Skocz do zawartości

misio12345

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O misio12345

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Świecie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    2.0 i 16V
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia misio12345

0

Reputacja

  1. Mamy bardzo podobne logi turbiny i podobny problem (tylko u mnie cięgno gruszki muszę jeszcze odkręcić, bo 2-ga część wykresu jest podbita) Logi dynamiczne Audi A3_8L_ASZ.xlsx wg sugestii panów tutaj zacznę od zamontowania diody wg. poradnika: http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-przeplywomierza/ Zobacze czy pierwsza część wykresu 003 i 011 się podniesie.
  2. Odkręciłem również o kilka obrotów śrubę od ogranicznika myśląc że łopatki może nie są jednak na 100% otwarte i stąd ten problem, nic to nie zmieniło, poza tym skrajne położenia były na pewno ustawiane przez "turbiniarza" i muszą być ok.
  3. Też tak myślałem, dlatego fizycznie bez gruszki ruszałem dźwignią turbiny- działa bardzo lekko. Sprawdzałem też na postoju przy trzymaniu gazu od 800 do 2500obr/min gdzie są zaniżone wartości aktualne- w tym czasie gruszka wciąga maksymalnie dźwignie turbiny aż do ogranicznika, więc łopatki są w pełni otwarte, a ciśnienie doładowania i tak nie domaga, więc to na moje 90% turbina ma mniejszą wydajność i teraz się zastanawiam, bo wszycy piszą o zapieczonej geometrii, a nikt o innych awariach turbo (koło kompresji czy to od strony zimnej czy gorącej może mieć wytarte "łoparki" i dlatego nie osiągają takiej wydajności?)- chyba nie możliwe, lekkie niedoważenie i by wyleciła w kosmos prz takim czymś. A zacierający sie wałek? Dopiero przy większym przepływie spalin rozkręca turbine stąd ta opóźniona charakterystyka i takie szybkie zdławienie tego "piku charakterystyki" przez N75 Być może to co piszę jest bez sensu- moje przypuszczenia, bo już wszystko inne wyeliminowałem.
  4. Będzie to miało wpływ na pierwszą częśc wykresu? (do 2300obr/min) ?
  5. Panowie, mógłby ktos spojrzeć i się wypowiedzieć o tych logach? Podpiąłęm jeszcze bezpośrednio gruszkę do pompy Vaccum i logi dokładnie tak samo, dźwigia jest maxymalnie wciągana, nie ma przycięć a początek wykresu jak stał tak stoi. Przeczyściłem jeszcze czujnik ciśnienia doładowania, z myślą że to on przekłamuje bo może brudny od oleju czy coś, ale niestety -był czysty. Moje pomysły juz sie wyczerpały, prosze o jakieś sugestię. Logi dynamiczne Audi A3_8L_ASZ.xlsx
  6. Witam bardziej doświadczony używkowników. Może zacznę od początku, sprawa dotyczy AUDI A3 1.9TDI 131KM o oznaczeniu ASZ. Pewnego pięknego dnia jadąć na autostradzie turbina przestała działać, po podejściu pierwszy raz do tematu okazało się że przerdzewiała gruszka. Po wymianie i wstępnym ustawieniu zrobiłem moje pierwsze logi (wg moich spostrzeżeń ustawienie dźwigni gruszki zmienia równolegle drugą część wykresu od ok (2.5 do 4.3 obr/min) -warość aktualną do wartości zadawanej. Niestety pierwsza część wykresu jest jak widać (auto działa prawidłowo-przyśpiesza dobrze od ok 1800obr/min), po dalszym wgryzieniu się w temat winnymi pierwszej części wykresu miały okazać się nieszczelności i zawór N75. Kupiłem Vacuometr, zrobiłem VCDS test zaworu N75 odpinając wężyk podciśnienia od gruszki- pokazło skoki od 0 do -0.9 bara (czyli wychodzi na to że ok) - wymieniłem już większość wężyków na nowe dla spokoju umysłu i przejrzałem te które pozostały. Czytając dalej porady i tak zdecydowałem sie na wyszczyszczenie zaworu N75 i N18 za jedym rozkręcaniem, niestety po ponownych logach pierwsza częśc wykresu jest dalej martwa. O czym to może świadczyć? Przy słowach "turbia padła" proszę o rozwinięcie swojej wypowiedzi. Dziękuje z góry za wszelkie podpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...