Skocz do zawartości

Nerio

Pasjonat
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Nerio

Informacje

  • Imię
    Damian
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1995
  • Silnik
    2.6 V6
  • Kod silnika
    ABC
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

335 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Nerio

1

Reputacja

  1. Aż tak to nie wnikałem. Pewnie masz rację, że pasują zamiennie. Być może chodzi o ten ASR. Generalnie elektomechanik stwierdził że stary ECU nie jest uszkodzony a mimo to po wymianie auto jeździ o niebo lepiej. Jak pisałem na początku posta miało wsadzony sterownik wyprodukowany w 2001 roku, czyli już przynajmniej raz wcześniej ten sterownik był wymieniony. Auto jeździło na nim ale brakowało mocy i wypadały zapłony . Albo nie każdy sterownik pasuje 100% plug and play albo ten stary był jednak uszkodzony .
  2. Nie wymyślam. W Etce jest podanych z 5 czy 6 pasujących ECU w tym ten z "T ". Stąd moje pytanie na forum. Zakładałem że ECU mam uszkodzone ale elektromechanik to wykluczył. Gdy wklepałem w Google numer starego to wyskoczyły mi aukcje na Ebay. Taka sytuacja .
  3. Może i tak jest, ale na tym z "D" nie było info o ASR jak na tym z "T". Oprócz tego wszystkie ECU z "T" na niemieckim Ebay były wyciągnięte z A6 C4 więc poszukałem wyciągniętego z A4 B5 z rocznika produkcji mojej.
  4. Właściwy to z literą "D" zamiast "T" na końcu numeru ECU.
  5. Jestem już po wymianie ECU. Przeprowadziłem małe śledztwo i okazało się że miałem ECU zamontowane co prawda z silnika 2.6 ABC ale ze starej Audi A6. Po wymianie na prawidłowy silnik zyskał drugie życie.
  6. Witam. Chce wymienić ECU tylko nie wiem czy w moim aucie jest właściwy i jaki powinien być. Audi A4 B5 2.6 V6, 1995 rok, napęd na przednie koła VIN: WAUZZZ8DZSA113123 Zamontowany ECU: Producent Hella, rok produkcji 2001 ?! 4A0 907 473 T MOTORSTEUERGERAT M MPFI+ASR V6-ZYL 5DA 007 193-53 Nie wiem czy posiadam ASR na wyposażeniu. Z góry dziękuje za pomoc.
  7. Witam, może komuś się przyda. Dziś przerabiałem po tym jak pompka centralnego zamka zdechła. Należy zdemontować siedzisko tylnej kanapy. Pod spodem w wiązce znajdziemy rozdzielacz powietrza. Jest on blisko prawego progu. Należy wypiąć z niego czarny przewód, włożyć do ust i energicznie zassać powietrze. U mnie zadziałało.
  8. Panowie, odgrzewam kotleta. Dziś sprawdzałem auto kablem diagnostycznym. Wreszcie udało mi się znaleźć działający program który łączy się z moim autem. Wyskoczył mi błąd czujnika g110. Oczywiście nie znalazłem potwierdzonej informacji gdzie się dokładnie znajduje ten czujnik a odpowiada on chyba za informacje dla klimatronika o temperaturze płynu chłodzącego. Czyżby to była ta Nasza Enigma? Klima mi nie chłodzi ale już takie auto kupiłem i jeszcze się za to nie zabrałem.
  9. Niby prosta a z problemem wypadania zapłonów bujałem się przez 1,5 roku po różnych warsztatach zostawiając u mechaniorów furkę pieniędzy za niepotrzebnie wymienione części i słuchając coraz to nowszych teorii co może być przyczyną. Istny dramat!
  10. U mnie była taka sytuacja, że jeden elektomechanik stwierdził, że czujnik jest uszkodzony i wysyła do ECU złe odczyty co powoduje wypadanie zapłonów. Z kolei drugi stwierdził że czujnik jest ok bo go sprawdzał komputerem diagnostycznym i multimetrem przy okazji wyśmiewając poprzedniego mechanika a przyczyny wypadania zapłonów należy szukać gdzie indziej, tak więc czujnika ostatecznie nie wymieniłem. Jako ciekawostka to po wymianie świec z Bosha na NGK i wykasowaniu błędów ze sterownika samochód dostał wigoru i znów cieszy właściciela. Wiem, trochę nie na temat się rozpisałam.
  11. To raczej właściwy model klimatronika masz. U mnie ten z A3 też na początku działał. Później padło sterowanie klapami nawiewu. Podejrzewałem silniczki klap ale się do nich dostałem, wymontowałem i sprawdziłem i były OK. Kupiłem drugi panel na ALLEGRO i już potem było wszystko w porządku i sterowanie klapami wróciło. Na elektronice się nie znam więc dalej już w zakresie naprawy nie zdołam Ci pomóc.
  12. One są na pierwszy rzut oka nie do odróżnienia. Ja też myślałem że mam fabryczny bo wyglądają niemal identycznie i tak samo je się montuje. Różnica dopiero wyszła w wyglądzie przycisków + i - od temperatury i od siły dmuchawy. Powinny być z takim przetłoczeniem a ja miałem całkiem gładkie. Może w weekend wrzucę fotki tych dwóch paneli. Sprawdź numery klimatronika jeśli się samo nie naprawi.
  13. Wydaje mi się że powinieneś mieć takie same numery klimatronika jak i u mnie z 1995 roku czyli 8DO 820 043 H. Ważna jest ta litera początkowa i na końcu.
  14. A wcześniej działały przed wymianą? Proponuję sprawdzić czy masz właściwy model klimatronika do swojego rocznika auta. Gdzieś na Elektrodzie jest ten temat poruszony. U mnie na przykład ktoś mądry wstawił od Audi A3 z 98r. i z klimatronikiem odchodziły różne cyrki zanim się połapałem że mam nieodpowiedni zamontowany.
  15. Jeśli chodzi o ten czujnik to jest on co prawda w ABC ale chyba tylko w starszych Audi 80 i 100/A6. Za cholerę nie mogę znaleźć info w sklepach internetowych że występuje też w A4. Żeby było ciekawiej to w instrukcji " Sam naprawiam... " na rysunku opisem silnika ten czujnik jest za prawą głowicą. Czy ktoś się orientuje czy jego funkcje w A4 przejął ten czteropinowy? No bo temperaturę na zegarach mam normalne wskazania natomiast niekoniecznie do ECU idzie prawidłowy sygnał.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...