Jump to content
IGNORED

Problemy z DPF a branie oleuj.


BenBenedek
 Share

Recommended Posts

Cześć mam problem, i trudno zdiagnozować co się dzieje.

Od początku. Audi A4 B7 , 1,9 TDI , 2007 rok, przebieg ok 390000 .

Od ok 2 lat podbiera olej, ale nie regularnie, po trasie np, 400 km, potrafi zniknąć ok 1/4 na bagnecie innym razem wcale.
Jakieś 1,5 roku temu, pękła uszczelka pod głowicą, trzeba było robić, mechanik stwierdził, że głowica cała do roboty, i przez to na pewno bierze olej, głowicę zrobiłem całą, włącznie z wałkiem. Niestety dalej brał olej.
Z racji , że dużo nie jeździłem, to dolewałem, wszystko było ok.
Jakieś 1,5 mieś temu, zapaliła się kontrolka od świec żarowych (stracił moc) , po zgaszeniu silnika zgasła było ok, po przejechaniu ok 100-200 km, zapaliła się ponowie, to samo zgasiłem silnik, i było ok. U mechanika wyszło , że sterowanie turbiną.
Za trzecim razem, zapaliła się po chwili kontrolka od DPF, ale zaraz zgasła, tak ze dwa razy, za trzecim, już nie zgasła, paliła się od świec i pdf.
Z racji przebiegu, stwierdziłem, że wymienię turbinę, nie zaszkodzi, liczyłem, że ona przepuszcza olej i zapchała dpf. Niestety wymiana turbiny nic nie dała. Błędy zostały nadal te same.

Podjechałem do innego mechanika, wypalił dpf podczas jazdy, z 40 % zeszło do ok 25% , kontrolki poznikały było ok, przez parę km.
Od tej pory wywala tylko kontrolkę świec żarowych (bez dpf), pokazuje, że nadal sterowanie turbiną. Powymieniał mi czujniki, zaworki, wszystko co mogło mieć na to wpływ, nadal bez zmian.
Zalał dpf chemią, zeszło do 14 %, ale po przejechaniu 30 km, znowu wywala ten sam błąd - świece żarowe.
Twierdzi że pierścienie, ok, ale przez dwa lata podbierał i nigdy nic się nie działo, i czy po przejechaniu 30 km, może zapchać dpf olejem ?

Może jakieś pomysły ?
 

Link to comment
Share on other sites

To po wymianie turbo dalej znika olej czy nie??? Jak nie z ika i to turbo bylo problemem to jest mozliwosc ze dpf smietnik. Najczesciej juz nawet jego plukanie nie pomaga.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.09.2022 o 21:30, nadybek napisał:

To po wymianie turbo dalej znika olej czy nie??? Jak nie z ika i to turbo bylo problemem to jest mozliwosc ze dpf smietnik. Najczesciej juz nawet jego plukanie nie pomaga.

Tak, bierze dalej, do tego, po wyjęciu z bagnetu lekko kopci i chlapie olejem.

Link to comment
Share on other sites

Chlapie z bagnetu? Tam na biegu jalowym nawet z zaslepiona odmą nie powinno chlapać. Musi byc duze cisnienie. Mierzyles kompresje? Jak nie to zmierz. Moze byc ze jeden z pierscieni jest pekniety lub jednak przebieg powyzej miliona... Mozesz zrobic na szybko oil catch tanka na szybko dopoki nie ma mrozow i zobaczyc ile oleju wali przez odme. Zaslepic rurke idaca w strone turbo a od strony odmy wsadzic wezyk w metalowy zmywak kuchenny i to wsadzic do sloika. Po przejechaniu np 100km zobaczysz co sie dzieje.

Nawet jak odma nie sprawna to nie powinna lac olejem, zeby byl zauwazalny ubytek. Jedynie jak w skrzyni korbowej wystepuje caly czas duze cisnienie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...