
kaisus
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O kaisus

Informacje
-
Imię
.
-
Miasto
.
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
1986
-
Silnik
2.0
-
Kod silnika
ALT
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
430 wyświetleń profilu
-
Problemem jak się okazało, była pompa paliwa, a raczej sam pływak i czujnik. W B6 od czerwca 2001 do końca produkcji montowano pływaki z inną rezystencją niż w tych do czerwca 2001, więc liczniki z data produkcji młodszą niż czerwiec 2001 szczytują poziom paliwa myśląc, że w zbiorniku znajduje się pływak z roku mlodszego niż czerwiec 2001. Dlatego wskazówka szalała i pokazywała w odwrotna stronę i oczywiście głupoty, a co za tym idzie dystans również był oszukany. Rozwiazaniem w moim audi 2.0 z 2001 stało się zakupienie za 250zł całej pompy paliwa wraz z pływakiem i obudowa plastikowa z roku 2002 o numerze 8E0919051L (poprzednia 8E0919051B). 8E0919051L: Po montażu nowej pompy odpaliłem silnik i czekałem aż wskazówka wraz z dystansem spadnie do poziomu, gdzie już nie będzie mogła niżej. Trwało to około 15 minut. Za pierwszym czy tez drugim razem samochód może wam nie odpalić z powodu zapowietrzenia układu paliwowego, ale po paru próbach odpalenia jeśli dobrze założyliśmy nowa pompę sam się odpowietrzy (o ile to nie diesel). Od razu po założeniu: Po 15 minutach pracy silnika: (kontrolka ESP po odpięciu akumulatora, znika po przejechaniu paru kilometrów, bynajmniej u mnie )
-
Wymiana, rodzaje i lista liczników w Audi A4 B6 i B7
kaisus odpowiedział(a) na Slawek temat w Audi A4 B6/B7
Mi udało się do B6 2001 2.0 ALT zainstalować licznik kolorowy o numerze 8E0920930KX. Cena takiego licznika w okolicach 450zł. Immo się przyjęło, wskazówki również oprócz wskazówki poziomu paliwa i dystansu pokazywanego na fisie. Test wskazówek przechodzi poprawnie. Rozwiązaniem problemu jest zakup pływaka z 2002, lub najlepiej całej pompy paliwowej używanej, bo nowe w ASO zaczynają się od 700zł. Ja wybrałem 8E0919051L zamiast swojej aktualnej 8E0919051B, koszt do benzyny okolice 170zł. Wskazówka paliwa, jak i dystans wraz z przejechanymi kilometrami rośnie. Dzieje się tak, ponieważ do czerwca 2001 pływak był montowany w B6 z inną rezystencją niż w latach 2002 i młodszych. Aktualnie oczekuję na kuriera z pompą, a jeśli uda się rozwiązać problem wskazówki poziomu paliwa i dystansu wyświetlanego na komputerze dam znać w tym temacie. Pozdrawiam! Edit: rozwiązanie problemu w linku powyżej -
Witam wszystkich! Ostatnio do mojej B6 (modelowo 2001) 2.0 131km, zawitał licznik z kolorowym fisem (8E0920930KX) z kwietnia roku 2002. Udało się zaadaptować immo, a nawet prędkość jest szczytywana poprawnie. Jedynym problemem jest błędne wskazywanie przez samochód poziomu paliwa. Zarówno wskazówka wskazuje blednie, jak i dystans pokazywany na fisie jest błędny. Paliwa zamiast ubywać to przybywa! Przy zmianie licznika w baku była rezerwa (dystans ok. 30km), a po zmianie wskazówka wskoczyła sobie na ponad 1/2 a dystans wynosił 440km. Myślałem, ze zatankowanie auta pomoże, no ale cóż... Wskazówka wraz z przejechanymi kilometrami rośnie, a nie spada, tak samo jak dystans pokazywany na komputerze. Spalanie pokazuje się poprawnie. Dodam, ze wszystkie kodowania zostały przepisane z poprzedniego licznika czerwonego, który stan paliwa pokazywał dobrze. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Jeżdżenie bez informacji ile jest w baku i modlenie się żeby nie zabrakło ci nagle paliwa jest troche uciążliwe ? Z góry dziękuję!
-
Możliwe, że ciągły, dokładnie nie pamiętam już.
-
Problem nie występuję, jak napisałem już wyżej, a napisałem temat w celu upewnienia się czy to wina opon czy nie, ale odzewu brak
-
Wymiana gałki zmiany biegów na wersję S-line w Audi A4 B6/B7
kaisus odpowiedział(a) na Kowal temat w Audi A4 B6/B7
Beżowych oryginalnych z wersji SLine chyba nie ma, ale coś takiego znalazłem od A6 C5, ale powinna pasować do B6. Wymiary gościu podaje w zdjęciu, więc można zmierzyć, a wejście raczej to samo będzie http://allegro.pl/galka-zmiany-biegow-mieszek-audi-a6-c5-97-04-i6945171788.html#thumb/1 -
No i w razie wypadku ktoś spostrzegawczy, czy to policjant, czy uczestnik wypadku może powiedzieć, że oświetlenie pojazdu nie chodziło (mimo, że chodziło) i poprze to tym, że nie są to żarówki z homologacją pewnie, oraz nie takie, jakie wpuścił producent do obiegu, a powinny być takie, jakie wypuszczało audi w danym modelu albo z homologacją. W późniejszym czasie nawet firma ubezpieczeniowa, w razie czego, może się wyprzeć wypłacenia odszkodowania Więc lepiej zrobić wszystko zgodnie z prawem żeby się potem nie obudzić z palcem w... Ja u siebie zrobiłem postojówki na H7 LED białe (bo niebieskie nie są legalne w polskim prawie), całkiem fajnie to wygląda jak się stanie gdzieś i włączy się postojówki, a w dodatku mało prądu czerpią, więc rozładowanie aku już nie grozi A na wiosnę znajomy ma mi sprowadzić z warsztatu biksenony białe z homologacją, więc myślę że efekt będzie całkiem fajny i bym Ci polecał pójść w tą stronę jak chcesz coś takiego rozkminić
-
Ja tak miałem raz jak zaparkowałem samochód na mieście, ale po chwili zorientowałem się, że zgasiłem go na włączonym kierunkowskazie i dlatego tak pikał. Po wyłączeniu kierunkowskazu przestał. Ale to raczej nie będzie problem występujący u Ciebie raczej
-
Wymiana gałki zmiany biegów na wersję S-line w Audi A4 B6/B7
kaisus odpowiedział(a) na Kowal temat w Audi A4 B6/B7
Nie ma potrzeby, wszystko ładnie wyskakuje z zatrzasków jesli nie ciągniemy z Bog wie jaka siła -
Wymiana gałki zmiany biegów na wersję S-line w Audi A4 B6/B7
kaisus odpowiedział(a) na Kowal temat w Audi A4 B6/B7
U mnie szło bez żadnych przeszkód, nie trzeba tutaj używać jakiejś siły. No chyba, że na końcu jak będziesz taki klipsik zaciskał kombinerkami po założeniu nowej gałki -
Witam! W sierpniu zakupiłem Audi A4 B6 z 2001 roku. Jeździłem jeszcze przez 3 miesiące na oponach letnich 205/55R16, które miały już za sobą 7 lat jazdy. Tylne miały dosyć, przednie jako tako się trzymały jeszcze. Podczas wjazdu na jedynce i pełnym skręceniu kierownicy w lewo, a następnie podczas wyprostowania kierownicy, następowało coś w stylu przeskoku w kole. Odczuwalne było na kierownicy i słyszalne wewnątrz auta. Podejrzewałem wahacz przedni, ale tydzień temu, po zmianie siedmioletnich, starych opon letnich na nowe koła zimowe (205/55R16 Dębica Frigo HP2) problem jakby zniknął. Przy skręcie w lewo tak, jak wyżej opisałem nic, a nic nie słychać. Dla pewności podjechałem na stację diagnostyczną i mechanik powiedział, że on nic nie widzi w zawieszeniu, wszystko gra, nie ma żadnych luzów i że nie ma co tu grzebać, skoro wszystko działa jak należy. Dodam, że podczas jazdy na drodze zawieszenie nie sprawia żadnych problemów i dobrze wyłapuje nierówności tak, że jedzie się w miarę komfortowo. Moje pytanie do osoby, która miała podobny problem lub się na tym zna brzmi, czy lepiej podjechać jeszcze gdzieś i sprawdzać to dalej, bo może mechanik się mylił, czy cieszyć się, że problem rozwiązał się wraz ze zmianą opon? Pozdrawiam serdecznie!
-
Wymiana gałki zmiany biegów na wersję S-line w Audi A4 B6/B7
kaisus odpowiedział(a) na Kowal temat w Audi A4 B6/B7
-
Hej, cześć, witam! Od sierpnia jestem posiadaczem Audi A4 B6 z 2001 roku, z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 131km. Mam nadzieję, że spędzę tu dużo czasu i przy okazji może się czegoś nauczę Pozdrawiam!