Skocz do zawartości

czort1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O czort1

Informacje

  • Imię
    Krzychu
  • Miasto
    Wawa

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CGLC
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia czort1

0

Reputacja

  1. Witam, Pokrótce opiszę moją sytuację - auto: A4 B8 2.0 TDI 177km CLGC quattro. Rok temu miałem dziwne objawy - podczas postoju, na biegu jałowym, przy wciśniętym sprzęgle słychać było lekkie chrobotanie. Podczas puszczania sprzęgła dźwięku nie było. Wspólnie z mechanikiem, oraz na podstawie oponii, forum, komentarzy zdiagnozowaliśmy że to łożysko oporowe. Jako że, nie ma zamienników do CLGC koszt dwumasy oraz sprzęgła z dociskiem jest bardzo wysoki. Z racji na to, że dwumasa nie dawała żadnych oznak zużycia zdecydowałem się na wymianę samego sprzęgła z dociskiem. Po wymianie ów zestawu nie było żadnej różnicy - dźwięk przy wciśnięciu sprzęgła pozostał. Sfrustrowany pogodziłem się z myślą, że ten typ chyba tak ma. Do dziś. Przez rok użytkowania dźwięk delikatnie przybierał na głośności. Nie przeszkadzało mi to zbytnio ponieważ moja a4 jest 3 autem w rodzinie i rzadko ją użytkuję. Teraz po przejechaniu 13 tys. km od wymiany sprzęgła z dociskiem, kiedy znów nacisnę sprzęgło podczas postoju słyszę metaliczne stuki - po zwolnieniu sprzęgła stuki ustają. Przy przyśpieszaniu czuć minimalne wibracje. Myślę teraz, że winnym jest koło dwumasowe. Z resztą wygląda na to, że odpoczątku było. Niestety sytuacja na rynku nie zmieniła się i dalej nie ma zamienników - pozostaje tylko drogie ASO. W końcu przechodząc do meritum - Czy jest sens wymieniać teraz same koło dwumasowe z racji, że sprzęgło + docisk były wymienane 13 tys. km temu, a w zasadzie objawy które mam wskazują na to, że to są początki padania dwumasy, więc myślę że jej kondycja nie jest tragniczna? W jednym warsztacie usłyszałem, że mija to się z celem. Czy jestem teraz zmuszony wymienić komplet i znów ponosić koszty zakupu nowego sprzęgła i docisku? Bardzo proszę Was o opinie. Dziękuję!
  2. To może odgrzeję kotleta. Niepokoił mnie szum po wciśnięciu sprzęgła w momencie kiedy auto stało w miejscu - czyli w zasadzie było słyszane podczas wrzucania 1 bądź R. Zdiagnozowałem, że to zapewne łożysko oporowe, jako że dwumasa nie dawała żadnych oznak zużycia. Wymieniłem całe kompletne sprzęgło, wraz z osprzętem, dociskiem itp itd... Mechanik stwierdził że dwumas wygląda zdrowo i nie ma potrzeby wymiany. Jakież było moje zdziwienie, że szum nie ustał W zasadzie da się z tym żyć.. tylko pytanie, czy można tak jeździć?
  3. czort1

    Z 19'' na 20'' w b8

    Witam! Dwa lata temu, zaraz po nabyciu mojej b8 biłem się z myślami jakie koła do niej wrzucić - 18'' czy 19''? Padło na 19''. Teraz rozważam wrzucenie 20'' I znowu obawy jak dwa lata temu - jak się na tym jeździ w porównaniu do 19''? Czy jest bardzo odczuwalny spadek mocy? Jak wiele wyrzeczeń mnie czeka po przesiadce z 19'' na 20''? Wiadomo, że już na 19'' jest twardo, a na 20'' jest dużo twardziej? A może różnica tak naprawdę jest znikoma? Posiadam 2.0 tdi po programie na 214 km w quattro, a zawieszenie 1BE z eibachem pro-kitem -35/-30. Z góry serdecznie dziękuję za podzielenie się doświadczeniem!
  4. Panowie, Głupie pytanie... skad wiecie kiedy DPF wam się wypala? Można to jakos sprawdzic na MMI? Pytam, bo mam problem... przy ciut szybszej jezdzie miałem sytuacje kiedy wyswietlał mi się błąd na VIS dotyczący niskiego cinienia oleju w samochodzie.. Błąd się pojawiał i zwykle znikał po paru sekundach... Ma to jakis związek z czujnikiem różnicy cisnien o którym mowa w temacie, czy źle trafiłem?
  5. Witam forumowiczów.Mam pytanie odnośnie audi a4 b8 2013r. silnik 2.0tdi 177km. Auto po wymianie oleju jest użytkowane na krótkich dystansach głównie do jazdy po mieście, zacząłem zauważać wzrost ilości oleju w silniku w tej chwili elektroniczny miernik pokazuje max, ale auto nie wyświetla żadnego problemu. Czy lepiej będzie jednak spuścić trochę oleju? jaki może być powód wzrostu ilości oleju, czy coś wspólnego z tym moze mieć dpf?z góry dziękuje!
  6. Rozumiem, czyli nie powinno być problemu gdybym oddał częsci do lakiernika, a poźniej wrzucił je na auto Chciałbym uniknąć sytuacji, jakbym kiedys sprzedawał samochód komentarzy od osób zainteresowanych kupnem, że auto miało kolizje :/
  7. Witam! Z racji tego, że jestem totalnym laikiem i nigdy nie miałem doczynienia z malowaniem jakis elementów w samochodzie bardzo proszę o pomoc Chciałbym wrzuić do swojej a4 pakiet zew. s-line... i tu pytanie za 100 pkt. Czy powinienem szukać elementów już w kolorze auta, czy może nie zwracać większej uwagi na kolor kupowanych częsci? Obawiam się, że po zalożeniu przemalowanych zderzaków będzie widać, że były one malowane co nie ukrywam... bardzo chciałbym uniknąć. Jesli musiałbym je przemalować to powinno się to zrobić z założonymi zderzakami na aucie, czy osobno? Czy konieczne byłoby zrobienie ''przejscia'' i polakierowanie również karoserii auta? Z góry bardzo dziękuję za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...