Skocz do zawartości

KINIAM

Pasjonat
  • Postów

    1015
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O KINIAM

Informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Miasto
    Bitburg

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1996
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    ADP
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

4742 wyświetleń profilu

Osiągnięcia KINIAM

46

Reputacja

  1. O ile dobrze podliczam w postach dobija do 120 tys.km.
  2. Bardzo dobre oleje, firmie przyświecała pewna koncepcja przy stworzeniu tej linii olejów, poczytaj.
  3. Różne są lub były DS jeśli pamięć mnie nie myli Performance dawniej 2000 maja homologacje drogową nie maja jej 2500 / 3000 /4000 / 1.11 . Używałem Performance i 2500 hamowały dobrze nawet na zimno a ze wzrostem temperatury nie traciły swojej skuteczności.
  4. Klocki nie powinny piszczeć, gdyż materiał cierny jest bardziej organiczny niż metaliczny. Tak generalnie te klocki docierania nie wymagają raczej obserwacji jak się układają do tarczy co świadczy o prawidłowym działaniu całego układu hamulcowego. Obserwuj czy otwory w tarczach nie zalepią się materiałem ciernym. Życzę powodzenia. Ja miałem tarcze Brembo a klocki Premier wymieniłem na DS Performance i było już znacznie lepiej. Właśnie ta mieszanka materiału ciernego w dłuższym czasie przy wysokich temperaturach może powodować problemy. Kolega na forum napisał, że "potrafią hamować nawet jak tarcze świecą na czerwono", nic bardziej mylnego, przy wysokich temperaturach w dłuższym okresie czasu między okładziną cierną klocka a powierzchnią tarczy hamulcowej może wytworzyć się "poduszka gazowa" i hamowanie wyraźnie słabnie a potem to już tylko "zeszklenie powierzchni klocka". Trzeba pamiętać i stosować zasadę, że taki łańcuch mocny jak jego najsłabsze ogniwo.
  5. Co któraś wymiana oleju zalewam Millersa CFS NT+ jak go wcześniej trafię na promocji. Jak coś tańszego z średniej półki to wzbogacam olej dodatkiem przeważnie od Bizola, Liqui Moly, Archoil/Oilsyn.
  6. I jakie ostatecznie założyłeś ?. Jeśli te powyżej jakieś odczucia i z jakimi tarczami. To "cywilne klocki" o stabilnym współczynniku tarcia FF czyli w zakresie 0,36-0,45 ale przy temperaturze do 350 stopni. W górach mi się nie sprawdziły.
  7. Wtrącę tylko uwagę, że 5% pakiet dodatków jest dość skomplikowany pod względem zastosowanej chemii. Zasadniczy podział dotyczy zwykle krzemianów, G12/G12+ ich nie posiadają. Płyny G11 posiadają krzemianów bardzo dużo w G12++/G13 ilość krzemianów zmniejszono. Są też płyny nowszej generacji zwykle te o wydłużonym działaniu 7-10 lat , gdzie krzemiany zastąpiono inna chemią. Warto sprawdzać dopuszczenia płynów i uważać na określenie płyny uniwersalne. Niestety płyny uniwersalne mogą w określonych warunkach wyrządzić użytkownikom pojazdów sporo kłopotów. Oczywiście procent uszkodzeń układów chłodzenia i silników jest marginalny do popytu płynów uniwersalnych. I oby nie trafiło to na NAS, tego sobie życzmy.
  8. Kto blenduje olej dla VW to znak ? chyba aktualnie Shell jakie są parametry oleju ? Jak na nasze warunki klimatyczne wystarczy z przodu oleju 5W... Musisz szukać oleju zgodnie z norma dla silnika, gdzie lepkość na rozruchu jest możliwie najniższa a podczas pracy najwyższa, ot taki kompromis.
  9. A na jak długo pomogło ?. To, że Koledze zapodającemu temat chemia pomogła silnikowi to dobrze, remont odwleczony, na jak długo to już też znak zapytania. Te silniki na oleju long czasem już w pierwszym-drugim roku eksploatacji przy 40-50 tys. km piły olej. Podobnie jak te, którym olej zmieniano co 7- 10 tys. km. i po 10 latach przy przebiegu 80-90 tys. km. potrafiły łyknąć 1 literek na 1000km.
  10. Kto jest producentem tej lampy ?. Była wstawiana przez Audi ?.
  11. Jeśli chodzi o olej VW Group LongLife III FE SAE 0W30 VW 504 00/ 507 00 to jest on zblendowany przez Shella na czystych bazach z gazu ziemnego, na rynku jest od 2 lat i trudno o jednoznaczna opinię popartą konkretami. Nie zawsze olej 0W30 jest lepszy dla ochrony silnika. Mam doświadczenie, że oleje 0W30, 5W30 Low Saps nie dały rady na trasie w upały w silnikach wysilonych.
  12. Pojazd z 2007/8 roku ?. Niemiec co roku robił tylko 6 tys.km więc silnik w dobrym stanie. Ile ma teraz na blacie ? jak ze 110-120 tys.km i nie zagazowany to z olejem może faktycznie tak być, że jeszcze nie bierze w nadmiarze.
  13. To Twoja ocena wizualna ? wyślij wałek na sprawdzenie tam też powinni ustalić producenta. Za ważny to element dla silnika i sporo ewentualnej ponownej roboty aby gdybać o jakości, trzeba mieć pewność.
  14. A nie jest to nastawnik w kolektorze ?. Temat jest opisywany na forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...