Skocz do zawartości

pawlak905

Pasjonat
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O pawlak905

Informacje

  • Imię
    Arek
  • Miasto
    Toruń

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Cabriolet
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    2.4 V6
  • Kod silnika
    BDV
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia pawlak905

0

Reputacja

  1. Czy to grupa 10 czy 11 to pokazuje 0.3mA. Zastanawia mnie kolumna 4 bo podczas adaptacji i jazdy do przodu pokazuje od 0 do max 60 nm a podczas jazdy do tyłu wartości potrafią przekroczyć nawet 700nm. W związku z tym szarpnięciem w jeździe do tyłu postanowiłem nie jeździć póki co autem tylko tyle co pojadę do ASO w Toruniu. Na piątek dopiero jestem umówiony więc gdybyś miał jakieś pomysły na mój problem to był bym dozgonnie wdzięczny, a wiem że znasz się na tym:)
  2. Temperaturę oleju miałem powyżej 70 stopni, pod koniec jeżdżenia przód,tył miała nawet 80 stopni.
  3. Cześć wszystkim. Potrzebuje pomocy z moim b6 i z jego skrzynią. Niestety szarpie podczas ruszania do tyłu. Zaczęło się od tego że pojechałem dziś do tunera na wyłączenie sond lambda za katami. Gdy wyjeżdżałem to już szarpało. Po jakimś czasie zadzwoniłem do tunera i mówię mu jaka sytuacja a ten że nie możliwe żeby wyłączenie sond miało coś wspólnego. Właściwie to auto mam niecałe 2 lata i jakieś 2 może góra 3 razy zdarzyło się że szarpnęło podczas ruszania w tył ale to były jednorazowe sytuacje w odstępach kilku miesięcy. Zacząłem szukać info na forum i znalazłem jak zrobić adaptacje skrzyni jednak metoda jazdy w przód potem trzymanie hamulca a następnie jazda w tył i hamulec nic nie daje. Naturalnie miałem wówczas włączony VCDS i Meas. Blocks a tam wartości 010 i 011 gdzie ADP. RUN. Czynność powtarzałem 5 czy może nawet 10 razy a ADP. OK nie pojawiło się ani razu. Na skrzyni nie pokazuje żadnego błędu, engine pokazywało błędy lambdy a te w między czasie usunąłem i pojawiły się więcej, jednak praca silnika ani skrzyni się nie zmieniła. Adaptacje przeprowadzałem metodą wyzerowania adaptacji w VCDS w Adaptation-10 oraz za pomocą odłączenie aku na chwile. Za każdym razem brak pożądanego efektu. Wracając do tunera to nie wiem dokładnie jak przebiegał proces wyłączania sond bo nie byłem przy tym, jedynie pod koniec jego pracy zerknąłem na warsztat i zauważyłem że miał podłączony prostownik pod akumulator. W zeszłym tygodniu wymieniane miałem tarcze i klocki hamulcowe na tylnej osi jednak wydaje mi się że nie ma to nic wspólnego..? Przejrzałem cały temat diagnostyka-skrzyni-multitronic-od-a-do-z i posprawdzałem w blokach od 001 do 011 wszystko tj. czy np. pokazuje na blokach dobrą pozycje drążka zmiany biegów itp. Niestety jeśli chodzi o wartości RPM czy natężenia prądu to nie wiem jakie powinny być odpowiednie więc nie wiem czy jest tu ok. Proszę o pomoc bo może jednak źle przeprowadzam adaptacje, a może tuner coś źle zrobił? Nie mam pomysłu jak to ogarnąć.
  4. Witam! Dołączam się do tematu. U mnie kilka dni temu pojawił sie podobny problem co w temacie. Wygląda to tak że wskazówki oraz kontrolki nie działają natomiast ekrany z godziną/datą, kolorowy fis oraz przebieg są ciemne. Gdy wyjąłem licznik i wyciągnąłem kostki to na chwile pojawiło się tak jak na zdjęciu poniżej. Tymczasem teraz wróciło do czarnych wyświetlaczy. Może ktoś coś doradzi?
  5. Wszystko ładnie objaśnione, dzięki za tutka, niedługo czeka mnie ta robota więc się na pewno przyda;) Szkoda tylko że dałeś to w części technicznej a nie do działu DIY, może niech modzi przeniosą co by tu nie zaginęło w czeluściach forum.
  6. Czołem Pany i Panewki, co wy na to że dziś na spontanie w Toruniu jakiś szybki spocik o 19?
  7. Katalizatory wymienione, auto odżyło ma moc jednak od razu praktycznie wyskoczył błąd: 16544 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2: No Activity P0160 - 004 - No Signal/Communication Z tego co wyczytałem w internecie problem dotyczył sondy za katalizatorem po stronie kierowcy. Wykręciłem ją i przewody wydawały się być ok dlatego liczę się z tym że będę musiał ją wymienić, jednak zastanawiające jest że nagle po wymianie kata pojawił się błąd gdy wcześniej żadnego błędu z sondami. Mimo wszystko auto chodziło nic nie bujało było ok. Katy wymieniłem w piątek a w sobotę pojechałem w trasę ok 400km gdzie po ok 200km zauważyłem wyciek oleju z łączenia misy olejowej. Kontrolując stan oleju wróciłem do domu i od razu jazda po nowy olej, uszczelniacz i filtr i olej zmieniony, misa uszczelniona, sucho. Po podłączeniu komputera nadal tylko błąd tej sondy. Po tym zabiegu zrobiłem ok 80km i po pół dnia postoju gdy odpaliłem audi zaczęła nierówno chodzić na biegu jałowym. i wywaliło błędy: 16544 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2: No Activity P0160 - 004 - No Signal/Communication 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean P1130 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity P0154 - 004 - No Signal/Communication 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 008 - Implausible Signal Czy niesprawna sonda może to powodować? Czy może to być cewka?
  8. Niestety obroty nie chciały wejść powyżej 5 tys mimo gazu w podłodze. Katalizatory będę wymieniał pod koniec miesiąca, wówczas będę miał dostęp do kanału. Przy okazji myślałem żeby dać też nowe sondy stąd post z przed tygodnia. Co do sprawdzenia kompresji, wiesz może jakie powinno być ciśnienie ka tlokach? A wracając do katów jestem praktycznie pewien że lewy jest zapchany i czy to na tej stronie nie jest zbyt ubogo?
  9. Ok dzięki wielkie za pomoc. Tak ogólnie to prosiłbym moderatorów przeniesienie tematu do działu z numerami części. Niestety pośpiech spowodował że wybrałem zły dział a może ktoś będzie tam szukał takich informacji i będzie miał jak na dłoni;)
  10. Cześć niestety wcześniej nie mogłem się tym zająć. Logi przed wykasowaniem błędów: http://vaglogi.pl/log-002_033_2NlIsJ.html http://vaglogi.pl/log-003_020_021_bXc7c.html Logi po wykasowaniu błędów: http://vaglogi.pl/log-002_033_p8dFV0P.html http://vaglogi.pl/log-003_020_021_HT3SZcX.html I teraz tak. W zeszły weekend przejrzałem dokładnie przewody podciśnienia oraz odmy i okazało się że odma była nieszczelna. Wymieniłem uszkodzone gumowe przewody oraz zakleiłem ten plastikowy idący do lewej głowicy i ustała nierówna praca na biegu jałowym i pozostaje tylko brak mocy przy przyśpieszaniu oraz wówczas mruganie check engine. Wklejam screeny z wcześniejszych grup, może coś to podpowie: (Wykasowałem błędy przed robieniem drugich logów dynamicznych potem po ich zrobieniu przejechałem jakieś 10km i zrobiłem poniższe dwa screeny z grup 015 016 032 i 093. Błędy jakie pokazał to: 16690 - Cylinder 6: Misfire Detected P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded 16689 - Cylinder 5: Misfire Detected P0305 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent) Tu screen z readiness zrobiony jednak po wykasowaniu błędów. Przed wykasowaniem błędów pokazywał Passed przy Oxygen Sensor Heating oraz przy Evaporative Emissions niestety screen z tego gdzieś mi się zagubił. Co do evap to niestety(?) nie pokazuje żadnego błędu i nie wiem czy chodzi o nieszczelność czy coś innego.
  11. Ok czyli wychodzi na to że ten z końcówką ex oraz ax podejda?
  12. Cześć. Może ktoś posiada jakie oznaczenie OE ma katalizator do Audi a4 cabrio 2.4 BDV z multitronikiem? Jedni sprzedawcy twierdzą że będzie to 8E0254552EX 8E0254503AX zaś inni że 8E0253058NX 8E0254552DX i w sumie trochę zgłupiałem. A może ktoś jest w stanie dobrać pod nr vin wg epc? podaje vin: WAUZZZ8H83K028968 Z góry dzięki za pomoc.
  13. Cześć! Trochę rozmyślam na temat mojej księżniczki i postanowiłem że na początek będę wymieniał katalizator i sondy. A dlaczego? a dlatego że wcześniej jak była nieszczelność przed lewym katem to check się palił i było wszystko ok a jak nieszczelność usunięta to pojawiły się wyżej opisane problemy, szczególnie dość duży spadek mocy. Chcę wstawić nowe katy bo w dzisiejszych czasach się czepiają o emisje spalin itp a poza tym pragnę aby moja księżniczka była w pełni sprawna;) Tu pojawia się pytanie, bo znalazłem na znanym portalu aukcyjnym komplet katów za ok 1200zł polskiego producenta z Rzeszowa i tak się zastanawiam czy dać te czy jakiej uniwersalne bo niestety w intercarsie za komplet wołają ok 2500zł. Druga sprawa to sondy. Jak to z nimi jest? wiem że są 4 łącznie po 2 na katalizator, analogicznie przed i za katem ale czy to są te same sondy? czy jakoś się różnią? myślałem nad boschem. Podpowie ktoś może nr katalogowe sond tak abym dobrze dobrał?
  14. Tak tylko benzyna. Nie zmieniałem kabli bo były momenty że na każdym pokazywalo wypadanie zapłonu i uznalem że raczej nie warto.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...