Cześć, od dłuższego czasu walczę z nadmiarem oleju w silniku (przybywa).
Z rzeczy zrobionych:
- vacum pompa wymieniona
- DPF fizycznie wycięty i EGR zaslepiony (nie wiem jak programowo, check nie wywala)
- uszczelki, podkładka pod pompowtryskami wymienione jakieś 50k km temu
Niestety ale oleju dalej przybywa, a wczoraj podczas jazdy wywalił check a zaraz po tym silnik wskoczył na max obroty (rozbiegał się), gdzie po 3-4 sekundach go zdusiłem wyższym biegiem.
Myślę, ze całą ta akcja spowodowana była wzrostem oleju, ciśnienia i silnik prawie odleciał
Do weryfikacji na start idzie turbina + czyszczenie dolotów oraz weryfikacja stanu silnika, błędów
Gdzie jeszcze szukać przyczyny wzrostu oleju ? Coś jeszcze zweryfikować ?
Nie jestem 100% pewny za gościa co usuwał DPF'a i czy mapa jest dobrze zrobiona, jest gdzieś możliwość weryfikacji na Śląsku ?
Do wczoraj silnik normalnie pracował nie dymił, odpalał od strzału, może lekko wyczuwalne zmniejszenie mocy