Skocz do zawartości

vadimus

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O vadimus

Informacje

  • Imię
    Marek
  • Miasto
    Dębica

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Coupe
  • Rok produkcji
    2015
  • Silnik
    3.6 FSI V6
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Automat
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia vadimus

0

Reputacja

  1. Drodzy koledzy, zarejestrowałem się tylko dlatego że wpadłem na ten temat i chciałem podzielić się moim doświadczeniem i wrażeniami. Ujeżdżam A5 i jest to kolejne audi które przyszło mi użytkować, wcześniej miałem również wspomniany silnik 4.2 W kolektorze ssącym są dwa rodzaje klap: - jedne do zawirowania powietrza w celu "lepszego wymieszania paliwa z powietrzem" - drugie do "zmiennej długości kolektora" Generalnie to ustroicielstwo, które zawsze psuje się po dłuższym przebiegu, miałem przygodę, bo urwała mi się klapka i silnik nie nadawał się do remontu - głupi byłem. Wyrzuciłem to dziadostwo z kolektora i.... narobiłem sobie problemów. Naprawy mechaniczne to jedno, ale modyfikując bardziej kolektor trzeba pamiętać o elektronice. Klapy warto wywalić, ale trzeba je też wyprogramować ze sterownika (a w niektórych widlakach audi są 2 sterowniki - master i slave (całe szczęście w moim V6 był jeden), później trzeba zrobić optymalizację oprogramowania, żeby usunąć skutki tego że nie mamy ograniczonego przepływu powietrza w pewnym zakresie obrotów i jest go za dużo - dla mnie generalnie czarna magia, ale jak popsułem to pomogły mi chłopaki z auto-krak.pl - możecie film zobaczyć nawet z APjątką: Klapy kolektora to bardzo niewdzięczne urządzenie z kategorii tych których najlepiej się pozbyć zaraz po zakupie samochodu i polecam na prawdę zorientować się w temacie co mamy pod maską i wywalić w cholerę EGR, DPF (w klekotach), klapy, a nawet przepustnicę jeśli są z nią problemy, bo to tańsze i bezpieczniejsze niż zakup nowych części które po jakimś czasie znowu wygenerują problemy. Kolektor ma ponadto to do siebie, że przy takim urządzeniu jak klapy + egr zarasta nagarem i klapki lubią się później przycinać, są błędy itd. Jak ktoś nie ogarnia to jedzie do ASO i buli gruby hajs. Mod który tu przedstawiacie uważam za fajny, bo usprawnia klapy, ale osobiście uważam że należałoby się ich pozbyć
×
×
  • Dodaj nową pozycję...