Skocz do zawartości

BenBenedek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O BenBenedek

Informacje

  • Imię
    Ben
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    BRB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia BenBenedek

0

Reputacja

  1. Witam, mam problem z DPF. Zrobiłem remont silnika, pierścienie, głowica, odma, turbina, i regeneracja DPF. Po wszystkim okazało się, że jest problem z turbiną nie doładowuje. chwile tak jeździłem (mechanicy, diagnostyki itp), między czasie pokazała się kontrolka DPF. Wymieniłem turbinę, było już ok, natomiast dalej został DPF, błąd P2002, różnica ciśnień, wahała się między 20-45%, przy próbach wypalania spadało max do 18 % po czym rosła (czujnik różnicy ciśnień wymieniony) . Dodam, że po włożeniu zregenerowanego DPF, mechanik nie zrobił adaptacji. Teraz mam błąd P242F, miga spiralka, kontrolka DPF i check engine, nie da się go skasować, nie da się zrobić adaptacji, i nie chce się wypalić. Czy przez jeżdżenie na niedoładowującej turbinie, mógł się z powrotem zapchać ?
  2. Witam, proszę o poradę gdzie i jak mogę sprawdzić czy turbina o danym numerze jest odpowiednia do mojego auta. Kupiłem turbinę od początku mam problem, nie doładowuje. Wszystko co możliwe zostało sprawdzone, w teście sztangi przy 1400 obrotach ledwo pompuje do 1050 mbar. Mam podejrzenie , że sprzedali mi od innego modelu. Przed reklamacją chciałbym się upewnić. Chyba, że ktoś ma możliwość sprawdzenia. Nr turbiny 028 1457 02 H GS 4 Auto - Audi A4 B7 , 1,9 TDI, BRB, 85 kW, 2007 rok. Z góry dziękuję.,
  3. Cześć, czy może mi ktoś doradzić, co kupić żeby diagnozować. Mam problem, na którym poległo kilku mechaników, muszę sam szukać, potrzebuje czegoś do diagnostyki. Audi A4 B7, 1,9 TDI, BRB , 2007 rok. Zastanawiałem się nad tym: allegro.pl ALLEGRO.PL
  4. Po pierwsze, opisałem dokładnie swój problem, licząc, że ktoś miał podobny i mi coś podpowie, a pomoc przy zdiagnozowaniu jest dodatkowa prośbą. Po drugie, gdybym znał się na tym, to bym sobie poczytał w necie, ale liczyłem , że ktoś mi konkretnie doradzi. Bo tak naprawdę to mechanicy powinny wiedzieć jak się to robi a nie ja sam mam tego szukać. Po trzecie daruj już sobie swoje wywody jeśli nie masz zamiaru pomóc....
  5. Dzięki za taką pomoc. Gdybym wiedział jak za to się zabrać, o co z tym chodzi, gdzie i czego szukać, to bym tu nie pisał....
  6. Witam, mam problem z turbiną, 4 "mechaników" poległo. Jakieś 3 mieś temu, zapaliła mi się kontrolka od świec żarowych, auto ledwo jechało, zgasiłem , zapaliłem było ok. Za jakiś czas to samo, i co raz częściej. Mechanik stwierdził, że gruszka na turbo, z racji przebiegu, planowałem wymienić turbinę , zrobiłem to. Nic nie pomogło, dalej to samo, wywalało ten sam błąd, pokazywało, że jakieś zaworki, itp. Wymieniłem zaworek, ten przy turbinie, ten na podszybiu (zdaje się różnicy ciśnień) , podmieniłem czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz wyczyszczony i nadal to samo. Na kompie pokazuje, że żąda np. 1,8 a turbo podaje 1,5, dopiero jak wchodzi na ok 3 tyś obrotów, te wartości się wyrównują i jest ok . Jak jeżdżę jak emeryt do 2 tyś obrotów, to rzadziej wywala błąd, najczęściej pod górę, na 3-4 biegu obroty ok 2,5 tyś. Czasami przy ok 2,5 - 3 tyś, prędkość ok 120-140 , szarpnie. Podciśnienie sprawdzone, wszystko szczelne. Nie ogarniam za bardzo kompa , logów itp. ale staram się już szukać na własną rękę, to nikt nie jest w stanie tego zdiagnozować. Powiedzcie jak to sprawdzić, co i ew jakie logi porobić itp.
  7. Cześć, czy w 1,9 TDI, 2007 rok, żeby wymienić pierścienie, trzeba wyciągać cały blik , czy można to zrobić od góry i dołu ?
  8. Tak, bierze dalej, do tego, po wyjęciu z bagnetu lekko kopci i chlapie olejem.
  9. Cześć mam problem, i trudno zdiagnozować co się dzieje. Od początku. Audi A4 B7 , 1,9 TDI , 2007 rok, przebieg ok 390000 . Od ok 2 lat podbiera olej, ale nie regularnie, po trasie np, 400 km, potrafi zniknąć ok 1/4 na bagnecie innym razem wcale. Jakieś 1,5 roku temu, pękła uszczelka pod głowicą, trzeba było robić, mechanik stwierdził, że głowica cała do roboty, i przez to na pewno bierze olej, głowicę zrobiłem całą, włącznie z wałkiem. Niestety dalej brał olej. Z racji , że dużo nie jeździłem, to dolewałem, wszystko było ok. Jakieś 1,5 mieś temu, zapaliła się kontrolka od świec żarowych (stracił moc) , po zgaszeniu silnika zgasła było ok, po przejechaniu ok 100-200 km, zapaliła się ponowie, to samo zgasiłem silnik, i było ok. U mechanika wyszło , że sterowanie turbiną. Za trzecim razem, zapaliła się po chwili kontrolka od DPF, ale zaraz zgasła, tak ze dwa razy, za trzecim, już nie zgasła, paliła się od świec i pdf. Z racji przebiegu, stwierdziłem, że wymienię turbinę, nie zaszkodzi, liczyłem, że ona przepuszcza olej i zapchała dpf. Niestety wymiana turbiny nic nie dała. Błędy zostały nadal te same. Podjechałem do innego mechanika, wypalił dpf podczas jazdy, z 40 % zeszło do ok 25% , kontrolki poznikały było ok, przez parę km. Od tej pory wywala tylko kontrolkę świec żarowych (bez dpf), pokazuje, że nadal sterowanie turbiną. Powymieniał mi czujniki, zaworki, wszystko co mogło mieć na to wpływ, nadal bez zmian. Zalał dpf chemią, zeszło do 14 %, ale po przejechaniu 30 km, znowu wywala ten sam błąd - świece żarowe. Twierdzi że pierścienie, ok, ale przez dwa lata podbierał i nigdy nic się nie działo, i czy po przejechaniu 30 km, może zapchać dpf olejem ? Może jakieś pomysły ?
  10. BenBenedek

    Zapchany DPF

    Witam. Mam problem, może ktoś miał podobny. Audi A4 B7 , 1,9 TDI, 2007 rok. Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka od świec zapłonowych, stracił moc, po zgaszeniu i zapaleniu odzyskiwał (tak stało się kilka razy), mechanik stwierdził, że sterowanie turbiny. Z racji przebiegu, i ubytków w oleju, stwierdziłem, że wymienię turbinę, bo już najwyższy czas. Ale przed oddaniem auta do warsztatu, zapaliła mi się ponownie kontrolka świec żarowych, ale przy tym kontrolka DPF, która po chwili zgasła, tak zrobiło się może ze dwa razy w trakcie trasy, przy trzecim razie już nie zgasła, dodatkowo zapaliła się kontrolka serwisowa silnika, nie jeździłem już, odstawiłem auto na wymianę turbiny. Nic to nie zmieniło, nadal mam kontrolki od świec żarowych, DPF, i serwisu silnika. Mechanik twierdzi, że pewnie turbina biorąc olej zapchała DPF, (może i tak ) ale podłączyłem i wyskoczył błąd 008194/ Bank 1. Próbowałem wymusić wypalanie, ale zero reakcji 30 min, na wysokich obrotach i nic. Z tego co wiem, jak jest błąd czujnika to nie wymusi. Co sądzicie, od czego zacząć, żeby nie wydawać bez sensu pieniędzy na czyszczenie filtra. Gdzie zajrzeć ?
  11. Po mimo, że zostało mi 5 tyś do wymiany, wymieniłem na nowy, zobaczę teraz. Raczej nie przegrzalem, jeżdżę spokojnie. Zdążyło sie, że kontrolna od oleju mi się zapaliła o niskim stanie ale od razu dolałem.
  12. Chyba nie czytałeś con napisałem, pół litra na 400 km czyli litr na 800 km....
  13. Cześć, mam problem. A4 B7, 2007 rok, 1,9 TDI, przebieg 360 tys. Od ok 3 lat leje Millers LONGLIFE 5W40. Do tej pory od wymiany do wymiany nie brał ani grama, teraz od ok 2-3 mieś. zaczął brać, dokładnie na ok 400 km, ok pół litra. Brak kopcenia, ani na szaro, niebiesko czy czarno. Nie kopci przy zapalaniu na zimnym. Brak widocznych śladów oleju na wydechu. Brak śladów oleju w wężu do intercoolera (śladowe ilości), brak oleju w wężu od odmy. Oczywiście brak wycieków, jedynie na co zwróciłem uwagę to podskakujący korek wlewu oleju, oraz lekkie dymienie z bagnetu (ale podobno w tych silnikach tak ma być). Może ktoś ma jakiś pomysł, albo miał podobny przypadek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...