Skocz do zawartości

Khonju

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Khonju

Informacje

  • Imię
    Adrian
  • Miasto
    Ośno Lubuskie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    2.5 TDI V6
  • Kod silnika
    AKE
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Khonju

0

Reputacja

  1. Cześć wszystkim! Jako, że szukałem ostatnio bardzo mocno kart pomiarowych nadwozia do A4 B6 Avant, to stwierdziłem, że podzielę się takimi informacjami. Mam nadzieję, że to pomoże wielu osobom stwierdzić samodzielnie czy ich karoseria jest bezwypadkowa. Pozdrawiam karta pomiaru nadwozia.pdf karta pomiaru podwozia.pdf
  2. To i ja dodam coś od siebie. Jestem właśnie na etapie przerzucania owej elektryki. U mnie jest ten komfort, że mam całe drugie auto z BOSE i wyciągnąłem wiązkę sam. Jakby ktoś chciał mogę zrobić parę zdjęć wiązki dla tych, którzy bardzo chcą mieć BOSE, ale boją się sami podejmować próbę zrobienia tego. Jednocześnie mam pytanie do bardziej wtajemniczonych: Czy musze przekodować radio (Symphony 2), aby subwoofer od BOSE nie grał średnimi tonami? Pozdrawiam
  3. Witam! Przekopałem forum, jak i kilka innych nie znajdując jednoznacznej odpowiedzi na ten problem. Problem objawił się po tym jak robiłem wymianę elementów blacharskich, wraz z regulacją drzwi. Dodam, że na czas prac akumulator został z auta wyjęty i poddany ładowaniu. Po złożeniu wszystkiego do kupy pojawił się błąd czujnika skrętu, ale gorszym problemem jest to, że nie świeci się FIS, data i licznik kilometrów, reszta natomiast działa prawidłowo. Modelowo auto rocznik 2001 na kolorowym FIS'ie. Od razu zaznaczam, że wszystkie kable sprawdziłem wraz z bezpiecznikami sprawdziłem. Gdzie mogę szukać przyczyny?
  4. Witam! Jestem po wymianie rozrządu i dwóch intercoolerów, ponieważ poprzednie nadawały się na śmietnik. Wszystko zrobione na tip top. Kąt wtrysku książkowo. Dziwne zachowanie objawia się tym, że silnik wibruje na wolnych obrotach, do 1900-2000 obrotów wogóle nie chce jechać. Jak już zacznie to ma takie dziwne zachowania podczas przyspieszania jakby paliwo mu obcinało. Szperając po necie doszukałem się lejących wtrysków. Oczywiście błędów brak, ale z tego ci mi wiadomo sterujący nie zawsze wywali. Diagnostykę zrobię na weekend i wyedytuje post. Póki co chciałem zapytać czy faktycznie mogą to być wtryski, bo auto przed wymianą miało zapłon przyspieszony o 10 stopni i tego nie było. Pozdrawiam
  5. Również mam 2.5 Q i jest to elegancki dupowóz, pod warunkiem jak kolega wspomniał, że to nie jest 1.9 i trzeba na bieżąco pilnować wymian czegokolwiek. Ewentualnie jeśli jesteś zadowolony ze swojego egzemplarza, to szukaj na ogłoszeniach. Często są takie całe kity do przerobienia ośki na Quattro.
  6. Jak ci kopci, to podejrzewam, że masz kąt wtrysku przyspieszony i to przynajmniej z 8 stopni. Proponuje wstawić ci najpierw grupę 4 z Basic Settings. Informację, jak to zrobić znajdziesz bezproblemowo w szukajce.
  7. Proponuje popytać w serwisach partnerskich Boscha - w Kostrzynie nad Odrą przynajmniej mają ten sprzęt potrzebny do wymiany, który opisuje ELSA.
  8. Obecnie jestem po wymianie skrzyni biegów. Mogę dodać, że główny powód to przegub zewnętrzny, który mają minimalny luz, wyczuwalny dopiero po zakręceniu półosi w imadło. Konsekwencją tego były wibracje półosi (skutek podobny przy braku wyważenia). Wibracje natomiast rozwaliły prawe łożysko kosza satelitów, choć dla mnie to jest dziwne, że po przeciwnej stronie. W tym momencie mogę powiedzieć, że terkotanie przy jeździe prosto wcale nie oznacza tylko wewnętrznych przegubów. Pozdrawiam Edit: Poprawka, nadal tłucze. Szukam dalej - jutro zakładam inny typ poduszki skrzyni biegów. Zobaczymy Edit 2:Znalazłem przyczynę: nowa poduszka okazała się bublem. Przy okazji pękło mocowanie poduszki do skrzyni. Po wymianie cisza.
  9. Wracając do tematu - dodatkowo zauważyłem, że jadąc po bruku coś mi strasznie tarabani, jakby luźne było, z lewej strony. Okazało się, że flansza ze skrzyni ma taki luz na łożysku, że cała półoś aż dzwoni. Z drugiej strony sytuacja wygląda podobnie, ale luz trochę mniejszy. Dodatkowo delikatny wyciek oleju z lewego uszczelniacza. Niech mnie ktoś sprawdzi czy dobrze myślę: łożysko strona prawa: 113517185C łożysko strona lewa: 016409123 Zastanawiam się, czy już zęby na kole talerzowym nie dostały, bo ewidentnie obstawiam luz na łożyskach. Pasowało by za to zachowanie, że cisza na wstecznym, gdyż zęby wałka z kołem talerzowym się zakleszczają przez ich budowę.
  10. Obstawiałbym łapę, może już się wyrobiła i nie ma takiego podparcia.
  11. Wydech nie tłucze. Trzeba szukać dalej. Jak będę miał chwilę, to sprawdzę ten wysprzęglik.
  12. Dodam jeszcze, że jak daję mu pełną fajere to hałas taki, jak by miało zaraz się coś rozpaść.
  13. Słychać to ewidentnie z przodu na środku. Dodam, że na każdym biegu do przodu, także podczas podczas ruszania. Jak jadę na tempomacie, to podczas jazdy na wzniesieniu także się odzywa. Kolejna sprawa, kiedy jadę równą prędkością, to jest cisza, ale jak tylko wpadnę w koleinę, to w tym czasie też słychać. Wszystkie poduszki sprawdzałem wraz z przednim odbojem i do wymiany właśnie była ta na skrzyni, bo się poobrywała na bokach.
  14. Link do nagrania: https://drive.google.com/file/d/1-1nNGt6K-8pn7bCWwxa1J2rSUsVJ38x6/view?usp=sharing Dodam jeszcze, że jazda w kółko nic nie zmienia. Przyspieszenie na wstecznym, a następnie szybkie odpuszczenie gazu także powoduje to terkotanie.
  15. Witam was! Mam problem odnośnie głośnego terkotania. Z początku wyglądało to na wewnętrzne przeguby - z tego co wiem częsty objaw. Przeguby zostały wymienione na nowe, terkotanie pozostało. Dwumasa raczej odpada, bo na wstecznym jest cisza. Dodam, że wymieniałem poduszkę pod skrzynią biegów i od tamtej pory hałas jest na każdym biegu do przodu. Skrzynia biegów 6-biegowa Quattro o oznaczeniu FTM. I teraz pytanie: Czy łożyska na flanszy półosi się skończyły, czy jednak wieloklin na flanszy ma dość? Prosiłbym o odpowiedź kogoś, kto borykał się z tym problemem. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...