Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozwiązanie usprawenienia kolektora dolotowego


winczako

Rekomendowane odpowiedzi

Natrafiłem na coś takiego - niby zmiana jaką robi też JHM. ALe że oni daleko, to można zrobić w u siebie swoim nakładem pracy. pozdr

link: http://www.imploding.com/home/s4-stuff/technical-bits/intake-flap-mod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robiłem, bo u mnie wszystko cacy. WPadłem na to dopiero teraz, a powoli przymierzam się do sprzedaży więc nie będe teraz rozgrzebywał kolektora skoro jest wporządku ;-). Ale w stanach ten mod pod szyldem JHM bardzo chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie w trakcie czekania na karbonową płytkę do tego modu. Jak poakładam dam znać :-)

Z braku części porobiłem fotki jak zrobiłem ten mod :) żeby ktoś nie musiał kupować całego kolektora/oddzielnie klapek/itd za jakieś dziwne pieniądze. Używki nie polecam bo chyba konstruktorzy specjalnie stworzyli taki materiał który ma się popsuć po iluś tam tysiącach... Klapki są z tego samego materiału co ... ślizgi rozrządu (kwestia czasu kiedy popękają) Uszkodzenie objawia się różnie... ale najczęściej bardzo delikatnym terkotaniem. Samo popękanie klapek niczym się nie objawia jeśli chodzi o jazdę, ale może być niebezpieczne dla zaworów/gładzi cylindrów/itd gdy klapki zaczną się kruszyć.

U mnie był dźwięk bardzo cichy podobny do wtryskiwaczy.

gbitfciu.jpg

lrzg97xy.jpg

Potrzeba kupić :) : Ja kupiłem w obi ;) Nylonowe śruby z nakrętkami i podkładki :)

25ltutyv.jpg

t8nz55sb.jpg

W necie znalazłem firmę dexcraft, która zrobiła mi płytkę z karbonu 31cm x 8cm o grubości 2mm.

8kx3bz4a.jpg

Potrzebny będzie jeszcze klej do gwintów. Ja użyłem niebieskiego loctite.

Płytkę przykładamy do mocowań tak jak siedziały wcześniejsze klapy (na pewno będą po nich ślady ;) więc to będzie chwila). Zaznaczamy na płytce otwory które są w mocowaniach i wiercimy cztery dziurki na śrubkę 6.

W mocowaniach delikatnie trzeba też otwory rozwiercić i wkręcić śrubki, po czym je poskręcać nakrętkami z zestawu na klej do gwintów. Dokładamy na nakrętki podkładki (mają około 1mm). Taki dystans do płytki miałem u siebie, jeśli ktoś użyje tych samych części z obi może zakładać bez mierzenia będzie idealnie ;)

8iw9bpk3.jpg

Materiał z którego zrobione są śruby itd jest odporny na temperaturę, elastyczny i lekki. W razie uszkodzenia nie narobi zniszczeń tak jak metalowe elementy.

Składamy obie części i skręcamy tez na klej.

ktvto7dy.jpg

Nadmiar odcinamy, ja zabezpieczyłem jeszcze klejem :P

imqaey3x.jpg

Tak to wygląda :) może nie jest ładne, ale ma działać. Ładniejsza część jest z drugiej strony bo ta ma materiał który po kilku zetknięciach z częścią styku lepiej się ułoży.

fuj9mod3.jpg

Inne kolektory Audi też da się naprawić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panie kawał dobrej roboty, coś czuje że będziesz miał ciekawą eskę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co by zmieniło gdyby całkowicie pozbyć sie tych klap wirowych? Pewnie wymagało by to adaptacji do nowych warunków pracy motoru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co sie pozbywać? Skoro można zrobić jak u mnie i masz praktycznie dożywotnio...jak usuniesz to auto w jakiś obrotach może słabiej jechać, ale nie musi ;-) jest możliwość, że jest to część która wpływa na ekologie i nic poza tym ;-) ale jak można tanio zrobić to nie warto usuwać.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro takie małe koszta to rzeczywiście warto to zrobić. Duzo roboty jest z rzuceniem kolektora? Potrzeba nowe uszczelki czy cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiele ;-) ale z pół dnia conajmniej trzeba na to poświęcić. Uszczelki nowe, bo te co masz pewnie rozsypią się gdy zwalisz kolektor. Karbon nawet gdy pęknie nie rozsypie się, a ori klapki tak. Cena używanych klapek to okolo 200zł. A napewno się rozsypią z czasem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanko, bo miałeś to w rękach. Jaki ciężar tak około miała ta orginalna klapa? Bo tak sie zastanawiam nad tym zamiennikiem i mam dostęp np do Alu blachy 2mm, ale wydaje mi sie ze bedzie to za ciężkie i grucha nie wyrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blacha raczej moze sie odksztalcic i bedzie lipa a carbon jest mega twardym tworzywem nie podatnym na temperatury panujace pod macha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zgodnie z opisem i działa. Po drodze zadałem kilka pytań (nie zawsze tam gdzie trzeba :-) ) ale wszystko się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów posiadam teraz A6 C6 z silnikiem 4.2 BAT (bliźniaczy silnik do waszych BBK). Jestem po modyfikacji tej klapy na karbon wedle zaleceń kolegii niebieski708. Dziki za taki temat bo niestety na naszym forum a6 nie ma tak dużo inf na teamt tego silnika. No i oczywiście + za amerykańskie forum. Jak na razie wszystko jest ok. Moja klapka była cała ale zdecydowałem się ją wymienić na karbon ta stara nie wiadomo kiedy by pękła. Wogóle jakoś dziwnie luźna była. Ale nie o to mi w tym momencie chodzi. A do rzeczy chodzi o 8 małych śrubek wewnątrz kolektora które trzymają przegrody kolektora. Sorki nie wiem jak to okreslic. Mam fotke wrzucę ją poźniej. U mnie 6 na 8 były poluzowane a jedna praktycznie się wykręciła prawie do końca. Nie chce myśleć co by było gdybyśmy tego z kolegą nie zauważyli. Te śrubki wogóle nie są skręcane na klej. Dziwne!! Jak byście mieli kolektor na wierzchu zalecam tam zajrzeć mimo że nic nie grzechocze. Tak mała przestroga.

P.S. Ciekawi mnie jak wytrzymają te 4szt. śrub nylonowych tzn. plastikowych, ogólnie mocowanie tej płytki karbon. Mam nadzieje ze się nie odkręcą, itp. bo szlak mnie trafii. :P

Tu jedna część kolektora śrubki w kółeczku:

xfe1ao.jpg

Tu druga część kolektora:

2m3lo9i.jpg


No i druga sprawa ten wałek co steruje tą klapką był zatarty w ośkach na ośce nieważe strasznie ciężko to wszystko chodził teraz po nasmarowaniu tego chodzi delikatnie tak jak ma być. A co do tych małych śrubek to już nie wiem u kolegi wyżej ich nie ma u mnie na jednej fotce tez nie ma ale już są. He a i w tym pierwszym amerykańskim linku te śrubki są tak samo popuszczone dziwne!!

Edytowane przez sony_dark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co mogę załatwić klapki z carbonu już gotowe nawiercone i komplet śrubek. Jak ktoś chętny to proszę pisać na priv'a.

EDIT 04.06.2019:
JUŻ NIEAKUALNE

Edytowane przez pawelosinski83
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy, zarejestrowałem się tylko dlatego że wpadłem na ten temat i chciałem podzielić się moim doświadczeniem i wrażeniami. Ujeżdżam A5 i jest to kolejne audi które przyszło mi użytkować, wcześniej miałem również wspomniany silnik 4.2

W kolektorze ssącym są dwa rodzaje klap:

- jedne do zawirowania powietrza w celu "lepszego wymieszania paliwa z powietrzem"
- drugie do "zmiennej długości kolektora"

Generalnie to ustroicielstwo, które zawsze psuje się po dłuższym przebiegu, miałem przygodę, bo urwała mi się klapka i silnik nie nadawał się do remontu - głupi byłem. Wyrzuciłem to dziadostwo z kolektora i.... narobiłem sobie problemów. Naprawy mechaniczne to jedno, ale modyfikując bardziej kolektor trzeba pamiętać o elektronice. Klapy warto wywalić, ale trzeba je też wyprogramować ze sterownika (a w niektórych widlakach audi są 2 sterowniki - master i slave (całe szczęście w moim V6 był jeden), później trzeba zrobić optymalizację oprogramowania, żeby usunąć skutki tego że nie mamy ograniczonego przepływu powietrza w pewnym zakresie obrotów i jest go za dużo - dla mnie generalnie czarna magia, ale jak popsułem to pomogły mi chłopaki z auto-krak.pl :D - możecie film zobaczyć nawet z APjątką:

 

Klapy kolektora to bardzo niewdzięczne urządzenie z kategorii tych których najlepiej się pozbyć zaraz po zakupie samochodu i polecam na prawdę zorientować się w temacie co mamy pod maską i wywalić w cholerę EGR, DPF (w klekotach), klapy, a nawet przepustnicę jeśli są z nią problemy, bo to tańsze i bezpieczniejsze niż zakup nowych części które po jakimś czasie znowu wygenerują problemy.

Kolektor ma ponadto to do siebie, że przy takim urządzeniu jak klapy + egr zarasta nagarem i klapki lubią się później przycinać, są błędy itd. Jak ktoś nie ogarnia to jedzie do ASO i buli gruby hajs. Mod który tu przedstawiacie uważam za fajny, bo usprawnia klapy, ale osobiście uważam że należałoby się ich pozbyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...