Skocz do zawartości

hoq

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O hoq

Informacje

  • Imię
    HoQ
  • Miasto
    Bielsko-Biała

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CGLC
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia hoq

0

Reputacja

  1. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Dodatkowe info z wczoraj: - pojeździłem trochę mocniej po górach robiąc m.in. kilkukilometrowy test łosia i jakby kiera zaczęła sporo chętniej wracać, natomiast wciąż nie jest to auto sprzed "naprawy" - wahacze wsadzone do auta to Max Gear - jest to coś warte? Przyznam szczerze nie robiłem żadnego risercza przed (mój błąd) i zostawiłem (obcemu) warsztatowi wolną rękę (mój drugi błąd) Dzięki Darek. Co byś zrobił na moim miejscu - wymieniać całe dolne wahacze na coś lepszej jakości? Czy da się / opłaca się kupić same lepsze sworznie i wymienić w tych Max Gearach? Nie mam pojęcia, nie znam się żeby to zweryfikować - dasz radę rozwinąć myśl co tam można spierniczyć i jak to można naprawić? Każde info przydatne Czy dobrze założone dobrej jakości zamienniki też się tak "układają" czy zakładasz, robisz geometrię i jazda - tak jak ja sobie to wymarzyłem przed wymianą? Pytam bo nigdy nie robiłem pełnego zawiasu w żadnym aucie, zawsze po 1-2 zepsute rzeczy się wymieniało.
  2. Witajcie Mam problem z układem kierowniczym, może ktoś się z tym spotkał wcześniej i będzie w stanie coś na szybko doradzić zanim zacznę zwiedzanie okolicznych warsztatów. W moim kombiaczku stukał zawias z przodu, więc zdecydowałem się na wymianę wszystkich wahaczy przednich i oczywiście geometrię po fakcie. Po odebraniu auta z warsztatu stuki faktycznie ustały i jest cichutko, ale pojawiły się dwa problemy z układem kierowniczym: 1. Auto straciło na precyzyjności podczas jazdy na wprost - tak jakby wspomaganie działało ułamek sekundy po tym jak ruszę kierownicą, jakby był taki mini luz na kierownicy i minimalny opór który trzeba pokonać zanim auto skręci. Nie jest tak że nie da się jechać na wprost bez ruszania kierownicą po 10 stopni jak w starym jelczu, ale napewno nie było tego przed wymianą wahaczy i auto płynnie przechodziło od jazdy na wprost do każdego minimalnego skrętu i spowrotem. No właśnie - spowrotem: 2. Kierownica nie wraca całkowicie do punktu środkowego - jadę powiedzmy 50km/h, zrobię ruch kierownicą żeby wejść w leciutki łuk i spodziewam się że po puszczeniu kierownicy wróci ona na środek, a auto po zakręcie pojedzie sobie na wprost, tak jak to robiło przed wymianą wahaczy. Teraz natomiast kiera zostaje w zadanej pozycji i muszę dociągnąć ręką do pozycji 0, co przy lekkim luzie z punktu 1 odbiera absolutnie przyjemność z jazdy tym autem i każdy zakręt to męka. Na chłopski rozum wrażenie jest takie jakby zmienił się kąt wyprzedzenia zwrotnicy, albo... zwrotnica miała znaczący opór do pokonania zarówno przy rozpoczęciu skrętu jak powrocie/centrowaniu kiery. Autem pojechałem naturalnie na poprawkę do warsztatu, który wymieniał zawias, ale magicy drapią się po głowie i rozkładają ręce. Sprawdzili geometrię, mieściła się w normach po ich poprzednim ustawieniu, ale w ramach "gwarancji" poprawili żeby było na 0% wychyleń. Poprawy brak. Twierdzą, że dopiero zrobiłem 2,5kkm po wymianie i że może się wahacze / sworznie jeszcze muszą poukładać, ale śmierdzi mi to okrutnie. W warsztacie tym byłem pierwszy raz, z polecenia. Wybór części też zostawiłem im, miały być dobrej jakości zamienniki, ale zaczynam wątpić już we wszystko. W międzyczasie próbując coś wykminić samemu zrobiłem adaptację czujnika kąta skrętu - nie dało nic, oraz wyłączyłem DSR - może minimalnie coś dało, a może to tylko placebo. Auto to FWD, nalotu 180kkm, przekładnia to QZ7, soft 8K0-909-144-F, nie mam ADSu. Macie jakieś pomysły?
  3. Witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników a-czwórek, szczególnie tych z Podbeskidzia i okolic Od dwóch lat jestem (chyba szczęśliwym) użytkownikiem A4 B8 Avant. Do zoba w internetach i na drogach!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...