Skocz do zawartości

pele2302

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O pele2302

Informacje

  • Imię
    Adam
  • Miasto
    Mazowieckie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AVJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia pele2302

0

Reputacja

  1. Witam Mam problem z swoją A4 B6 1.8T AVJ z odpalaniem, ale tylko i wyłącznie w ogrzewanym garażu w domu gdzie temperatura to około 19 stopni. Auto musi zakręcić jakieś dwa razy przynajmniej po 3 - 4 sekundy. Na dworze czy jest ciepło czy jest mróz zapala po dwóch/trzech obrotach silnika. Nie czuć spadku mocy audi pracuje idealnie. Posiada LPG. Próbowałem przed odpaleniem kilka razy włączyć zapłon. Odpinałem kostkę przepływomierza. Jeden błąd który za każdym razem się pojawią to 16804 dot katalizatora. Prośba o sugestie co można zbadać więcej żeby rozwiązać problem. Dodam, że mam też sharana 1.8T i nie ma on problemów w garażu.
  2. Witam Miałem ten sam problem co koledzy powyżej w mojej A4 B6 1.8T AVJ, że po wymianie modułu kolumny kierownicy ABS nie kodował się, a czujnik kąta skrętu zatrzymał się na -2,5. W VCDS po wpisaniu kodów ABS, które wstępnie przyjął wpisałem kod zerownia 40168 i w grupie pierwszej miałem komunikat "ZABLOKOWANY", a po ponownym połączeniu ABS miał wartości nadal 00000. Jeden mechanik stwierdził, że czujnik jest walnięty i go wymieniłem. Po wymianie nadal wyświetlał 2,5 i nie ruszał się. Czyli bardzo możliwe że był dobry ten poprzedni, albo nie :) W necie znalazłem, w sytuacji gdy czujnik nie reaguje to 50% oznacza uszkodzenie mechaniczne, a 50% oprogramowanie, które mogło zostać utracone. Rozwiązaniem była adaptacja kąta skrętu w najprostszy możliwy sposób, który podsunął mi kolega mechanik: Pojechałem na duży pusty równy plac: zgasiłem i ponownie uruchomiłem na prostych kołach ruszyłem powoli i na jedynce około 10km/h dałem obrót kierownicą w prawo po 3 sekundach taki sam obrót w lewo po 3 sekundach wyrównałem i podjechałem parę metrów na wprost zatrzymałem się na zapalonym silniku połączyłem VCDSa wpisałem kodowanie dla mojej Audi to: logowanie 09575 kodowanie 04275 logowanie 40168 Czujnik kata skrętu w grupie 001 dawał komunikat "OK" Oczywiście po całej procedurze znikła dioda z licznika o hamulcach i została od ABS i ESP jakieś 10 km przejechałem i wszystko zgasło. Cała zabawa zaczęła się od wymiany modułu kierownicy z powodu poboru prądu. Zaczęła mrygać cyklicznie co kilka sekund dioda od awaryjnych po zamknięciu auta. W momencie zapalenia pobór sięgał średnio 0,86mA. Gdy gasła spadał do około 0,26mA. Wyjmowałem wtedy bezpiecznik nr 13 "Moduł kolumny kierownicy" bo wtedy pobór nie miał miejsca a dioda nie mrygała. Oczywiście sprawdzaliśmy wszystkie zamki szyby itp. Obecnie po wymianie modułu dioda od awaryjnych nie zapala się, ale nadal będę to monitorować, bo kupiłem nowy akumulator :-) Dodatkowo mogę dodać, że przed wymianą czegokolwiek często zapalała mi się często dioda od ESP i gasła nieregularnie. Nie można było również połączyć się z ABS różnymi testerami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...