
MichalB5AFN
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
25 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O MichalB5AFN

Informacje
-
Imię
Michał
-
Miasto
Grudziądz
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2008
-
Silnik
3.2 FSI V6
-
Kod silnika
CALA
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
MichalB5AFN obserwuje zawartość Problem z pompą hamulcową w A4 B8 , Jaki olej do Audi A4 B8 3.2FSI? , Brak kierunkowskazu w przyczepce i 5 innych
-
Panowie, wiem, że temat rzeka i każdy kierowca ma swoje preferencje. Ale co wiecie na temat olejów? Poza tym że oczywiście powinien spełniać konkretną normę? Jakie oleje z waszych obserwacji mają dużą ilość wartościowych dodatków przeciwko degradacji, korozji, zużyciu silnika, żeby miał dobrą odporność na ścinanie filmu smarnego? Ogólnie jaki najlepszy olej mogę wlać do mojego 3.2 fsi, żeby przedłużyć jego żywotność? Obecnie jeżdżę na motulu x-clean 8100 5w40. Może zostać przy tym samym, może tylko dodać do niego cerateca, a może wybrać millers trident lub ravenol vst? Mowa o 5w40 bo mamy ostatnie lata solidne upały i w wysokiej temperaturze też dobrze chronić silnik.
-
Cześć, mam oryginalny hak w moim audi A4 B8 z 2008r, po podpięciu przyczepki wyrzuca błąd spalonej żarówki kierunkowskazu lewego i światła stop przyczepy. Sprawdziłem przyczepkę, sprawdziłem instalacje od modułu do gniazda, wszystkie 3 bezpieczniki nowe, sprawdzi e multimetrem, sprawdziłem też przejściówkę 13-7 pin i wszędzie połączenie mam. Skoro połączenie jest i reszta świateł działa to magistrala CAN również działa i współpracuje z modułem. Czy jest coś jeszcze co powinienem sprawdzić? Czy taki model ma ochronę komponentu, którą musiałabym zdjąć? Czy ktoś ma moduł o numerze 8k0 907 383 a?
-
Cześć, sory, że odgrzeje kotleta ale mam podobny problem, dodatkowe błędy jakie mi się pokazują to błędy czujnika G42 (temperatura zasysanego powietrza) sygnal za wysoki i g71 (MAP Sensor) sygnał niezrozumiały oraz wypadanie zapłonu na 4 cylindrze i wyłączenie tego cylindra + migająca kontrolka check i epc po próbie przyspieszenia. Czuć, że wtedy silnik nie pracuje na 1 cylindrze. Domyślam się że auta możesz już nie mieć, ale może pamiętasz co wtedy naprawiłeś? MAP sensor wymieniony na nowy, ktoś wcześniej zamontował nie taki jak trzeba, ale to nic nie dało
-
Okej, to jak będę miał możliwości wysyłam sterownik do naprawy i tyle
-
Cześć, czy jest tu ktoś kto podpowiedziałby jak to zrobić i czy jest wgl taka możliwość, żeby chwilowo zmienić kodowania poszczególnych sterowników, żeby system nie wiedział, że jest wyposażony w ACC i pozwolił na korzystanie ze zwykłego tempomatu? Mam uszkodzony sterownik przy radarze i nie chce go narazie naprawiać, a bez niego nie działa zwykły tempomat.
-
Okej, błąd czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym (g71), złe odwzorowanie map/maf względem przepustnicy i wypadanie na 4/5/6 i wielu cylindrach czyli 6 błędów. Map sensor w pierwszej kolejności do wymiany, podzielacie moje zdanie?
-
Dlatego napisałem pytanie, co sprawdzić, żeby to potem przeanalizować i podjąć decyzję co wymieniać. Bo błędy to podstawa ale parametry też są ważne
-
Cześć, mam kolejny problem z moim 3.2 V6, dopiero co go kupiłem a pojawia się coraz więcej usterek które nie dawały o sobie znać wcześniej. Problem wygląda tak, że gdy jadę sobie jednostajnie tak powiedzmy około 70-100km i utrzymuje silnik na obrotach rzędu 2tys to silnik szarpie/przerywa. Gdy dodam choć trochę gazu i zaczynam nawet najwolniej jak się da przyspieszać to szarpanie ustaje. Check się nie zapalił, jeszcze komputera nie podłączałem ale co byście proponowali zlogować w pierwszej kolejności? Ciśnienie paliwa? Ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym? Wypadanie zapłonów? Nie wiem jeszcze jakie są typowe usterki tego silnika poza rozrządem ani jakie parametry pozwolą mniej więcej w którym kierunku iść
-
Jakby ktoś był ciekawy rozwiązania problemu, okazało się, że króciec od węża do chłodnicy jest już powyginany od ciepła i w jednym miejscu połamany tak, że brakuje rowka pod uszczelkę. Jakieś papudraki próbowały to naprawić silikonem, ale to nie tędy droga. Kupiłem nowy króciec nr 06E121168B, rozłożyłem, wyczyściłem, zalałem płynem i odpowietrzyłem. Temat zamknięty, wycieków brak.
-
Cześć koledzy i koleżanki. Spotkała mnie dosyć dziwna sytuacja. W sobotę byłem swoim 3.2 na studiach, trasa S przez godzinę prędkości około 120-140 km/h. Wróciłem postawiłem auto do poniedziałku i w drodze do pracy pojawił mi się komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego. W zbiorniczku było może 4cm na dnie, a pod wałem korbowym z przodu silnika mokro od płynu aż kapało. Po 8h wróciłem do domu, uznałem że nie mam daleko, a płynu trochę jest więc dolałem dopiero w domu. Zdjąłem osłonę pod silnikiem, uzupełniłem płyn postawiłem na kobyłkach, silnik pracował na jałowych przez ponad pół godziny i wyciek się nie ujawnił. Pojechałem na Skę do najbliższego węzła i z powrotem i wycieku nadal brak. Temperatura w normie, ciśnienia w zbiorniczku nie ma, niby wygląda, jakby wszystko było w porządku z ale martwię się żeby w trasie mi znowu gdzieś nie wyrzucił płynu. Jakieś sugestie? Wiem, że centralnie nad wałem korbowym jest pompa, króciec i termostat, ale nic nie daje oznak nieszczelności. Ktoś może coś ciekawego podpowie?
-
Cześć, czy jest tu jakiś specjalista od układów wydechowych? Kupiłem A4 avant quattro 3.2 fsi bez tłumików końcowych. Darło się niemiłosiernie więc lokalny tłumikarz wspawał mi dwa przelotowe końcowe tłumiki i dźwięk jest o niebo lepszy, z niego jestem zadowolony. Pojawił się natomiast inny problem. Jeden z tylnych katalizatorów jest wybebeszony, a w zakresie 1800-2600 RPM pojawia się głośne buczenie. Zastanawiam się czy te 2 rzeczy mogą mieć ze sobą coś wspólnego i czy pozbycie się drugiego kata i wstawienie w to miejsce X-pipe sprawi, że ciśnienia w obu bankach się wyrównają i to buczenie ustanie? Trochę teorii znalazłem w internecie i na takie buczenie konkretnym rozwiązaniem może być jeszcze J-Pipe, ale nie jestem pewien jak rozwiązać mój problem.
-
Dobra, to ogólnodostępna strona, tyle że rosyjska. Znalazłem, dzięki wielkie za podpowiedź, jak zmienię to dam znać czy się poprawiło
-
Nie mam dostępu do takich rzeczy, byłbyś w stanie taka instrukcje dla mnie znaleźć?
-
Masz zamiar zrobić to sam czy komuś zlecisz? Ta pompa niby jest na wierzchu, ale widzę, że może być problem z jej wyciągnięciem
-
Cześć, czy ktoś z grupowiczów spotkał się z uszkodzoną pompą hamulcową? Wczoraj co 3-4 hamowanie kończyło się miękkim pedałem hamulca. Dziś z myślą, z to wina starego płynu hamulcowego postanowiłem go wymienić. Po odkręceniu 4 odpowietrzników płyn zaczął ciec tylko z 2 - lewy tylny i prawy przedni. Gdy je zakręciłem dwa pozostałe pozostały nadal suche więc wcisnąłem kilka razy pedał hamulca. W prawym tylnim pojawił się płyn więc również go zakręciłem. Po kilku kolejnych naciśnięciach zaobserwowałem, że w ostatnim ostatnim kole - lewy przód - płyn pojawia się w wężu i mimo trzymania nogi na hamulcu cofa się. Dodatkowo po zakręceniu odpowietrzników i wciśnięciu pedału czuć najpierw opór, a potem on ustępuje, jakby był wyciek, ale nie ubywa płynu, nie ma plamy pod samochodem. Mam wrażenie, że w pompie padły jakieś uszczelnienia/zaworki zwrotne/ coś podobnego, nie wiem jak pompa wygląda od środka. Działanie serwa wykluczam ponieważ dzieje się to zarówno na uruchomionym jak i zgaszonym silniku. Sterownik ABS nie generuje żadnego błędu. Czy ktoś z was ma instrukcje, jak zdemontować pompę hamulcową?