Skocz do zawartości

Krzysiek Łuczka

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Krzysiek Łuczka

Informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Miasto
    Lubliniec

Auto

  • Model
    S4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

271 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Krzysiek Łuczka

0

Reputacja

  1. Witam. A4b5 1,8T AEB Mam problem. Podczas dynamicznego przyspieszania na autostradzie (prawie do odcinki na 2gim biegu) auto nagle zgasło. Jeszcze gdy się toczyło przy próbie odpalenia nastąpił pojedynczy strzał w wydech i na tym koniec. Wszystkie kontrolki na desce ok. Auto nie zapala. Jedyne co udało mi się w nocy ustalić to to że mechanik nie dokręcił śruby od masy cewek. Była totalnie luźna. Pasek rozrządu jest na swoim miejscu. Nie sprawdziłem bezpieczników a teraz zastanawiam się czy luźna masa nie mogła go uszkodzić, albo modułu zapłonowego. Co o tym sądzicie?? Pozdrawiam Krzysiek
  2. Witam Sirbielu88 nie wiem jaki jest twój objaw ale moim było szarpanie i przerywanie. Powodem była słaba iska (ogólnie była tylko wyglądała jak od zapalniczki elektrycznej) na pierwszym cyl. Sprawdziłem to odpinając od cewek przewód (na pracującym silniku) i podpinając dodatkową cewkę ze świecą. W ten sposób doszedłem że powodem jest słaba iskra. Niestety wcześniej wymieniłem wszystko inne... Na końcu pozostał mi już tylko ECU. Kupiłem za 100 na allegro ale musiałem podjechać do gościa żeby mi immobiliser wyłączył po auto gasło na tym ecu. Gość zrobił to w 2 min skasował 50zł i auto hula. Pozdrawiam PS. Też żałuję że kupiłem to g***o 1500zł w plecy bez sensu..
  3. Witam Informacja dla potomnych. Przyczyną szarpania była słaba iskra na pierwszym cyl. Po wymianie: świec, przewodów do modułu zapłonowego, samego modułu oraz przewodów pomiędzy modułem a ECU nie było poprawy. Wymieniłem więc ECU i problem ustał. Pozdrawiam
  4. Witam Informacja dla potomnych. Przyczyną słabej iskry na pierwszym cyl. okazał się komputer. Po wymianie jest ok Pozdrawiam
  5. Świece są nowe ale nie w tym rzecz. Tak jak pisałem wcześniej na pracującym silniku odpinałem po kolei przewód od cewki i podłączałem inna cewkę ze świecą (mam więcej cewek i świec). Ta "inna cewka ze świecą " dawała ładną iskrę na 3 cylindrach zaś na cylindrze pierwszym od przodu iskra jest 3 razy słabsza.
  6. Krzysiek Łuczka

    Słaba iskra

    Witam. Jako że już wiem co jest powodem problemów z innego mojego tematu "Szarpie jak szalony" postanowiłem założyć nowy by lepiej zilustrować problem. Audi a4 1.8t aeb. Po dwu miesiącach poszukiwań ustaliłem że powodem szarpania jest słaba iskra na pierwszym cylindrze od przodu. Słaba to znaczy, jest regularna ale w porównaniu z innymi cylindrami jest 3x słabsza, wręcz słabo widoczna. Sprawdzałem to odpinając wtyczkę po kolei z każdej cewki i podłączając dodatkową cewkę ze świecą. Dodam że moduł zapłonowy na filtrze powietrza jest nowy a w celu wyeliminowania przewodów robiłem mostek pomiędzy: a) cewką a plusem z aku. b )cewką a minusem z aku. c) cewką a odpowiednim pinem w module zapłonowym. Dodam że mostki te robiłem nie odłączając oryginalnych przewodów co wg mnie nie powinno mieć wpływu. Oczywiście nie poprawiło to iskry w żadnej z prób. Nie sprawdzałem jedynie przewodów pomiędzy ECU a modułem zapłonowym ale skoro iskra jest regularna to wydaje mi się że powinny być w porządku (czy może się mylę??) Co może być przyczyną?? Może ECU jest uszkodzony albo faktycznie przewody pomiędzy ECU a modułem zapłonowym??
  7. Witam. Chyba mam. Nie sprawdziłem tego wcześniej bo nie wydawało mi się żeby ODMA miała jakiś wpływ na moją przypadłość. Okazało się że ta śmieszna rurka wychodząca z bloku silnika praktycznie nie istnieje. Silnik ciągnął sobie tamtędy nie mierzone powietrze. Powiedzcie proszę czy ta plastikowa puszka na dolocie zaraz za filtrem z której idzie wąż do odmy nie powinna być oryginalnie jakimś zaworem zwrotnym?? Jak myślicie, czy to powód moich problemów?? Pozdrawiam Po wymianie odmy problem niestety pozostał. Wyczyściłem zawór n75 (był zatkany) i wszystkie błędy przestały się pojawiać. Ewidentnie turbina przeładowywała bo teraz auto stało się bardziej cywilizowane. Niestety szarpanie przy przyśpieszaniu na lpg pozostało (na pb jest prawie idealnie). Na LPG przy gorącym silniku na biegu jałowym co pewien czas wypada zapłon na pierwszym cyl. (podmieniałem cewkę, świecę i zawsze na pierwszym). Zmierzyłem więc kompresję i tak.. 1-11,5 2-10 3-10 4-9. Wydaje mi się że szarpanie jest spowodowane tą kompresją. Tylko dlaczego wypada zapłon na cyl z największą kompresją? Może spróbować wyregulować dawkę lpg na pierwszym cyl- tylko nie wiem czy zwiększyć czy zmniejszyć??
  8. Ehhh niestety fałszywy alarm.. Zapomniałem że celach testowych odpiąłem przepływkę a później jej nie podłączyłem. Wracam więc do punktu wyjścia. Sprawdziłem w Vag'u spalanie na jałowym na PB. Wartość skacze z 0,7 do 1,3 l/h z tym że nie pokazuje wartości pośrednich, raz 0,7 a za chwile 1,3. Czy tak to powinno wyglądać?? Jutro poprowadzę jeszcze + i - do cewek bezpośrednio z aku żeby te przewody do końca wyeliminować. Dziwne jest to że jak silnik jest zimny to wcale nie szarpie lub minimalnie.
  9. Szczerze mówiąc to dwa dni temu rozerwałem wiązkę do wysokości czwartej cewki. Kable wyglądają w porządku, ale silnik zaczął bardziej przerywać więc jutro wszystkie wymienię. Mam nadzieję że to to.... Witam ponownie. Wymieniłem przewody pomiędzy cewkami a wiązką przy ścianie grodziowej. Po wymianie przejechałem ok 5 km i nada to samo.. szarpie. Zostawiłem samochód w garażu na weekend. Wczoraj pojechałem na zakupy, i nie szarpał (ale krótka trasa). Dzisiaj przyjechałem do pracy (70km) i ogólnie było dużo dużo lepiej. Dało się wyprzedzać, auto miało moc, czasem tylko szarpnęło jak mocno wcisnąłem gaz na drugim biegu (LPG). Czyżby to szarpanie było spowodowane przewodami, a teraz jeszcze gdzieś jest przebicie?? Jeśli tak to dlaczego zaraz po wymianie nie było poprawy?? A może postój w garażu (temp ok 15 st.C) pomógł??
  10. Jest możliwość że szarpanie też było spowodowane nieprawidłowo pracującym modułem?? Wymieniłem moduł zapłonu. pali już na wszystkie.. szarpanie nie ustało.. poza błędami które cały czas się pojawiały jest jeden nowy 17967 VAG-COM Version: Release 311.2-N 1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f Control Module Part Number: 8D0 907 557 T Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06325 4 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - Co się znowu zepsuło?? Zresetowałem ecu, i założyłem inne świece (używane) bo na tych nowych boschach zaczął dziś wypadać zapłon na pierwszym cylindrze. Po wymianie świec na jałowym chodzi równo ale przy próbie zrobienia logów dynamicznych objaw się zmienił, już nie szarpie jak szalony ale przy ok 3tys rpm przestaje przyśpieszać i chodzi jakby nie na wszystkie cylindry.. odpiąłem przepływkę i objaw jest ten sam.. wydaje mi się że coś jest z układem zapłonowym. Zrobiłem na koniec adaptacje przepustnicy ale nic się nie zmieniło..
  11. Nie wiem czy coś to da ale zrobiłem dziś log z temperaturą zasysanego powietrza. Temperatura na zewnątrz ok 10-11 stopni. http://vaglog.pl/log-003_29H6NDu.html Jak sądzicie, czy wskazania temp są prawidłowe?? Coś ruszyło.. Odłączyłem dziś wszystkie cewki po kolei i oglądałem wtyczki.. Po odpaleniu nie chodzi na pierwszy cylinder. Czyli przewody?? w którym miejscu szukać?? one idą bezpośrednio do ecu?? może ktoś ma jakiś schemat..??] Świece nowe bosch r6 platinum Przewód pomiędzy cewką nr 1 a modułem zapłonowym jest w porządku. (podmieniałem cewki i nic). Wychodzi na to że moduł zapłonowy umarł..
  12. Witam. Log na nowej przepływce. http://vaglog.pl/log-002_025_cZ84v93.html oraz filmik z programu lpg ręce już mi opadają.. na filmie widać ze w momencie gdy zaczyna szarpać MAP w LPG pokazuje 1.65.
  13. Witam. Wymieniłem przepływkę na nową BREMI (podobno też szły na pierwszy montaż). Bez zmian... co to może być??
  14. Przez szarpanie udało się tylko takie coś uzyskać http://vaglog.pl/log-002_025_0j9zH7.html Dlaczego "duty cycle" jest zawsze zero?? Ten log był robiony z pedałem w podłodze i dość długo podczas szarpania. http://vaglog.pl/log-002_025_uyZ0Xg.html
  15. Udało mi się poprawnie odczytać błędy. Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 557 T Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05 Coding: 04001 Shop #: WSC 06325 3 Faults Found: 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Te błędy jednoznacznie wskazują na przepływkę czy jest coś co jeszcze warto sprawdzić?? Skasowałem dzisiaj błędy. Na jałowym przepływka w vag com pokazuje w normie. Przejechałem się kawałek, przy gwałtownym przyspieszaniu zaczęło znowu szarpań i pojawił się błąd. 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 35-10 - - - Intermittent Co to może być??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...