Skocz do zawartości

Fedwo

Pasjonat
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Fedwo

Informacje

  • Imię
    Wojtek
  • Miasto
    Poznań

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    1.8 TFSI
  • Kod silnika
    CJEB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Fedwo

1

Reputacja

  1. Panowie, trochę czasu już minęło i czuję się w obowiązku, aby podzielić się informacją, jak zakończył się temat montażu Side Assist w moim Audi A5 2012. Zgodnie z powyższymi wpisami byłem umówiony na parametryzację, aby zmienić wpisy w radarach z Audi Q5 na Audi A5. Osoba, która miało to zrobić dałą mi wyraźnie znać, że ten proces może się nie udać, a jak się uda to najprawdopodobniej będzie później potrzebna kalibracja. Ze względu na trudne oszacownianie kosztu tych zabiegów (od 200 do 500zł) zdecydowałem się na zakup radarów o tych samych numerach co moje, ale na 100% pochodzących z Audi A4. Zapłąciłem 500zł, przełożenie to max. 30min i teraz wszystko mi działa jak należy. 'Stare' radary pójdą na sprzedaż z zaznaczeniem, że są do Audi Q5. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy mi pomogli rozpoznać/zdjagnozować mój problem!!! W szczególności podziękowania dla MarcinOslo. Porównując 'dane rozszerzone' starych radarów z Q5 i nowych z A4 widze jędną, istotną różnicę: Audi Q5: Dataset Number: 8R0909535E Audi A4: Dataset Number: 8K0909535E Na allegro najczęściej sprzedający piszą, że radary są do A4, A5 i Q5. Jak widać po moim przykłądzie trzeba uważać i nie zawsze wszystko działa w 100% p&p.
  2. Super! Już rozmawiałem z jednym gościem, który takie rzeczy robi w Poznaniu. Zdejmował mi ochronę komponentu i kalibrował ACC i Lane Assist. W drugiej połowie lipca jestem umówiony na parametryzację:-)
  3. Marcin - jesteś WIELKI!? Ale jaja, nigdy bym nie pomyślał, że w autach na tej samej platformie audi dokona takiej podmiany. Ciekawe po co. Sprawdziłem w ETCE i faktycznie jest tak jak napisałeś, radary są na odwrót, i dotyczy to zarówno numeracji jak i funkcji - Slave/Master: Audi A5: LEWY: Slave, końcówka 568A PRAWY: Master, końcówka 566A Audi Q5: LEWY: Master, końcówka 566A PRAWY: Slave, końcówka 568A To w pełni wyjaśnia dlaczego u mnie te radary działają na odwrót. Przeryłem caaały net i nie znalazłem nigdzie takiego przypadku. No ale na obudowie radarów są właściwe oznaczenia dla A5 czyli 8T0 a nie 8RO. Czy to możliwe, że już ktoś w nich grzebał i dlatego teraz są do Q5? Czym można zrobić nową parametryzację na 8T0? To coś trudnego i obarczonego ryzykiem, że nie zadziała? Czy to się też wiąże z kalibracją, czy to dwie niezależne rzeczy? Nie wiem czy szukać kogoś kto mi zrobi parametryzację (ile to może kosztować?) czy kupować kolejne używki. Marcin, jeszcze raz wielkie dzięki!!! Wprawne oko zobaczyło w identyfikacji rozszerzonej magiczne 8R0!!!
  4. Hej, nie, nie byłem na kalibracji w ASO. Uzależniłem decyzję o kalibracji od tego czy system ruszy. Ruszył, niby działa ale 'na opak', zero błędów. Obawiam się, że kalibracja nie pomoże. Radary widzą przeszkody, ale działają na odwrót. Coś tanio udało mi się je kupić i tu może leży przyczyna. Jakieś wadliwe lub uszkodzone lub nieumiejętnie fleshowane / aktualizowane. Ktoś je może uwalił i tanio się pozbył:-)
  5. Dzięki Marcin za podpowiedzi. U mnie testy wykonawcze nie działają. Z tego co czytałem tak bywa z niektórymi wersjami radarów. Ale jak w kostce w bagażniku odłączę pin lampki kierowcy, to ona przestaje świecić i VCDS zgłasza błąd właśnie lamki kierowcy. Więc jest OK. O aktualizacji softu też myślałem, znalazłem info w necie, że ASO zmieniało z 0040 na 0047 w przypadku, gdy klienci zgłaszali błedne wskazania obiektów w Side Assist, obiektów które nie istniały. U mnie tego nie ma. Powoli godzę się z myślą, że radary będą do wymiany... Zaczynam szukać 8T0 907 566A i 568A ewentualnie z literką B. Jak ktoś ma na zbyciu proszę o info. Kurczę, pierwszy mod, który tak dał mi popalić. W A5 dokładałem bez problemu ACC, HBA, Line Assist, AMI, składane lusterka, fotochromy, el. fotele i pełno innych, a tu taki prosty Side Assist zrobił mi psikusa. W ACC nawet dokładałem komplet diód w liczniku i się udało. O modach w Paskach B6/B7/B8 już nie wspominam. Nie odpuszczę, jak walczyć to do końca:-)
  6. Tak, moduły dokładałem w ramach realizacji projektu 'Side Assist':-) Nie miałem go fabrycznie. Odpowiadając na pytania: 1) nie da się zamienić stronami radarów, nie pasują w miejsca dla nich przewidziane w zderzaku. Są lustrzanym odbiciem. Wiem, który jest Slave (lewy) a któy Master (prawy). Numery radarów też na to wskazują. Nawet jak by się udało na siłę zamienić je miejscami to by instalacja nie zadziałała, ponieważ od lewego idą sygnały do lampek w lusterkach, a od drugiego kable do przycisku uruchamiającego system. O zasilaniu i CAN'ach nie wspominając. 2) ETKA nie różnicuje radary anglik / nie-anglik. Zresztą nie ma to wpływu na ich działanie. Jedynie podczas kodowania trzeba podać czy auto jest LHD czy RHD. Moim zdaniem (i na podstawie moich obserwacji) służy to m.in. sygnalizacji w VCDS'sie, która lampka w lusterku nie działa: po stronie kierwocy czy pasażera. Twoje pytanie o możliwość zamiany stronami radarów jest jak najbardziej zasadne - to jak ten system teraz dziwnie u mnie działa ewidentnie daje powody do takiego pierwszego wniosku. Działa 'na odwrót'...
  7. Znam tą sprawę z pinami 8/16. Po prostu w pewnym roku produkcji Audi zmieniło kabelkologię. Widziałem to na schematach. Ja kupiłem używaną wiązkę zderzaka, od wersji przed liftem i przerobiłem na wersję poliftową. Też musiałem zmienić te piny we wtyczce (w jednej a nie we dwóch, w tej od strony kierowcy). Zmieniany pin jest jednym z trzech pinów odpowiedzialnych za zasilanie lampek w lusterkach. Dzisiaj jadąc do pracy w 100% upewniłem się, że kwestia odwrotnie działajacych lampek nie ma u mnie nic wspólnego z metalowymi barierami drogowymi. Jechałem w dużym natężeniu ruchu w Poznaniu po dwupasmówkach. Ewidentnie, side assist u mnie działa na odwrót... Jak bym podmienił piny z L na P, to wskazywanie pojazdu przez lampkę w lusterku będzie OK, ale jak włączę kierunkowskaz to migać będzie lampka po przeciwnej stronie zbliżającego się pojazdu. Np. pojazd zbliża się z lewej strony, lampka po podmianie pinów zapali się w lewym lusterku, a jak włączę kierunkowskaz w prawo, to zacznie migać prawa lampka. I to jest właśnie mega dziwne... Brakuje mi logicznego uzasadnienia takiego stanu rzeczy. Sygnał o włączonym kierunkowskazie idzie z kolumny kierownicy po CAN'ie, nie ma nic tu wspólnego sprawa LHD czy RHD. Jestem w kropce. Miałem nadzieję, że może te dane z bloków pomiarowych, które umieściłem wcześniej coś podpowiedzą, ja niestety nie potrafię ich zinterpretować. HELP.
  8. Dobra uwaga! Opisaną przeze mnie sytuację miałem na drodze, gdzie właśnie występowały te bariery metalowe. Może one wpłynęły na dziwne zachowanie się lampek. Audi na codzień jeździ moja żona:-) muszę jej go ukraść na dłuższą przejażdzkę aby sprawdzić, czy jak nie ma barier system też świruje. Dam znać.
  9. Piny na 100% są OK. Sprawdzałem dwa razy. Jak odłączę pin od lampki kierowcy to VCDS zgłasza błąd właśnie tej lampki. Jak pasażera - analogicznie.
  10. Ktoś, coś podpowie? Jestem w kropce a chciałbym temat zakończyć i cieszyć się tym modem.
  11. Hej, wstawiam to co udało mi się zrzucić z VCDS'a. 'Bloki pomiarowe' mam wyszarzone, ale wykorzystałem 'Adv.Meas. Values' i 'Advanced ID - 1A'. Czy na podstawie tych danych da się coś wywnioskować aby rozwiązać problem? Panowie, jakieś pomysły / podpowiedzi?
  12. Panowie, potrzebuję pomocy. Założyłem u siebie w A5 2012 (Lift) Side Assist. System działa ale jest jeden poważny problem, którego nie jestem w stanie ani zrozumieć ani też rozwiązać. Opis sytuacji: jadę dwupasmówką prawym pasem z zamiarem skrętu w prawo. Z lewej strony zbiża się do mnie inny pojazd. Zapala mi się PRAWA lampka, a jak włączę kierunkowskaz w prawo to zaczyna migać, pomimo, że zbliżający się pojazd jest po LEWEJ stronie. Sytuacja jest analogiczna gdybym chciał skręcić w lewo a zbliżający się pojazd jest po prawej stronie. Wygląda to tak, jakbym miał odwrotnie założone radary, choć wiem, że na 100% są dobrze założone (końcówka 568 jest po stronie kierowcy). Nawet gdyby była możliwość podmiany ich stronami to system by nie działał ze względu na podłączenia radarów do innych komponentów systemu. jak odłączę lampkę kierowcy, to VCDS zgłasza błąd lampki kierowcy - czyli podłączenie wiązki jest OK (wyklucza to pomyłkę pinów do lampek L vs. P). Nie sądzę aby to była kwestia kalibracji, bo nie ma fałszywych sygnałów o pojazdach, tylko niestety ich strona się nie zgadza. Radary mam dedykowane do mojego auta i jego rocznika: 8T0 907 566A i 568A. Wersja: H17 i 0040. Moje kodowanie, patrząc na podpowiedzi przy zaznaczaniu 'ptaszków' też wydaje się OK: 010311. VCDS nie zgłasza żadnych błędów w 3C - Lane Change ani w innych modułach. Jestem w kropce i mam wrażenie, że już wyczerpałem wszystkie możliwości naprawy tego stanu rzeczy. Może ktoś z Was się z czymś podobnym spotkał. @Grzegorz - Ty masz wielką wiedzę i doświadczenie, może coś podpowiesz?
  13. Fedwo

    wymiana lamp

    U mnie w polifcie czujnik również jest tylko z tyłu. I tak ma być. Audi przy okazji liftu dokonało zmiany. To samo był z VW Passatem b6 - najpierw przód i tył, a później już tylko tył.
  14. Witam Szanownych Forumowiczów! W końcu, z dość dużym opóźnieniem WITAM się z Wami w cywilizowany sposób (podziękowania do Moderatora za przypomnienie). Od ponad roku użytkuję służbowo A4 B9 (jak w tytule). Prywatnie A5 B8.5. Mieszkam w Poznaniu. Przez wiele lat w kręgu moich zainteresowań były VW: B6, B7 i nadal jest B8 użytkowane przez moją mamę a cały czas doposażanie przeze mnie:-) Audi daje podobnie duże możliwości modyfikacji jak wspomniane VW i dlatego też dla mnie jest tak dużym źródłem pasji i zaangażowania w poszukiwanie 'zmian na lepsze'. Pozdrawiam, Wojtek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...