Jump to content

KINIAM

Pasjonat
  • Content Count

    798
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

30

1 Follower

About KINIAM

Informacje

  • First name
    Krzysztof
  • Location
    Bitburg

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    1996
  • Engine
    1.6
  • Engine code
    ADP
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

3,698 profile views
  1. Moja wypowiedź dotyczyła aku konwencjonalnych. Banner zaleca ładować tradycyjne akumulatory poza pojazdem napięciem ładowania 16V przez 24 godziny. Co do AGM to już inna bajka.
  2. Nawet sprawnie działający układ ładowania nie jest w stanie "dopieścić" aku. Nowy aku wymaga trochę dbałości aby służył kilka lat. Szczególnie ważny jest 1 i 2 rok użytkowania, potem dwa razy w roku doładowania i wszystko OK. Jak sprawdzam poziom oleju zwykle robię pomiar napięcia na klemach. Zamontowałem sporo aku tanich i markowych przy odpowiedniej dbałości służyły od 7 do 11 lat. Ostatnio z lepszych Banery lecz to wymagające aku przy doładowywaniu i ukraińskie z Westy wyśmienita cena/jakość. Aby dobrze doładować aku potrzebny jest dobry prostownik/ładowarka p
  3. Jeśli magiel nie był regenerowany lub wymieniany i w układzie wspomagania nadal jest minerał. Możesz dolać każdego minerału LHM lub LHM+ jakiej firmy Total, Mannol. Jeśli zechcesz wymienić płyn możesz zlać minerały jak wyżej lub tak jak Kolega napisał ten G00400 dla ASO. Od kogo teraz biorą nie mam pewności ale kiedyś od Fuchsa CHF 11S lub CHF 202.
  4. Coś tak z opisu czuję, że będą kłopoty. Mechanik drugi raz demontuje skrzynię i wymienia łożysko i łapę ? a co się stało ? Mechanik twierdzi, że to wina skrzyni lub luzów osiowych silnika ?. Mechanik twierdzi, że to wina zestawu i będzie montował kolejny nowy, jaki ?. Ten zdemontowany z opinią mechanika oddasz do reklamacji ?. Nawet jak kupisz części sam, mechanik je ogląda przed montażem i jak coś nie pasi to nie montujemy. Ciekawi mnie jak to się wszystko zakończy dlatego pozwoliłem sobie na wpis.
  5. Jak na stole to aby mądry mechanik to ogarnął. Temat jest mocno opisany a jak jakieś szczegóły to trzeba było komunikować się na priv. Ja przed robotą sporządzam listę spraw koniecznych i tych co po drodze aby później nie zaglądać tam, gdzie dostęp mocno utrudniony. Życzę powodzenia.
  6. W Golfie VI 1,6 lałem Fuchsa Huile de Transmission 75W w ilości 2,3 litra. Z zapisków w książce serwisowej mam zapisany olej G052512 przekreślony, został zastąpiony przez G055512 i że być może wystarczy 2 litry ??? Rzeczywiście lałem 1 litr Fuchsa potem 200 ml dodatku od Archoila i kolejny litr ale zostało ze 100 ml w butelce.
  7. Sporo dobrego słyszę o tych olejach od mechaników co do których mam zaufanie w Polsce, Niemczech, Austrii i Szwecji. Mam zamiar również zakupić ich produkty.
  8. A generalnie na jakie parametry oleju zwracać uwagę ?. Lepkości, ilość popiołów ?. Jak dla mnie olej 0W30 ma jedynie mniejszą lepkość kinematyczną podczas rozruchu od 5W30. Temat mnie interesuje ale dopiero w nim raczkuję.
  9. Jeśli będzie gorzej to nie olej temu winien.
  10. Tam, gdzie chcesz kupić aku mają z WESTY taki weź. Podpytaj ich co jest OK ja zwykle dopasowuję te w żółtych obudowach FORSE.
  11. Tak to są dobre wybory. W Niemczech na półkach nr.1 to Mann. Filtron już nie polski, pod nadzorem Manna też są OK. Kiedyś sporo stosowałem filtrów z Sędziszowa ale teraz nie znam ich oferty / poza filtrami do diesli w traktorach / a szkoda, gdyż to polska firma. Od trzech lat stosuję Boscha i Hengsta oraz do aut azjatyckich VIC od Eikena / przy okazji muszę sprawdzić czy maja ofertę dla silników VW /.
  12. KINIAM

    Pomiar oleju 1.6 ALZ

    Radzę na zimnym silniku dolać oleju na max. Potem robić pomiary, po rozruchu, podczas pracy silnika i po zgaszeniu. Musisz pytać użytkowników tego silnika jak u nich z poziomem oleju. Temat mnie zaciekawił będę obserwował.
  13. Chyba coraz gorsze materiały, teraz rządzą księgowi. Prawdopodobnie w tym stanie nie ma to wpływu na wiązkę światła. Czyja to produkcja ?. Oczywiście zgłaszaj !, ciekawe czy wymienią ?.
  14. Jesteś oszczędny w informacjach więc trudno coś konkretnie wyczaić. Ile na blacie, ile oleju bierze silnik, jaka oliwa itd. Może to drobiazg a może poważna sprawa te silniki tak mają. Ostatnio wymiana oleju na świeży zablokowała kanały olejowe w takim silniku.
  15. Trzeba było od razu sprawdzić suw klocka w prowadnicy. Najlepiej podjedź tam, gdzie robili niech sprawdzą czemu tak się dzieje. Zapewne czegoś nie oczyścili i się blokuje.
×
×
  • Create New...