Jump to content

KINIAM

Pasjonat
  • Posts

    903
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About KINIAM

Informacje

  • First name
    Krzysztof
  • Location
    Bitburg

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    1996
  • Engine
    1.6
  • Engine code
    ADP
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

4,092 profile views

KINIAM's Achievements

33

Reputation

  1. To wszystko przed Tobą. Silnik mocno opisany na forach. Znam taki co brał na PB 0,5 litra oleju a od kilku lat na LPG pobór wzrósł do 1 litra na tysiąc km. ale kopcenia w nadmiarze i smrodu nie ma. Trzeba kontrolować oliwę i chłodzenie silnika aby 40 gniazd zaworowych jak najdłużej służyło a pojazd był nadal Schnell.
  2. Ile oleju kiedyś łykał a ile obecnie ?.
  3. Sprawdź działanie sztangi i podaj preparat na czyszczenie turbiny. Jak nie pomoże wyciągaj turbawkę i pozostaje czyszczenie mechaniczne zmiennej geometrii. Oczywiście przed wszelkimi działaniami sprawdź jak się ma wirnik turbiny a zwłaszcza luzy i ile puszcza oleju.
  4. W wielu silnikach jeździłem na 5/10W50 ale 10W60 ma prawie 50% wyższą lepkość podczas rozruchu i raczej przy silnikach, gdzie nie jest dedykowany wymagałby taki olej dodatkowych pakietów na tarcie/zimny rozruch.
  5. Tak z ciekawości olej 10W60 Shell jaką specyfikację VW spełnia lub gdzie to jest zapisane ?. Jedyne co znalazłem to API, ACEA i Ferrari.
  6. Olej Meguin stosuje od kilku lat o ile trafię w dobrej cenie, w ubiegłym roku 20-25 ojro za 5 litrów 5W40. Silniki mają się dobrze ale ja nie trzymam się konkretnej firmy blendujące oleje. Liqui Moly jak również ich Formula Super ceny coraz wyższe.
  7. 5W50 po uzyskaniu temperatury roboczej silnika będzie miał stabilniejszą warstwę smarującą.
  8. 1. Jaka konfiguracja ? najtaniej namierzyłeś za ile ?. 2. Mikoda z jakimi klockami ? jaki to koszt ?. Patrzyłeś na Rotingery i klocki TRW lub Steinhof ?.
  9. KINIAM

    Olej do 3.0 TDi

    A na jakim oleju masz ten silnik ?. Ile masz nalatane ? Czy coś łyka ?. Są oleje nie podrabiane. Osobiście do tego silnika Totala bym nie zalał nad PMO bym się zastanowił, LM dobra technologia syntetyczna ale NOACK i HTHS Ravenola jest najbardziej OK. Wiem płacimy za markę, bazy i dodatki, generalnie jak sprawdzić czy wszystko co napisane w kartach technicznych jest prawdą i czemu inne firmy milczą w szczegółach. Generalnie na oleju nie oszczędzajmy. Polecam stronę zmienolej i Piotra Dziektarza przy doborze oliwy lub samemu poczytać jego kompendium wiedzy. To dla tych dociekliwych i cierpliwych. Mój znajomy jedzie do mechanika ten sam od wielu lat i informuje go ile ma kasy na olej+ filtry i inne drobiazgi eksploatacyjne. Jak cienko z kasą to mechanik pisze na kartce olejowej : kolejna wymiana za 5000 km.
  10. Dobre osiągnięcie biorąc pod uwagę lata i przebieg. Widziałem jednostki diesle co w 4-5 lat zrobiły w większości po autostradzie 500-600 tys. km i zawieszenie OK. Ale większość zawieszenia wielowahaczowego siada znacznie wcześniej na zwykłych drogach pierwsze siada to prawe.
  11. Raczej nie zalewaj 10W40 nic to nie da a nawet może przyczynić się do większego nagaru w silniku i zwiększenia poboru oleju. Im lepsza oliwa 5W30 lub 5W40 tym lepiej dla silnika. Sporo tych silników łyka 250 ml na 1000 lm i raczej trzeba się z tym pogodzić. ASN mocno się grzeje jak lubimy dynamiczna jazdę, sporo jednostek jest zmęczonych gazem.
  12. Dzwoni bo łańcuchy się wyciągają czy też ślizgi lub napinacze szwankuj ?. Mój znajomy 3 lata temu założył zestaw FEBI i nic nie dzwoni a zrobił ponad 60 tys. km, łańcuchy były od IWIS co do reszty to pamiętam, że ślizgi Febiego miały jasny kolor tworzywa. Ja w tamtym czasie 2017/2018 rok zbierałem części rozrządu ze znaczkiem Audi po okazjonalnych cenach, ślizgi chyba miały ciemniejszy kolor tworzywa ale musiałbym poszukać zdjęć bo może coś mi się myli a łańcuchy IWIS w opakowaniach Audi były z produkcji w 2013 roku. Rozrząd założony w 2018 ale przebieg skromny dobija do 20 tys.km póki co wszystko OK.
  13. Zestaw podstawowy: łańcuchy, ślizgi , napinacze czy coś jeszcze ustaliłeś z mechanikiem. Ja kupuję zwykle wszystko co po drodze może się okazać trefne i zapewniam sobie zwrot nie wykorzystanych części. VIN i ewentualnie numer nadwozia pomaga w doborze części.
  14. Głowica przed regeneracją zwykle powinna przejść test szczelności. To kopcenie nie jest jakieś dramatyczne nawet na tym pierwszym filmiku. Szkoda, że zalałeś oliwę od SCT wzbogacając ją o środek Ceratec. Ceratec używam od wielu lat jest to suplement dla zdrowych silników aby przedłużyć lub ulżyć ich eksploatacji.
  15. KINIAM

    Płyn chłodniczy

    Koncentrat to duża ilość glikolu więc się gotuje. Najlepiej sprawdzić temperaturę zamarzania płynu. Co do płynu to nie wiem co masz zalane lub co powinno być w układzie. W 1996 roku audi w czerwcu lub lipcu przechodziło z płynu G11 na G12. To są różne płyny nie mieszalne z sobą. Płyny G12/G12+ stosowane tam, gdzie powinien być krzemianowy płyn G11 przyczyniały się do uszkodzeń w silniku.
×
×
  • Create New...