-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Rzemyk_ELB

Informacje
-
Imię
Jarek
-
Miasto
Elbląg/Kwidzyn
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
1998
-
Silnik
1.8
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
-
Jak tam kolego sytuacja zdazyles sie juz przekonac ze wymiana czujnika nic nie dala ??? ze wiatrak mimo to nadal sie nie wlacza a temperatura 100 stopni dalej u ciebie sie utrzymuje czy jeszcze nie miales czasu na stwierdzenie tego ?
-
Zapowietrzona nagrzewnica , albo pompa wody juz niedomaga
-
nic nie da wymiana czujnika , ale jak nie szkoda ci pieniadzy to wymieniaj powymieniasz wszystko co mozliwe , a jak dalej bedzie to samo to wtedy wroc do tematu i wymien to co ja napisalem Twoje pieniadze .... pozdrawiam i powodzenia
-
a na krotko chodzi ??? jezeli tak to nie wlaczal sie bo nie osiagnelo temperatury 95 stopni na dole chlodnicy , bo on jest dodatkowym glownym wentylatorem jest wisko , ktore zbija temperature dlatego zamontowano czujnik w chlodnicy na wyjsciu ze gdyby sie okazalo ze temperatura na wyjsciu jest nadal za duza to wlacza sie u nas dodatkowy wentylator zeby pomoc , dla testu mowi ci wyjmij wtyczke zmostkuj piny w niej niech zacznie pracowac i jezdzil sobie tak z wlaczonym caly czas i daje glowe ze i tak dalej bedziesz mial 100 stopni mimo ze bedzie on chodzil caly czas razem z wiskoza , bo i tak termostat bedzie regulowal temperature czujnik masz z boku po prawej nad wezem dolnym , co do wiatraka i tych 70 stopniach co tu piszesz to z wiskoza sie nigdy by nie wlaczyl , bez wiskozy oczywiscie kiedys by sie wkoncu wlaczyl
-
jeszcze raz ci pisze zeby sie wlaczyl wentylator musi na dole chlodnicy byc temperatura 95 stopni , bo tak jest termowlacznik ustawiony ze 1-y bieg wlacza przy 95 stopni , ale nie wlaczy ci sie teraz poniewaz nawet jak masz 100 stopni wyjscie z silnika temperature to wisko na chlodnicy ci zbija ja teraz do 80 przynajmiej i na ole chlodnicy jest juz za niska temperatura zeby ci sie teraz wlaczyl elektryczny wentylator , pozatym termostat nie otwiera sie caly czas na maxa teraz bo jest za zimno na dworzu i plyn w chlodnicy nie ma przeplywu mocnego dzieki czemu dluzsza droge wykonuje w chlonicy jezeli chodzi o czas dzieki czemu wisko schladza plyn dlatego waz dolny jest letni teraz caly czas mimo ze silnik jest nagrzany , i cale to sprawia ze temperatura ci sie utrzymuje teraz na 100 stopniach chocbys nie wiem co robil , jezeli chcesz zeby temepratura sie trzymala nizej musisz zastosowac termostat o szybszym stopniu otwarcia to jest przeciez tak jasne jak nie wiem co ,
-
Pozatym zeby wyemin ten czujnik (co jest bezsensu bo masz na 100% sprawny) musisz albo dorobic specjalny klucz dluga nasadka 29 , albo wymontowac chlodnice zwyklym kluczem 29mm plaskim nie odkrecisz chyba ze polamiesz plastyki wokolo chlodnicy , takze nie kabinuj z tym czujnikime , jak mozesz odmow go i zmien ten termostat na 82 stopnie modell ci podalem wyzej i zobaczysz ze klopoty znikna
-
nie potrzebnie tez to zrobilem i nic nie dalo nie wlaczy ci sie wentylator bo nie osiagniesz temperatury 95 stopni na dole w chlodnicy , a jk chcesz to sprawdzic to sobie odepnij wtyczke od czuknika w chlodnicy i polacz obwod i zacznie chodzic ci ten wentylator na krotko pojezdzij i zobacz ze dalej bedziesz mial temperature 100 stopni , bo termostat tak bedzie utrzymywal nie wymieniaj czyjnika bo na 100 jest dobry , wymien termostat i po klopocie bedzie ja to przeciez przechodzilem wszystko
-
bedziesz mial to samo jak u mnie kanal 49 realna temperatura plynu chlodzacego kanal 51 temepratura silnika , na zegarach bedzie 90 pokazywalo bo wachania temeparury w zakresie 85-102 stopnie na zegarach bedzie pokazywane jako 90 zeby nie draznic kierowcy , temperatura 100 stopnie nie jest tragedia ale nie powinna taka byc bynajmiej u nas gdzie jest 5 zaworow na cylinder to wiesz jakie to wszystko tam cieniutkie jest temeparura powinna trzymac pomiedzy 87-92 tak powinna sie utrzymywac , teraz zaloz termostat ten co ci podalem o temperaturze otwarcia 82 stopnie i zobaczysz jak ladnie ci sie 90 pojawi na kanele 49 ma katorym podaje realna temperature plynu
-
Zeby sie zalaczyl wentylator elektryczby musi byc temperatura przy dole chlodnicy 95 stopni teraz w takich warunkach jak mamy, zaufaj ze ciezko to osiagnac , a co do innych maja inne typy silnikow inaczej poprowadzone systemy chlodzenia , jedni maja idealnie czyste i drozne te uklady inni juz troche mniej drozne , sam monatrz termostatu zauwazylem ze ma znaczenie wystarczy ze tymi lapkami wsadzisz tak ze zaslonisz dziurki, juz temperatura o 3 stopnie bedzie wyzsza niz jak te lapki termostatu beda inaczej to znaczy tak zeby nie zaslaniac dziur wsadz tego febi co ma szybszy czas otwarcia i sila rzeczy musi ci temperatura robocza spasc , nie zaszkodzi ci ostatni raz sprobowac , a naprawde ja walczylem i walczylem i to mi pomoglo teraz mam temperature ksiazkowa ps jezeli chodzi o te temostaty inne to np mam dwa nowe Wahler-y i jeden otwiera sie przy 88 a drogi przy 91 dopiero (sprawdzone w jednym garnku) a na obu pisze 87 takze moja rada zalozyc najszybciej otwierajacy sie termostat czyli febi 82stopnie i cieszyc sie idealna temperaura w twoim przypadku a i zakladajac nie zaslaniac otworow w silniku tymi lapami co ma termostat
-
Mialem ten sam problem , temperatura trzymala miedzy 100 a 103 stopnie jak sprawdzalem na vag-u , po zgaszeniu silnika i chwilowym odpaleniu wskazowka wychlala sie poza norme , walczylem ze wszystkim nowa chlodnica nowa pompa wody , nowy czujnik , nowe termostaty (wahler , behr , vemo) i dalej to samo, az wkoncu okazalo sie ze te termostaty maja temperature otwarcia 87 lub 88 stopni , i kolega zaproponowal mi zebym zalozyl termostat FEBI BILSTEIN 18286 ktory ma temperature otwarcia 82 stopnie , tak zrobilem i jak reka odjal , po wymianie temeratura plynu oscyluje miedzy 89 a 92 stopnie
-
Witam , jestem nowy , mam nadzieje ze niektore tematy pomozecie mi rozwiazac , a i ja tez na pewno od siebie pomoge innym, Pozdrawiam
-
z tego co wiem to ten czujnik na dole przy chlodnicy to termowlacznik i nic on nie ma wspolnego z pokazywanie temperatury na zegarach , on poprostu tylko ma za zadanie wlaczyc wiatrak przy odpowiedniej temperaturze jak sie zewra w nim styki ...... niech ktos mnie poprawi jak sie myle
-
I jak sytuacja po wymianie , bo jestem ciekawy czy pomoglo