Skocz do zawartości

Yokerman7

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Yokerman7

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Lubelskie

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AFN
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

403 wyświetleń profilu
  1. Cześć i witam forumowiczów mam do Was moi drodzy prośbę Od dłoższego czasu bardzo intensywnie interesuje się konserwacja pojazdów (między innymi naszych audi), konserwacja podwozia to żmudny proces, sam od kilku lat zajmuje się tym i zgłębiam ten temat. Jednak chcę bardzo poznać Wasze zdanie na temat konserwacji. Dlatego wykonałem ankietę której wypełnienie trwa 2 minuty. Ankieta jest anonimowa, niewiążąca, i dotyczy badania opinii oraz rynku. To naprawde niewiele czasu a mi bardzo pomoże poznać Wasze zdanie. Link do ankiety: Świadomość i wiedza na temat konserwacji pojazdów samochodowych FORMS.GLE Niniejsza ankieta zawiera pytania o tematyce konserwacji samochodów, wiedzy na ten temat oraz odbiór przez społeczeństwo możliwych zmian, które mogą wpływać pozytywnie lub... P.S. odrazu powiem że w jednym pytaniu strzeliłem błąd słowny... tak więc wybaczcie mi Pozdrawiam i z góry dziękuję.
  2. Wyglada na to że zakończę temat, ponieważ udało i się namierzyć przyczynę wariujacego ABS I ESP... przynajmniej wszystko na to wskazuje. Winnym był czujnik przy kole, lecz nie wiem co mu było. Domyślam się że w czujniku doszło do uszkodzenia cewki, albo że starości zmniejszyła się rezystancja i czujnik nieprecyzyjnie przesyłał sygnały do sterownika mimo że wydawało się że stary czujnik działa poprawnie (nawet dziś ujechałem kilka km. z w pełni działającymi systemani) Co do sterownika to ten model pompy ATE i sterownika montowano też w renaltach, peugeotach i niektórych fordach. Różnią się może wsadem ale uklad pinologii we wtyczce jest raczej taki sam (choć nie przeglądałem jej dokłanie). Pozdrawiam.
  3. Hej pomóżcie Bardzo proszę jeśli ktoś jest w stanie, o opis/schemat wtyczki 47 pinowej do modułu ABS/ESP o numerze 1j0614517E 1j0907379. Znalazłem schemat modelu MK60 ATE, ale na stronie Forda i dotyczył fiesty/fokusa. Uklad wtyki praktycznie identyczny jak w sterowniki ABS/ESP w A3 8L tylko czy pinologia będzie ta sama co w Audi/VW ???
  4. Drobne pytanie: Czy w A3 8l da się zdemontować sterownik ABS/ESP od pompy? ?? Ponieważ miałbym sterownik o tym samym kodzie (ten sam numer pompy i sterownika), ale niechce rozkrecac pompy i układu hamulcowego i babrać się w odpowietrzanie itp itd...
  5. nie doradzi nikt kompetentny lub mający troszkę na ten temat wiedzy?? szkoda by na darmo wyciągać pompę z modułem ABS/ESP do naprawy bez wykorzystania innych opcji :/
  6. Fakt, przyznam że z tym miałem też problem... zdarzało się że zaświeciła się kontrolka od ESP gdy czujnik nie łączył, poprawiłem połączenie i od dłuższego czasu była cisza... ale przy stopie nie wywalało mi komunikatu o czujniku w prawym przednim kole (że przerwa czy toś takiego) oraz nie wyrzucało mi kontrolki ABS, Niechaj ktoś wyjaśni dlaczego po przekroczeniu ok. 15km/h lub przejechaniu kilkidziesięciu metrów kontrolka ABS gaśnie samoistnie??? a czasami zdarza się że jednak świeci do momentu zgaszenia auta szczególnie w parze z kontrolką od ESP, nieco dziwny przypadek...
  7. Witajcie moi drodzy Sprawa ma się następująco (zapewne rozwiązanie nie będzie niezwykle) od kilku dni w mojej A3 8L mam dziwną przypadłość z kontrolkami ABS i ESP podczas zapłonu pozostają świecące sie obie kontrolki, bez uruchamiania silnika ponownie łączam zapłon i zostaje aktywna kontrolka ABS a ESP gasnie. Błąd yo 00285 -czujnik prawego przedniego koła =elektrical fault in circuit, a czasem dodatkowo pokazuje się intermittent. Posprawdzałem: czujnik ma ok. 1048 Ohm, i w trakcie kręcenia tarczą wartość waha się +- 25ohm, więc raczej sprawny. Na przewodzie dochodzącym do czujnika po przekręceniu zapłonu pojawią się napiecie 2,38V. Jest zależności jeśli chodzi o pojawianie się błędu/kontrolek, ponieważ zawsze po skasowaniu błędu (można kasowac) pojawiają się razem ABS i ESP, a po ponownym przekreceniu już tylko ABS... I po przejechaniu kilkunastu metrów gasnie I jest cisza. Zdarza się że pozostaje kontrolka ale częściej jednak gaśnie. Macie może jakieś mało inwazyjne typy? Czy raczej szykować się na naprawe sterownika ABS?
  8. Hej mega odgrzeje kotleta... ogarnąłem temat adaptacji wyświetlacza VDO (pełny fis) po starym Jeagerze (1/2 fis) zakupiłem vag tacho i pokombinowałem, wedle instrukcji doświadczonych kolegów. Przy okazji przerzuciłem z mil na km, i przekręciłem przebieg... do przodu xD na ten co był w jeagerze , nie było wiele problemów. Ale jednej rzeczy jeszcze nie wykonałem: nie podpiałem kontroli spalonych żarówek (wiem że jest tam potrzebny specjalny przekażnik i kilkanascie przewodów by to podłączyć. resztę zrobiłem: czujniki otwartych drzwi, zbiornik spryskiwaczy a reszta kompatybilna. Pozdrawiam.
  9. Witam serdecznie mam nietypowy problem z zegarami, moje Jaegery 1/2 Fis w A3 8l 1.9 TDi ALH z 2001r. maja się ku zakończeniu swego żywota (nie działa prędkościomierz, obrotomierz, świruje kontrolka świec żarowych, czasem immobiliser nie kontaktuje i co kilka zapłonów świeci się kontrolka niskiego poziomu oleju). Zakupiłem w dobrych pieniądzach zegary VDO Full fis z anglika 2002r. 1.9 TDi ASZ bez martwych pikseli. Posiadam kabelki Vag kkl viakena oraz VagTacho, programy VCDS lite i Tacho 3.01 Moje auto posiada Immo2 8L0 920 900 E -w kanale 17 instrument w "Extra" mam: xxxxxxxxxxxx auz......... , czyli nie ma numeru identyfikacyjnego pojazdu, Zegary zakupione to Immo3 8L0 920 980 M -w kanale 17 jest numer VIN przed numerami zegarów. Programem Tacho 3.01 sczytałem kod pin Jaeger z mojego auta, sprawdziłem czy kluczyk (mam 1 sztukę) można zakodować i okazuje się że można. zatem podłączyłem zegary VDO (zakupione) i... klapa! w żaden sposób nie mogę odczytać pinu, co więcej nie mogę sczytać wsadu, same zera. Jedynie co mi podał Vag tacho to że zegary VDO w wersji D10. Próbowałem kontaktu z VDO New, VDO Old i VDO C5 i podaje że zły wybór niepoprawna wersja i trzeba wybrać inną z listy. Nie mam pomysłów jak dobrać się do kodu pin zakupionych zegarów, bardziej nie zdziwiło by mnie ze Jaegery by sprawiały taki problem, a tu problem jest ale z VDO. Proszę was moi drodzy o pomoc, jak można odczytać pin z zakupionych zegarów bez prucia ich i podpinania pod programator? chcę troszkę poznać nieco tej diagnostyki/elektroniki.
  10. Trzesio przyznam że krótko i na temat określiłeś sprawe i to doceniam :) ja właśnie nie mialem okazji zobaczyć przedlifta z ta dokładką... Dlatego to zdjęcie co zapodałeś jest mega fajne i chciałbym miec to u siebie, trzeba przyznać że skrojona ta dokładka do sedana doskonale ;-). Tak teraz kminie że te zaczepy pod zderzakiem (patrząc centralnie na tył) powinny się zgrywać w sedanie jak i w kombi, jedynie po bokach na długości się nie zgraja i w tych miejscach będzie rzeźba... na tym zdjęciu niżej jak dobrze widzę zamontowana jest pod przednim zderzakiem?
  11. Cześć podepnę się pod temat kolegi, mam podobną sprawę (mój jest przedlift). Mam okazje kupić oryginalną dokładkę tylnego zderzaka od kombi z czujnikami parkowania. Ja niestety mam sedana. Oba auta sa z tego samego rocznika. Czy jest możliwość by zamontować tylną dokładkę zderzaka od kombi do sedana??? w modelu poliftowym jest łatwiej spotkać dokładkę z czujnikami bezpośrednio do sedana, jak i do kombi. Polecam taki gadżet w oryginale fajnie wygląda. Proszę o pomoc bo moge ta dokładkę wyrwać w dobrej cenie, a przyznam że jeszcze nie widziałem sedana przed liftem z dokładką z czujnikami :-) :D
  12. Hej cześć odgrzeje kotleta by nie zaczynać nowego wątku do rzeczy... znalazłem na aukcji tylną dokładkę zderzaka do kombi z czujnikami parkowania do modelu przedliftowego 1998r, ja zaś mam sedana też 1998r. Czy dałoby rade zaadaptować tą dokładkę z czujnikami do sedana? tak by zachować oryginalny wygląd?? elektronikę (centralkę z buzzerem) dokupię na necie tak by banglało, chyba że sprzedający poszuka tych elementów u siebie i dorzuci do dokładki. Zerknąłem w ETKę i wydaje się że dokładki sedan/kombi w przedliftach mają te same numery Bardzo proszę Moi drodzy o radę/poradę Pozdrawiam
  13. witam u mnie również pewnego razu zaciął się zamek w klapie, przycisk tak jakby wciskał się do połowy i przeważnie nie mogłem go otworzyć, zrobiłem więc tak jak autor tematu dobrałem sie myśląc że to pewnie zamek już zamek kończy swój żywot... jednak po ocenie ze zamek jest ok. zacząłem walić WD-ka i zamek ruszył wywalając niesłychane ilość brudu Kurcze, żałuje że nie robiłem zdjęć to bym podesłał :/ ale mogę powiedzieć ze jak przycisk sie odrobinę rusza, to walić smarem w spayu, i to bez demontowania tapicerki i samego zamka... musi kiedyś odpuścić
  14. Witam was serdecznie koledzy, w sumie to jest mój 3-ci AFN jednak ciągle się uczę, podziwiam i doceniam nie tylko ten motor ale całą grupe VAG
×
×
  • Dodaj nową pozycję...