Skocz do zawartości

Sam4el

Pasjonat
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Sam4el

Informacje

  • Imię
    Oskar
  • Miasto
    Andrychów

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Sam4el

0

Reputacja

  1. Sam4el

    Jaki wybrać

    Siema, temat pewnie był gdzieś poruszony, bo pewnie nie jestem pierwszy z takim dylematem, ale nie udało mi się znaleźć sensownej odpowiedzi. Rozglądam się za A4, mam nadzieję, że młodsze niż B6 tak do 40k. Nie szukam jeszcze ofert, budżet podaję dla kontekstu, ponieważ szukam czego mam szukać Otóż przeglądam sobie forum, internet... I stanąłem na 2 samochodach, które mógłbym chcieć kupić. Lexus IS250, ale to nie do was temat i A4 B7/B8(?). Jeśli Audi to oczywiście Quattro i tu moje pytanie. Jaki silnik w takich rocznikach/cenie jest dobry (spięty z Q, bo nie wiem czy każdy ma tę opcję). Na razie po dwóch dniach przeglądania sieci to mam wrażenie, że każdy ma jakieś bolączki, które kończą się remontem... Chciałbym, żeby to była benzyna i fajnie by było gdyby się odpychał jako tako więc może więcej niż 2.0. Przesiadam się z dużego silnika i pewnie i tak będę czuł brak mocy Wiem, że nie to forum, ale jeśli coś dobrego jest w innym modelu czego nie ma w A4 i mieści się w budżecie to mogę przemyśleć. Odpadają Ski i RSki - raczej mnie nie stać na utrzymanie.
  2. Wróciłem po dłuższym czasie. Znalezione przez elektro-mechanika. Ktoś grzebał przy okablowaniu kiedyś (dziw, że tyle to jeździło bez problemów) i zamontował masę na stałe tak by turbina cały czas leciała na pełnych obrotach. Debil Naprawione, ogarnięte. Ciężko powiedzieć, żeby to miało kiedyś komuś pomóc, bo to indywidualny temat bardzo, ale żeby nie było, że zniknąłem bez śladu. Dzięki wielkie za całą pomoc!
  3. Bo ja głupi wpisywałem ECU AVF czy cuś w ten deseń. Za mało w samochodach jeszcze posiedziałem, żeby wszystkiego po numerach szukać Spodziewałem się, że komputer jest droższy niż 30zł (używany), a nawet droższy niż te zamienniki po 300. Rozumiem, że oryginał > zamiennik, skoro wspomniałeś o tej niższej cenie?
  4. Już check na pokład zawitał: Adres 01: Engine 17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit P1588 - 35-10 - - - Intermittent 17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground P1549 - 35-10 - - - Intermittent 17910 - Fuel Pump Relay (J17): Short to Plus P1502 - 35-10 - - - Intermittent 18026 - Glow Plug Relay (J52): Short to Plus P1618 - 35-10 - - - Intermittent 19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus P3005 - 35-10 - - - Intermittent Adres 03: ABS Brakes 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent Adres 56: Radio 01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) 49-10 - No Communications - Intermittent Samochód jedzie idealnie. Potem check w jakimś momencie. Restart. Jedzie jako tako normalnie, ale odnoszę wrażenie, że jednak słabiej niż "idealnie". Jakoś tak więcej trzeba w pedał nadepnąć, a "idealnie" to praktycznie sam jedzie. No i potem gdzieś na którymś restarcie silnika idealnie. I koło się zapętla. Przekaźnik wymieniony, a i tak go wywaliło w błędach. Jest jakaś opcja na potwierdzenie 100%, że to ECU? Mając VCDS chyba mogę samemu go wymienić prawda? Gdzie kupić taki ECU, żeby było dobrze? Na allegro są braki. Widziałem tylko do AWX, a ja mam AVF
  5. Zrobiłem sporą głupotę (udało się nie spieprzyć wszystkiego) i nie zdążyłem wczoraj wrócić do samochodu na drugi skan. No nieważne. Nie jestem w stanie stwierdzić co wypadło po wymianie przekaźnika, bo nie miałem kompa na skasowanie błędów przed wymianą, ale zestaw ogólnie znany już w tym temacie: 17954 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Plus P1546 - 35-10 - - - Intermittent 17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground P1549 - 35-10 - - - Intermittent 18067 - Coolant Fan Control 1: Short to Plus P1659 - 35-10 - - - Intermittent 17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit P1588 - 35-10 - - - Intermittent 18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground P1619 - 35-10 - - - Intermittent 17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground P1524 - 35-10 - - - Intermittent Plus ciekawostka przyrodnicza, takie coś i to na czerwono pokazało. Adres 56: Radio: 01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) 49-10 - No Communications - Intermittent Póki co, dzień 1 bez błędów, zobaczymy co się pokaże i czy w ogóle.
  6. Pojawił się check i utrata mocy. Wymieniłem przekaźnik od pompy paliwa. 4 przekaźniki pod kierownicą i 2 inne w obudowie ECU dostały kontakt sprayem dla pewności po stykach. Samochód odpalił i wyjechał z garażu. Wróciłem, żeby posprzątać śnieg i śmieci i słyszę, że zmienił się dźwięk silnika. Gdybym nie usłyszał tej zmiany to chyba bym nie zwrócił uwagi, ale zrobił się jakby niższy, taki przygłuszony jakby, ale niewiele - tak jak mówię nigdy wcześniej nawet nie zauważyłem tej różnicy, a checki pojawiały się jak byłem w środku najczęściej. No i sprawdziłem - na blacie check engine. Nie miałem kompa ze sobą wtedy więc dopiero wieczorem obadam czy te same checki czy coś się zmieniło. Oczywiście objaw ten sam - samochód zamulony. Do 1800 - 2000 obrotów to jeszcze jakoś to jedzie, ale powyżej tragedia w porównaniu do normy.
  7. Źle się zrozumieliśmy na to wygląda. Zdecydowanie wolałbym być pewien małych rzeczy, żeby nie zapłacić 150zł za zdiagnozowanie i oczyszczenie styku. Lubię mieć sprawny samochód i tylko wsiąść i jechać. Miałem bardziej na myśli to, że za robociznę się płaci. A części i tym bardziej robocizna nie zwróci się na sprzedaży tak jak już pisałem. Chcąc na 90% (zakładając, że nic się nagle nie sypnie) zmienić samochód w przyszłym roku no to tak jak bym rzucał pieniądze na prawo i lewo - stąd chęć zaoszczędzenia i zrobienia samemu czego się da. Gdyby samochód w tym momencie stanął w miejscu i nie odpalał to nie bawiłbym się w diagnozowanie z forumowiczami i jeżdżenie do pracy rowerem w zimie. Natomiast jak samochód ma ze mną zostać dłużej to nie widzę problemu zapłacić 100-200zł nawet za diagnozę i mieć pewność, że wszystko jest na glanc, bo to mi się "zwróci" bezawaryjną jazdą. Stąd "inaczej bym na temat patrzył". W tym momencie samochód jeździ, najwyżej trochę gorzej przyspiesza w razie błędu. Do pracy jeżdżę ~5km, na taki dystans wystarcza. Reszta moich tras jest czysto rekreacyjna, więc obecnie je ograniczam w ramach niepewnego samochodu. Ale to już OFFTOP więc nie ma co się rozczulać nad tematem.
  8. No dobrze, a z czym nie dam rady? Bo z Twojej wypowiedzi wnioskuję jakbym miał jechać i powiedzieć elektromechanikowi "proszę rozwiązać wszystkie problemy". Dla mnie to brzmi jak rachunek na wartość samochodu przy takim roczniku auta. Mogę coś zepsuć przy tych "eksperymentach"? Mogę zrobić sobie krzywdę (ewentualnie przy poduszkach pod silnikiem ale mówisz o elektryku diagnoscie, więc raczej nie na to patrzymy)? Nie obrażam się i wiem jak pretensjonalnie brzmi moja odpowiedź, ale pytam zupełnie poważnie. No bo nie po to jest takie forum jak to? Wszedłem, ludzie dobrowolnie próbują mi pomóc rozwiązać problem. To znaczy, że przy mojej chęci i jakichś zasobach wolnego czasu nie jestem w stanie dojść do celu? Dlatego, zupełnie poważnie, zastanawiam się dlaczego próbujesz zablokować moje poczynania. Jak tutaj przestaną mi odpisywać to się poddam i oddam mechanikowi, bo jestem za cienki w uszach na to i nie mogę nikogo zmusić do pomocy, ale dopóki ktoś mi tu odpisuje i próbuje pomoc to czemu ja mam nie próbować? Tak jak wspominałem, chce zmienić samochód niedługo i jestem świadomy, że cokolwiek w niego włożę, zwróci się w cenie zaledwie w jakiejś skromnej części, więc staram się oszczędzić. Jeszcze inaczej bym na temat patrzył gdybym faktycznie miał tym samochodem jeździć dłużej...
  9. Dobra, czyli w zależności od tego jak dobra wypłata wjedzie w tym miesiącu to sobie zrobię to teraz albo po nowym roku. A obecnie zajmę się problemem braku mocy, bo to chyba bardziej priorytetowe. Nie wiadomo czy to tryb awaryjny (w trybie awaryjnym w ogóle nie przyspiesza powyżej jakiejś prędkości, no nie?) czy po prostu coś nie daje rady. Szkoda by było wyekploatować głupio jakieś części przez zwłokę
  10. Dzięki za linki i podpowiedź, zbliża się 10-ty to zagadam tam, a nuż coś faktycznie uda się oszczędzić + własny montaż. Odezwę się za parę dni jak temat się toczy sprawy utraty mocy (po ewentualnej jeszcze wymianie przekaźnika gdyby wyskoczyły problemy pomimo dociśnięcia wężyka). No i dam znać jak mi poszły wymiany poduch o ile będę to robił jeszcze w grudniu. Przy takim stanie poduszek to jest jakiś obowiązkowy temat na teraz czy dałby radę przeczekać do stycznia w najgorszym wypadku? Jakie są skutki jazdy z takim czymś poza wibracjami budy? Nie odczuwam dużych drgań + nie ma tego uderzenia przy ruszaniu przód/tył o którym była mowa w jakimś wątku z poduszką skrzyni.
  11. Ahhh no to faktycznie lipa... Muszę przemyśleć co dalej. Zwłaszcza, że ja nie mam jakichś tragicznych drgań w samochodzie (gdybym nie wszedł do kanału to bym nie podejrzewał, że mam coś z poduszkami). W ogóle doczytałem i zaciekawiłem się kosztami wymiany tych poduch, i tym, że można to zrobić samemu. To jest faktycznie takie w miarę wykonalne? W garażu mam całkiem konkret deski kryjące kanał. Gdybym podnośnik położył tak, żeby opierał się o dwie deski na raz to mógłbym podnieść silnik (około 150kg?) i wtedy wymieniam poduchy? Czy lepiej nie ryzykować i oddać mechanikowi jak jestem raczej laikiem mechaniki? Wygląda na to, że to to 8E0 199 379 BF lewa, a 8E0 199 382 AG to prawa. Bo o poduszce skrzyni widziałem cały post kamil-vag także z tym sobie poradzę jak chodzi o kupno.
  12. Jedna poduszka w ASO kosztuje 730 zł z tego co widzę. Samochód miałem zamiar zmieniać w przyszłym roku. Zdecydowanie nie zwróci mi się to w sprzedaży. Moje pytanie jest takie - jaka jest różnica między poduszką Lemfordera dajmy na to, a taką z ASO? Jak wymienię na zamienniki to co się może zdarzyć i jak szybko?
  13. To czemu mówiłeś że 3 silnika? Trzecia jest inna? Kurde myślę co teraz... Chciałem zmieniać samochód w tym roku, głównie z tytułu tych krótkich tras, szkoda mi diesla palić jak nawet go nie grzeje do pracy 5km... A tu takie problemy drogie :/
  14. Ciężko mi powiedzieć, bo wcześniej się nie przyglądałem co tam słychać, aczkolwiek wydaje mi się, że bierze podobnie oleju co ~2lata temu czyli w okolicach grudnia trzeba dolewkę zrobić po eksploatacji wymienionej w okolicy luty/marzec. Co prawda jeżdżę dużo krótsze trasy i często nawet nie dogrzewam silnika (tak się życie potoczyło, teraz bym diesla nie kupił...), więc może to też wpłynęło na ubywanie oleju jeżeli jest większe trochę (jak chodzi o ulany olej/km to na pewno jest większe, w okresie czasowym jest takie samo) Poduszki za 900zł z ASO, do tego 2 "groszowe" sprawy, a robocizna? Chyba, że to 900zł to wymiana w ASO wraz z częściami?
  15. Znalazłem w telefonie z jakiejś poprzedniej wizyty pod maską fotki:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...