Skocz do zawartości

OlekS

Pasjonat
  • Postów

    174
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O OlekS

Informacje

  • Imię
    Olek
  • Miasto
    Bydgoszcz

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

1473 wyświetleń profilu

Osiągnięcia OlekS

20

Reputacja

  1. Jest to odpowietrzanie układu trochę męczące, łatwo o zapowietrzenie zbiornika z płynem. Robiłem od prawego tylniego koła, lewy tył, prawy przód, lewy przód. Przy okazji jeszcze raz odpowietrzę, żeby było na 100%
  2. @dekiel 13 dzięki za podpowiedzi, ale jakoś na logikę, co ma odpowietrzanie do klikanie hamulcy? Bierze mi każde koło, pedał zachowuje się jak przed SWAPem, czyli na zgaszonym samochodzie twardy i prawie się nie dusi w dół, przy odpalonym robi się miękki i schodzi trochę niżej, przy 1/4 skoku pedału już hamuje jak należy. Może mi się uda w przyszłym tygodniu wybrać się do znajomego na podnośnik, zdejmę zaciski i obadam ślady może jakieś się pojawiły od uderzeń i kliknięć
  3. @dekiel 13 przejechałem już ok. 2500km. Tarcze aż błyszczą po całej szerokości, hamulce są dobre. Odpowietrzalem w sumie dwa razy. Pierwszy raz jak przód robiłem i drugi raz przy wymianie tylnich zacisków. Chyba z 1.5l płynu przepompowalem przez układ, pedał zachowuje się jak należy. Na razie nie mam czasu za to się zabrać, trzeba rozebrać i dokładnie wszystko przejrzeć. Przy składaniu nie miałem żadnych wątpliwości, wydawało się, że nie ma tam żadnej filozofii, a jednak...
  4. Znalazłem fotę przed odnowieniem. Widać klocki, nawet posiadają ukosowanie niestarte
  5. @kamil-vagklocki wyglądały prawie jak nowe, mają ponad 10mm grubości bez blachy. Dla tego dałem je bez zastanowienia. Co do typu klocków - takie dostałem razem z zaciskami i prawdopodobnie odpowiednie. Sprawdzałem oznaczenie - nie było tam producenta, była jakaś norma, po wbiciu w google wyskoczyły zamienniki Brembo dla a4 B7 i seat exeo, system 1LA. Więc chyba są odpowiednie. Jeśli chodzi o luzy na jarzmie to są takie same jak miałem w hamulcach 312, czyli nie za ciasno i nie za luźno. Przed malowaniem tylko lekko odświeżylem papierem powierzchnie styków z klockami. Wszystkie prowadnice i miejsca styków potraktowałem delikatnie smarem do hamulców od ATE. Jeszcze pytanie odnośnie tylnich tarcz. Czy stosował ktoś tarcze nawiercane MIKODA, Rotinger, bozarto. Bez sensu już przetaczać te co mam. Choć nigdy wcześniej nie miałem bicia tarcz w a4 b6. Aż się zdziwiłem, po montażu zestawu na tył
  6. Oczywiście jadąc po złej drodze wystarczy przytrzymać hamulec i jest cisza
  7. @pelonek1 tak, wszystko sprawdzałem za jednym zamachem, te dwie duże śruby od przednich jarzm dowalone 190NM. Tylne k**ewskie śruby jarzm pod imbus też dokręcilem aż skrzypiały. W zaciskach 312 zewnętrzne klocki nie mają blaszek, tylko kleją się do zacisku na taką podkładkę klejącą. W zaciskach 320 obydwa klocki mają po 3 blaszki, od strony tłoka większe blaszki, a od strony zacisku mniejsze. Zewnętrzny klocek w jednej z blaszek posiada otworek płaski, w który wchodzi blacha-sprezyna, w moim przypadku czarna. Mnie się wydaje, że tam coś się dzieje
  8. Na zdjęciu z tylnymi zaciskami miejsce styku jest z tyłu. Tam nie jest pomalowane.
  9. @pelonek1nic z tego. Wszystkie miejsca styku, gwinty, prowadnice klocków były oklejone przed malowaniem. Tylnie jarzma też w miejscu styku ze zwrotnicą nie są pomalowane. Tu trochę widać
  10. @kamil-vagtak. Zamiast kupna nowych klocków i tarcz dla zestawu 312/255 kupiłem komplet hamulcy większych z w miarę nie zniszczonymi (tak mi się wydawało) tarczami i klockami. Postanowiłem, że dotre je, i za jakiś rok, dwa zainwestuję w nowe. I tak tylnie tarcze do wymiany mam już teraz, bo krzywe. Bardziej mnie irytuje to stukanie przodu
  11. Wszyscy są na wakacjach?) Ktoś coś?) Może w złym miejscu założyłem temat. @Dev, widzę na innych wątkach, że jesteś aktywny i ogarnięty w hamulcach. Sorry, że tak na chama się zwracam. Może powiesz 2 słowa.
  12. Witam serdecznie wszystkich, przeszukałem cały A4 club.pl i wychodzi na to, że na tyle podobnych usterek nie było omawiano. Chyba że źle szukałem. Liczę na Waszą pomóc i doświadczenie przy tych heblach. Opiszę całą historię: Przy wymianie przednich amorów i wahaczy wpadł komplet hamulcy 320 przód i za tydzień 288 tył (wcześniej miałem 312/255 - zero problemów, wnet żałuję SWAPu). No i teraz problem, nie miałem wcześniej doczynienia z takimi zaciskami. Komplet używany, w miarę odnowiony do jeżdżenia. Skąpy dwa razy robi, czeka na mnie ponowna rozbiórka hamulcy. Przód: - tarcze Ori nawiercane - 28.8mm - klocki nieznane bardzo grube. Tył: - tarcze febi - 11.5mm - klocki febi - średnio zużyte Najpierw zrobiłem przód, od razu nie było fajnie - nie hamowały kopletnie, trzeba było dotrzeć . Po dotarciu zauważyłem, że przy każdym hamowaniu, ostrym czy lekkim występuje pojedyńcze klęknięcie. Najpierw pomyślałem, że nie dokręcilem wózek. Wszystko przejrzałem jeszcze raz - wygląda ok. Hamulce już hamują (wypad za granicę 2300km) ale niesamowicie stukają na "kocich łbach" i innych nierównościach no i dalej pukają przy hamowaniu. Podejrzewam, że klocki mają mieć klej dla przyklejenia do zacisków. Miały trzy blaszki. Luzów na jarzmie raczej niema duzych, klocki płynnie się szlizgaly przy zakładaniu. Tarcze nie biją. Przy okazji tył: Bije tarcza prawa. Występuje pulsacyjne hamowanie. Poza tym OK. Rozważam zakup tarcz nawiercanych mikoda. Może ktoś coś powie na ten temat. Proszę o pomoc oraz jakieś sugestie. Planuję za parę dni to poprawić
  13. Zmierzyłem ciśnienie paliwa, w całym zakresie obrotów jest 4bary. Nawet się przejechałem kładąć manometr na szybę - ciśnienie w porządku Kata nie demontowałem, brakowało już mi czasu, zaaplikowałem środek na katalizator profilaktycznie.
  14. @przem8 miałeś może doczynienia z takim cudem? Profilaktycznie wlał bym, o ile to pomaga. allegro.pl ALLEGRO.PL
×
×
  • Dodaj nową pozycję...