Skocz do zawartości

badluck

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O badluck

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CDNC
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia badluck

0

Reputacja

  1. Problem rozwiązany! Okazuje się że rozrząd był źle ustawiony. 6mm różnicy na wałku wydechowym. Po poprawnym ustawieniu auto chodzi idealnie, żadnego szarpania, bardzo równa praca na niskich obrotach. PS Wg mechanika błąd "Fuel rail/system pressure - Too High" to jasny wskaźnik źle ustawionego rozrządu. Może się komuś przyda.
  2. Kolejna wizyta u mechanika i kolejny wymiany, a problem pozostał! Wspominałem o wastegacie - nie był zapieczony tylko luźny, do tego popękany cały kolektor. Wymieniłem całą turbinę na fabrycznie nową. Do tego czyszczenie pompy wysokiego ciśnienia, elektrozawór w niej działa. Wymieniony popychacz. Jedyny błąd jaki auto ciągle zgłasza to za wysokie ciśnienie paliwa przy niskich obrotach. Mechanik sugeruje sprawdzenie programu, chociaż tuner twierdzi że wszystko było tip-top. Do tego ciekawostka - po odpięciu wężyka który idzie z turbiny do dolotu (blow off?) ciśnienie paliwa spada do poprawnych 40 barów. Nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Jak będę miał chwilę to porobię logi z ciśnieniem paliwa.
  3. No więc tak: wróciłem do mechanika - powiedzieli że nie ma mowy o złym ustawieniu rozrządu. Z tego co wyczytałem i mogłem sprawdzić w kompie to mają rację. Do tego wymieniłem odmę bo trochę nierówno chodził na wolnych obrotach, nic to nie pomogło z wypadaniem zapłonów. Jedyna rzecz jaka jest jeszcze zepsuta (o ile wiem) to zapieczony wastegate - w ogóle się nie otwiera, turbo cały czas dmucha na maksa. Teoretycznie to może być powodem ale dlaczego zaczęło się dopiero po wymianie rozrządu? I jeszcze jedna sprawa - komputer nie pokazuje żadnych błędów związanych z wypadaniem zapłonów! To na pewno nie to bo zapłon wypada mi na wszystkich cylindrach. Poniżej wykres z ostatniej przejażdżki:
  4. Przebieg 176k, oleju nie bierze nic. Świece i cewki wymienione równo rok temu. Dziwi mnie że zapłon wypada tylko przy tych konkretnych obrotach, poza nimi mogę sobie kręcić ile chcę i 0 misfires. edycja: sprawdziłem i na jałowym pompa daje 47 barów a powinna 40. Niby więcej ale czy to by powodowało wypadanie tylko w tym konkretnym zakresie obrotów? Poza tym pompa wysokiego ciśnienia nie była ruszana przy wymianie rozrządu...
  5. Witam, kilka dni temu u mechanika wymieniałem łańcuch rozrządu. Auto odebrałem i nie zauważyłem niczego niepokojącego. Na zimnym silniku odpala i na postoju chodzi ładnie - zarówno na początku ze "ssaniem", gdzie obroty są w okolicach 1100 jak i później gdy spadną do około 700. Problem zaczyna się po ruszeniu. Przy około 1000 obrotach szarpie niemiłosiernie i wypadają zapłony na wszystkich cylindrach. Przy wyższych lub niższych obrotach problemu nie ma. Na zimnym silniku łatwiej to wywołać, na ciepłym trudniej ale i tak wystarczy jechać przy koło 1000 RPM i lekko poruszyć gazem, od razu misfire. Sprawdziłem adaptację wałka dolotowego (tę po której fora polecają sprawdzać stan łańcucha), komputer pokazuje pomiędzy 1 a 2 stopnie, czyli dobrze. Żadna kontrolka nie świeci. Komputer zgłasza fault P008800 - "Fuel rail/system pressure - Too High" ale samochód był tuningowany (nie przeze mnie) więc może to nie to? We wtorek wybieram się do mechanika z reklamacją ale chciałbym się dowiedzieć ile się da, żeby się nie dać sfrajerować. Jestem nowy w temacie i nie wiem nawet jakie parametry mógłbym sprawdzić. Wszelka pomoc będzie mile widziana. Dajcie znać jakie parametry powinienem sprawdzić albo porobić wykresy. PS Silnik ma 175k przejechane. Moc to (rzekomo) 310km. Pali mi 9-10 l w trasie i 16 w mieście. - Jedyny parametr jaki wypatrzyłem który zaczyna "wariować" jak pojawiają się wypadające zapłony. - Tutaj widać że wypadanie pojawia się tylko przy określonych obrotach i że wypadają wszystkie cztery cylindry. - Tutaj nagrałem to co mi przyszło do głowy. Jeździłem po garażu do przodu i do tyłu, dlatego "misfire sum counter" się resetował. Generalnie każdy skok w górę to misfire. - Na postoju widać wartość adaptacji wałka dolotu. - Błąd.
  6. Witam kolegów i koleżanki, posiadam Audi A5 ale ponieważ bebechy w większości te same to to forum też będę odwiedzał.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...