Skocz do zawartości

HiperX

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O HiperX

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Stalowa Wola

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

329 wyświetleń profilu

Osiągnięcia HiperX

0

Reputacja

  1. Bardzo dużo roboty z demontażem tej podstawy? Trzeba węże od wody odpinać? Myślałem o dokręceniu go takim „kluczem” bez demontażu.
  2. Panowie, mam podobny problem. Przy ostaniej wymianie oleju i odkręcaniu filtra oleju dwukrotnie usłyszałem syk powietrza z jego okolic. Po odkręceniu filtra, okazało się, że palcami mogę odkręcić nie tylko nakrętke ale rownież trzpień, na który nakręca sie filtr. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Jak go można dokręcić, żeby nie wykręcał się razem z filtrem? Nr 7 na rysunku.
  3. Cześć, czy przednie lampy typu Valo (szklany klosz, przedlift) są rozbieralne na części? Muszę wymienić odbłyśnik, mam już dawcę, ale zanim wezmę się za rozbiórkę chciałbym zapytać Was, czy ktoś już to robił.
  4. Witam szanownych Forumowiczów, kilka lat temu stałem się posiadaczem Audi A4 B5 i co roku po zmianie kół z letnich na zimowe pojawia się ten sam problem. Na forum znalazłem podobne wątki, ale żaden nie rozwiązał mojego problemu dlatego postanowiłem założyć nowy temat. Zaraz po nabyciu auta kupiłem nowe letnie opony (Goodyear 195/65 R15) i założyłem na oryginalne felgi aluminiowe - nie ma jakichkolwiek problemów. Na zimę kupiłem nowe opony zimowe (Continental 195/65 R15) i zostały założone na felgi stalowe (nie pamiętam czy oryginały) - i tu pojawia się problem, a mianowicie: Przy skręcie w lewo (jazda po ostrym łuku, zawracanie, jazda po rondzie) słychać głuche tarcie (buczenie/wycie), jakby elementów o szorstkich powierzchniach - czasem dźwięk się nasila przy wciśnięciu hamulca. Nie jest to piszczenie klocków, ani też tarcie o plastik. Według mnie dźwięk pochodzi z prawej, tylnej strony. Klocki i tarcze były wymienianie na ATE, badanie techniczne samochód przechodzi bez jakichkolwiek zastrzeżeń (na różnych stacjach diagnostycznych). Nie widać żadnych miejsc, gdzie koło mogłoby obcierać o jakiś element. Oddawałem samochód do dwóch różnych serwisów i w żadnym nie zdiagnozowali przyczyny. Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Albo macie jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić? Biorę już nawet pod uwagę zakup identycznych felg aluminiowych, na których jeżdżę latem. Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi na mój post.
  5. Witam wszystkich, od tygodnia borykałem się z problemem zapowietrzania układu paliwowego AHU (opis sytuacji)- w końcu zlokalizowałem przyczynę. Winowajcą okazał się filtr paliwa (nowy Knecht!) lub przewody idące od niego. Między bakiem, a filtrem nie ma jakichkolwiek pęcherzyków powietrza, natomiast między filtrem, a pompą jest ich pełno. Gdy pominę filtr paliwa i podłączę przewody bezpośrednio do pompy/nastawnika - silnik również zapala i pracuje bez problemu. Przejrzałem dziesiątki tematów na tym innych forach i skłaniałbym się ku przerobieniu systemu zasilania paliwem w moim samochodzie. Czy ktoś z Was zamieniał filtr paliwa na inny niż fabrycznie montowany tj. Knecht KC69 lub jego odpowiednik? Aby oszczędzić lektury, proszę obejrzeć poniższe filmy, którymi się "inspiruję": https://www.youtube.com/watch?v=zOH3JdYEq3g https://www.youtube.com/watch?v=oDAbYPf-RCc https://www.youtube.com/watch?v=rqAXqXOsgFE Filtry z w/w filmów są bez podstaw filtra i mają znacznie mniej łączeń (szczególnie ten bez podgrzewacza), przez co liczba miejsc, w których może dojść do rozszczelnienia jest zdecydowanie mniejsza niż przy obecnym rozwiązaniu, które posiadam. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Czy ktoś z Was przerabiał już tak swój układ - jeśli tak to jaki filtr założyliście? Czy koniecznym jest zastosowanie filtra z podgrzewaczem (prawdę powiedziawszy nie bardzo rozumiem jego zastosowanie)? Oczywiście w przypadku zastosowania filtra bez podgrzewacza należałoby użyć zaworka zwrotnego na przewodzie powrotnym do baku. Poniżej przedstawiam skalę zapowietrzania się układu. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi!
  6. Panowie u mnie ten sam problem. Zacznę od początku. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i tylko z paliwa był problem - nie mogłem go odkręcić, trzeba było go całkiem wymontować i we dwóch odkręcać przy pomocy klucza 17 i klucza łańcuchowego (do odkręcania np. filtra oleju). Po zamontowaniu, filtr (Knecht) zalałem do pełna ON przy pomocy otworu odpowietrzającego. Samochód odpalił bez problemu, przejechałem nim z 10-15km i wszystko OK. Rano wychodzę do pracy, a tutaj problem z odpaleniem - kręcił dłużej niż zwykle ale odpalił, niestety ale po pracy było jeszcze gorzej - kręcił bardzo długo zanim odpalił. Na forum wyczytałem, że winny może być oring na tym zaworze regulacyjnym - wymieniłem i żadnej poprawy. Nie ma znaczenia czy silnik zimny, czy dopiero co zgaszony po dłuższej jeździe. Przewody paliwowe suche i raczej nie widać, żeby gdzieś paliwo się sączyło. Zalanie filtra paliwa ON przez otwór odpowietrzający nic nie daje. Samochód bardzo długo kręci rozrusznikiem zanim odpali. Podczas odpalania wskazówka obrotomierza wskazuje "0", dopiero po kilku sekundach zaczynają pojawiać się obroty. Po odpaleniu silnik na biegu jałowym pracuje nierówno, skacze między ~800-900, czasem sam zgaśnie. Samochód odstawiłem do mechanika - mówi, że sprawdził filtr paliwa i jest OK. Twierdzi, że winowajcą może być nastawnik pompy. Ale widząc jego "entuzjazm" do pracy zastanawiam się czy nie dać auta do kogoś innego. Nie wiem czy w ogóle podpinał go pod komputer i sprawdzał błędy. Jeżeli faktycznie byłby to nastawnik to dlaczego zepsułby się przy wymianie filtra paliwa - czyżby zaszkodził mu jakiś pęcherzyk powietrza? Czytałem, że są fachowcy, którzy regenerują nastawniki - orientujecie się może jaki jest koszt takiej regeneracji? Pytam tutaj, bo może ktoś z Was miał podobny problem i wie, gdzie szukać przyczyny? PS - przewody, które zdejmowałem podczas wymiany są zaciśnięte opaskami na śrubę. Zawór regulacyjny wyjmowałem wraz z przewodami z podstawy filtra - czy przy wymianie filtra, ten zawór też trzeba wymienić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...