Skocz do zawartości

Jabko94

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Jabko94

Informacje

  • Imię
    Korneliusz
  • Miasto
    Chocicz

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

142 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Jabko94

0

Reputacja

  1. Powiem ci tak już zdążyłem wymienić uszczelniacz wału od strony rozrządu przy jego wymianie i znowu jest to samo. To nie są duże wycieki możesz mi uwierzyć olej tymi uszczelniaczami się troszkę sączy jak już bo obserwuje to od kilku miesięcy. Z resztą nawet bez osłony silnika w miejscu gdzie parkuje nie ma wielkich śladów oleju oczywiście oprócz miejsca pod intercoolerem gdzie widać że olej w większej ilości kapie. Edit Zauważyłem dzisiaj że w oct uzbierała się pokaźna ilość wody tak około 50-70ml. Oleju jakby w ogóle nie było tak to wyglądało. Załączam fotki
  2. Właśnie chodzi o to że z turbiny jest największy wyciek. Na opaskach gdzie są łączenia gumowych rur np. z intercoolerem olej się aż "wylewa". Wycieki z uszczelniaczy wału to stawiam max 0,3 l na 15k km a z resztą po co wymieniać jak ciśnienie zrobi swoje i znowu wywali olej? Tak jak pisałem w OCT uzbierało się "aż" z 30ml oleju od założenia a jest już tam dobre 20k km . Cała odma jest drożna jedyne co mnie dziwi to bardziej dmucha z pokrywy niż z rurki od skrzyni korbowej. Z skrzyni jest takie pulsacyjne a z pokrywy stałe bez przerwy.
  3. Witam Klubowiczów. Posiadam dość sporawy problem i potrzebuję naprawdę konkretnych porad i pomysłów doświadczonych mechaników i pasjonatów. Więc do rzeczy. Od samego kupna auta Audi a4 b5 1.9 tdi 110km AFN auto "gubi" od 0,7l do 2l oleju na 15k kilometrów czyli od wymiany do wymiany i to jest zależne od stylu jazdy im bardziej agresywne i z większą prędkością tym więcej ubywa np. jazda do 120k/h z spokojnym rozbiegiem kończy się dolaniem niecałego litra (olej castrol lub liqui moly 5W40). Niby ktoś powie normalne w tym aucie ale ja mu powiem że nie bo wiem jakim sposobem te auto oddaje ten olej lecz nadal walczę i nie wiem jak sobie z tym poradzić więc czekam na Wasze sugestie. Jak każdy pewnie się domyśla najwięcej oleju znajduje się w rurze intercoolera lecz to nie wszystko. Olej wydobywa się przez uszczelnienia wału od strony rozrządu i sprzęgła świadczą o tym zbierające się krople oleju pod rozrządem na śrubach miski olejowej i na najniższym punkcie skrzyni biegów. Nie chcę tego na razie wymieniać bo po co jak może po jakimś czasie znowu być to samo. W przewodach odmy też jest olej i nawet jest widoczne pocenie się na łączeniach tych elementów odmy chociaż opaski zaciskowe są mocno skręcone. Po kupnie auta musiałem wymienić pęknięty plastikowy wężyk który wychodzi z skrzyni korbowej bo waliło olejem. Po odkręceniu korka oleju dmucha i na bagnecie widać po jeździe wywalanie drobinek oleju. Wniosek duże przedmuchy spowodowane pierścieniami lub zaworami. Ja odpowiadam nie Czemu? Bo jeśli by tak było to po porannym odpalaniu poszedł by dymek jeśli zawory a jeśli pierścienie to czemu po wlaniu oleju bądź nafty nie ubyło ani grama po 12h. Z resztą moim zdaniem te przedmuchy wyglądają na "fabryczne" ponieważ nie raz widziałem tdi z takim samym lub większym przedmuchem np. z korka wlewu oleju. Moje wnioski to coś innego. Uważam że turbina zbyt słabo zasysa przedmuchy i jest taki efekt. Ba nawet po zastosowaniu OCT (Oil Cat Tank) zauważyłem że olej nie jest zasysany w dużych ilościach przez turbo ponieważ od założenia uzbierało się może z 15 do 30 ml. Wniosek kolejny: olej wylatuje przez zimną stronę turbiny. No i teraz powiecie no turbo do wymiany uszczelki i wałek wyrobiony i wali olejem. A ja odpowiem znowu nie . Czemu? Po pierwsze turbo ładnie ładuje, nie gwiżdże i do tego sprawdzałem wirnik i posiada tylko minimalny luzik góra dół a tak to nie można nim ruszyć w żadną stronę. Uważam że w związku z tym że w skrzyni korbowej jest zbyt duże ciśnienie olej nie może spokojnie spływać z powrotem do miski olejowej dlatego resztę wywala do dolotu. Tworzy się taki efekt koła przez to że turbo słabo zasysa przedmuchy olej nie może spokojnie spływać do miski i go wywala. Co w tym czasie zdarzyłem zrobić? Zacząłem szukać przyczyn stanu i zdarzyłem wymienić zaworek sterujący na n75 bo siedział tam n18, wymieniłem też wszystkie wężyki od podciśnienia z pominięciem zaworka od egru (który jest zresztą zaślepiony dwoma podkładkami od strony dolotu i wydechu). Efekt jest taki że lepiej przyśpiesza i jest szybsza reakcja na wciśniecie gazu. Zrobiłem też test szczelności układu podciśnienia i tutaj mam problem bo pompa ładuje dosyć powolnie a po zgaszeniu gdzieś ubywa to podciśnienie i to bardzo szybko. Mam zamiar jeszcze sprawdzić szczelność samej pompy bo widziałem na króćcu ślady oleju więc stawiam że będzie nadawać się do wymiany. Wymieniłem zaworek odmy na pokrywie zaworów bo może się sprężyna wyrobiła. Podczas wymiany oleju zrobiłem płukankę nafty z olejem i po spuszczeniu dolałem jeszcze diesla na 10 min pracy na luzie w celu wypłukania świństwa w silniku bo myślałem że porostu kanały olejowe są zapchane wraz z tą rurką od spływu oleju z turbosprężarki. Olej po tym zabiegu był czyściutki lecz nadal nic to nie dało. Nie robiłem jeszcze pomiaru kompresji bo nie zakupiłem jeszcze takowego urządzenia ale mam zamiar lecz stawiam że nie będzie tragedii bo auto żwawo rusza i pali bardzo mało tak do 6 litrów przy agresywnej jeździe a 5,2l to jest takie średnie spalanie do 120km/h. Auto spokojnie daje rade wycisnąć prędkość maksymalną czyli prawie 200km/h. Auto dymi na niebiesko tylko przy bardzo ostrym przyśpieszaniu i to nie jest jakaś tam wielka chmura, pewnie zaciąga olej który już uzbierał się w dolocie. Jak myślicie co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Nie chcę się na razie ładować w kosztu remontu silnika i turbosprężarki jeśli ma to nie zdać egzaminu. Proszę o rady i sugestie będą dla mnie cenne ponieważ mogą mi pomóc w naprawie tego problemu. Zapraszam do dyskusji i życzę miłego dnia.
  4. Witam. Mam problem w podłączeniu tylnych szyb. Pociągnąłem kable po podłączałem i nic silniczek ani drgnie. Szukałem już po forach lecz o dziwo nie posiadam takich kostek jakie są opisane wszędzie co mnie dziwi. Powrzucam wam zdjęci do podglądu. To tak kostka czarna 8 pinowa to przód kierowca silniczek. Żółta 6 pinowa to przód kierowca przełącznik na tył. Czarna 6 pinowa to jest przełącznik tył. Czarna 7 pinowa tył silniczek. Niebieska 8 pinowa znajduje się koło linki od otwierania maski. mógłby mi ktoś wyjaśnić co z czym połączyć? Ja już podłączyłem wszytko kolorami lub tak jak piny odpowiadają sobie na kostce bez efektu. Jedyne co mnie zastanawia to że nie ma podłączenia tego czarnego kabelka numer 5 na kosce od silniczka przód bo na tej z tyłu nie ma wejścia na niego. Proszę o pomoc
  5. Jabko94

    Wycieki oleju

    Witam. Mam duży problem z moją Audiczką. Strasznie dużo oleju gubi i leje się jak krew z nosa. Wydarzyło się to dokładnie rok temu jak przegoniłem auto 640 km po niemieckich autostradach i od tej pory dużo oleju ucieka. Najwięcej ucieka zimą przy dużych prędkościach leje się strasznie osłona cała w oleju i dolewka z 300-400 ml przez miesiąc. Wymieniona uszczelka na misce olejowej nie zdała zdała egzaminu. Kupiłem już rurkę odmy ale mam jeszcze pytanie czy może tak dużo lecieć z uszczelki od rury olejowej do turbo. Na zdjęciach widać jak właśnie olej jest wyżej od rury odmy więc nie tylko z niej może lecieć. Proszę o pomoc. Pozdrawiam http://images81.fotosik.pl/71/5f306f3164e7c024.jpg http://images83.fotosik.pl/71/c82c639ac18041b9.jpg http://images84.fotosik.pl/70/8e7ad7089081093c.jpg http://images84.fotosik.pl/70/37c9590209b3ea1b.jpg http://images82.fotosik.pl/71/679731a930d66281.jpg http://images83.fotosik.pl/71/85ad37af6178c692.jpg http://images81.fotosik.pl/71/1b0eb2df8de605dc.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...