 do 2.2 teraz jest -0.6 do 0.0. Po regulacji auto wyraźnie odżyło w dolnym zakresie obrotów, wcześniej był mułowaty, ciężko ruszał i przy 1200 obrotów już zaczynał się dławić, teraz spokojnie schodzi do 1000 i niżej. Problemy: 1. Na biegu jałowym silnik od czasu do czasu lekko się zatrzęsie (bez różnicy czy zimny czy ciepły). Obroty utrzymują się na 882, w momentach wahnięcia spada na 861. Widać w logach. Czytałem że czyszczenie EGRu, kolektora ssącego i turbiny często usuwa drgania, w wolnym czasie na pewno się za to zabiorę. Przy okazji chcę porządnie zaślepić EGR blaszkami. 2. Samochód często po dłuższym postoju bardzo ciężko i długo odpala. Wygląda to mniej więcej tak: włączam zapłon, samochód wyraźnie ma ochotę zapalić po czym odpuszcza i teraz mogę tak kręcić często koło 20s. Kiedy odpali nie ma już najmniejszych problemów. Tak jakby cofało się paliwo w układzie i musiał pompować od nowa. Kiedy odpali czasem mocniej zakopci, chyba na biało. Poza tym, nie kopci. Nie ciągnie oleju, jedynie na skrzyni biegów mam drobny wyciek. Mechanik wymieniał mi kilka razy pompę vacum, bez zmian. Wymienione świece i ich przekaźnik, bez zmian. Często po takim dłuższym odpalaniu przez 1-5s silnik pracuje dość nierówno. Przygoda z odpalaniem trwa odkąd posiadam samochód, ponad rok. Poniżej zamieszczam wszystkie logi jakie zrobiłem. Błędów silnika nie ma i odkąd mam samochód żadnego nie było. Jeśli w logach widać coś niepokojącego, będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Nawet niekoniecznie dotyczącą opisanych wyżej problemów. DYNAMICZNE: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_275060.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_275061.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_275062.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275063.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_275064.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_275065.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_275066.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_275067.html STATYCZNE: Grupa 018: http://vaglog.pl/log_275059.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_275058.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_275057.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_275056.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_275055.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275054.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_275053.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_275052.html BASIC SETTINGS: Grupa 011: http://vaglog.pl/log_275051.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275050.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_275049.html Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
  7. Witam wszystkich bardzo serdecznie! Obecnie mój samochód to Audi A4 B6 1.9TDI PD [AWX]. To moje pierwsze Audi, ale raczej na nim nie zakończę przygody z marką!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...