Jump to content

czarny108

Pasjonat
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

2

About czarny108

Informacje

  • First name
    Tomasz
  • Location
    Kraków

Car

  • Car model
    S4 B8
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2010
  • Engine
    3.0 TFSI V6
  • Engine code
    CAKA
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pasuje. Gdyby ktoś potrzebowal, mozna założyć. Kryzy siatki i tlumiki pasują, sama rura jest szersza o 5mm ale to nie jest problem
  2. Panowie chodzi mi o rzecz następującą Jeden z tłumików mi niestety lekko pobrzękuje (chodzi o ten pierwszy od strony silnika) Wstępnie dowiedziałem się, że część ma numer 8K0253211 I tu zaczynają się problemy, ponieważ dokładnie ten sam numer mają tłumiki do kilku wersji silnikowych. Czy na przykład wydech od RS6 Tłumik wydech prawy AUDI Q7 RS6 8K0253211C 7400301979 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 69 zł - Tłumik wydech prawy AUDI Q7 RS6 8K0253211C (7400301979). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących! Będzie pasował do S4? Chodzi mi o krzywizny rur itd. Bo jest kilka egzemplarzy do RS4, RS6, S7 i nie wiem, czy mogę to po prostu kupić i założyć, czy trzeba będzie spawać. Widziałem też do S4 ale sprzedający myśli, że to katalizator i chce to sprzedać w cenie "katalizatorowej" :-). I niestety nie przyjmuje do wiadomości, że jest inaczej.... Pomoże ktoś? A może ktoś to wywalił i mu gdzieś leży niepotrzebne?
  3. Tak. Odsiewając nawet tego no name'a z ostatniego miejsca to pokazuje, że między kimś, kto założy do np. A4 B6 Goodyear'a a kimś kto założy np. Kormorana będzie prawie 10 metrów różnicy w hamowaniu na prostej drodze. Dwie długości samochodu. W zakrętach też będzie inaczej.
  4. Weźmy pierwszy lepszy test opon 225/45/17 Hamowanie na mokrym np. Miejsce 1. "Goodyer Eagle F1" - 28.8m . Miejsce 38 "Kormoran UHP" - 37.1m Miejsce 53 ostatnie "Star Performer" - 39,4 m Jeżeli takie różnice są gdy siła działa w płaszczyźnie równoległej do kierunku jazdy, to pewnie podobne albo nawet i większe są gdy siła działa w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy - czyli w zakrętach. Tak jak pisałem wcześniej.... nigdy nie zapomnę, jak inaczej przed laty zaczął mi jeździć samochód, gdy założyłem oponę szerszą zaledwie o jeden 1cm. A to było jak najbardziej zwyczajne auto, tanie opony 195 zastąpiłem tanimi oponami 205. To była Octavia 1.8T i po założeniu szerszych nagle zaczęła skręcać :-)
  5. No to teraz zastanówmy się, czy gówniane opony z przodu spowodują większą podsterowność, czy mniejszą... 1. Pamiętam lata temu jak zmieniłem w Octavii 195/65/15 na 205/55/16 samochód zmienił się nie do poznania.. 2. Kupiłem jakiś czas temu A3 3.2 z założonymi oponami Bridgestone Potenza RE070A. Wszyscy na forum A3 twierdzili, że "ryje przodem". Nic takiego się nie działo... dopóki nie zmieniłem na zimowe w pierwszym sezonie. Ale ta opona na suchym to jest jakiś niedościgniony fenomen. Niestety jest dostępna w dwóch rozmiarach.... 3. W pierwszym sezonie "zimowym" S4 po zmianie na zimówki też wyjeżdża przodem na mokrym asfalcie, co nie zdarzało się na letnich. także... tak....
  6. Android Auto i Apple CarPlay groźniejsze niż jazda pod wpływem? - Nowe technologie w INTERIA.PL NT.INTERIA.PL Kliknij i zobacz więcej. ?
  7. Temat jest dość archiwalny, ale napiszę swoje doświadczenia dla potomnych... Otóż mam 255/35/19. Na nalepce w samochodzie jest 3.0 przód i tył. I tak pompowałem. Wszystko było fajnie jak się jechało do przodu po równym. Na koleinach niestety go nosiło i podczas ostrych zakrętów - 90 stopni miało się wrażenie, że nie bardzo wie gdzie jechać - zwłaszcza na mokrym. O tyle mnie to dziwiło, że w drugim samochodzie z prostszym zawiasem a3 wszystko było jak po sznurku. Geometria - wszystkie kąty idealne. Szukałem krzywej zbieżności - rzekomo w B8 się nie robi. Pomyślałem, że może coś jest pokrzywione - mechanik. Nic wszystko proste... Wreszcie stwierdziłem ok nigdy nie miałem takich szerokich opon może ten typ tak ma... Tymczasem w instrukcji, którą znalazłem w necie jest: 2.5 przód 2.3 tył..... przy komplecie pasażerów i zawalonym bagażniku 2.8 i 2.8. Przy wyższych ciśnieniach czoło opony się zaokrągla - stąd podatność na koleiny i noszenie na boki przy ostrych zakrętach.
  8. Przekopuje się przez różne testy, jak na razie chyba najlepsze opinie zbierają Pilot Sport 4s. Tylko cholera drogie... Pamiętam przed zimą kupowałem okazyjnie nowe Hankooki WINTER I-CEPT IZ2 W616 255/35 R19, które zbierały niby dobre opinie - po zakupie znalazłem jakiś ruski test no i faktycznie są najlepsze ale na śnieg. Na mokrym są dramatyczne. Także z letnimi chyba trzeba będzie wyskoczyć z pieniążka...
  9. Panowie może ktoś doradzi... Chodzi mi o letnie w rozmiarze 255/35/19. Najlepiej gdyby charakterystyką były zbliżone do Potenzy RE070, które mam w drugim samochodzie. Niestety Bridgestone jest produkowane chyba w dwóch rozmiarach min. 225/45/17 a potem już 20 cali. Chodzi mi głównie o zachowanie w zakrętach - RE070 mają bardzo dużą sztywność powierzchni bocznej, przez co prawie się nie odkształcają w zakrętach - wrażenie jest genialne. Które opony 255/35/19 byście polecili?
  10. Olej - dochodził nawet i do 110 przy szybszej jeździe, teraz na pewno jest kilka stopni mniej. Wskazanie na zegarach (przez szybszą jazdę rozumiem 120 na ekspresówce nie 180) Płyn - nie wiem, czy to było dokładnie 105, ale na pewno ponad 100 ( na interfejsie OBDeleven) i dopiero wskazówka od płynu ruszała w górę. ( Jak się wystudził po awarii odpaliłem i patrzyłem co się dzieje na desce i na ekranie interfejsu) Mam taką teorię, że ten termostat musiał niedomagać już od pewnego czasu w związku z czym olej pracował w podwyższonej temperaturze - choćby rury wydechowe są teraz mniej okopcone. No i mniej znika - po 2000 na MMI jest max bez zmian, na bagnecie ubył 1mm.
  11. No i niestety też mnie dopadła awaria jednej lampy. Już wymienione, faktycznie mimo, że musiałem wyciągać lampy to 15 minut roboty góra... Objawy typowe... po kilku minutach jeden gasł. Po wyłączeniu i włączeniu świecił ponownie kilka minut. Ale jedna rzecz nie daje mi spokoju... czemu nie wyświetlała się żadna informacja, że lewy ksenon nie świeci. Ktoś wie? Można to jakoś sprawdzić?
  12. A jaki olej wlewasz? Bo ciekawe jest to, że konfiguratory doboru oleju na Europę zalecają 5W30 a na Stany 5W40. Też przy okazji chciałem odmę zmienić, ale to jeszcze grubsza rzeźba, bo oczywiście jest przysłonięta przewodami paliwowymi, więc trzeba drążyć głębiej....
  13. No to Twój mechanik jest artystą :-) Ja musiałem też zmienić tę rurę, która biegnie przez cały przód i wchodzi do termostatu od frontu, bo część z oringiem została w termostacie, więc inaczej się nie dało. Ale to akurat dobrze, bo pewnie bym się nie dowiedział, że ta mała chłodniczka nie działa jak należy.
  14. Bo okazało się, że cześć rury została w środku termostatu, poza tym chciałem zmienić pompę płynu. ASO rozbebesza cały przód, znalazłem gdzieś na jakimś forum w stanach info, że przód (cały z chłodnicami) można kilka centymetrów odchylić co oszczędza kilka godzin pracy. Tak czy owak zderzak trzeba ściągać... No łatwy ten samochód do serwisowania nie jest :-). A silnik z kompresorem - który notabene też trzeba ściągać, żeby wymienić termostat :-) A podejrzewam, że gdyby nawet chodziło o sam termostat to i tak trzeba by odchylić przód, bo jest bardzo mało miejsca. Żeby wyciągnąć termostat, trzeba wyciągnąć rurę płynu, z kolei, żeby ona wyszła, trzeba odkręcić koło pompy. No generalnie jest ciasno, więc uchylenie przodu sporo ułatwia. A żeby przód uchylić trzeba ściągnąć zderzak. Żeby ściągnąć zderzak potrzebny jest podnośnik ( koła, plastiki pod spodem itp. :-)
×
×
  • Create New...