Skocz do zawartości

MichalB5AFN

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MichalB5AFN

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Grudziądz

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    3.2 FSI V6
  • Kod silnika
    CALA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MichalB5AFN

0

Reputacja

  1. Dobra, to ogólnodostępna strona, tyle że rosyjska. Znalazłem, dzięki wielkie za podpowiedź, jak zmienię to dam znać czy się poprawiło
  2. Nie mam dostępu do takich rzeczy, byłbyś w stanie taka instrukcje dla mnie znaleźć?
  3. Masz zamiar zrobić to sam czy komuś zlecisz? Ta pompa niby jest na wierzchu, ale widzę, że może być problem z jej wyciągnięciem
  4. Cześć, czy ktoś z grupowiczów spotkał się z uszkodzoną pompą hamulcową? Wczoraj co 3-4 hamowanie kończyło się miękkim pedałem hamulca. Dziś z myślą, z to wina starego płynu hamulcowego postanowiłem go wymienić. Po odkręceniu 4 odpowietrzników płyn zaczął ciec tylko z 2 - lewy tylny i prawy przedni. Gdy je zakręciłem dwa pozostałe pozostały nadal suche więc wcisnąłem kilka razy pedał hamulca. W prawym tylnim pojawił się płyn więc również go zakręciłem. Po kilku kolejnych naciśnięciach zaobserwowałem, że w ostatnim ostatnim kole - lewy przód - płyn pojawia się w wężu i mimo trzymania nogi na hamulcu cofa się. Dodatkowo po zakręceniu odpowietrzników i wciśnięciu pedału czuć najpierw opór, a potem on ustępuje, jakby był wyciek, ale nie ubywa płynu, nie ma plamy pod samochodem. Mam wrażenie, że w pompie padły jakieś uszczelnienia/zaworki zwrotne/ coś podobnego, nie wiem jak pompa wygląda od środka. Działanie serwa wykluczam ponieważ dzieje się to zarówno na uruchomionym jak i zgaszonym silniku. Sterownik ABS nie generuje żadnego błędu. Czy ktoś z was ma instrukcje, jak zdemontować pompę hamulcową?
  5. Cześć wszystkim, na forum jestem od dawna, ale po dłuższym czasie wróciłem do marki audi. Myślę, że to nie byle powrót bo wybór padł na a4 b8 z silnikiem 3.2 i napędem quattro. Z tego co wiem, nie jest to zbyt popularny samochód. Liczę jednak, że jak się o nich za dużo nie mówi to znaczy, że nic wielkiego się nie dzieje. Niedawno miało wyciągnięty silnik, zmieniony rozrząd, zlikwidowane wszelkie wycieki. Ma kilka mankamentów, typu wyrobione łączniki stabilizatora czy źle wgrany zaprogramowany popcorn, przez który występuje check, ale wolałem poprawić takie, niż szpachla albo wilgoć z powodzi, bo takich też dużo oglądałem 😄
  6. A mogę wiedzieć kto to taki? Zawsze fajnie spróbować nabyć nowe umiejętności zamiast ze wszystkim latać do warsztatów
  7. Cześć, czy jako amator w sprawach chiptuningu jestem w stanie wyprogramować efekt pops&bangs w sterowniku silnika CALA 3.2 FSI? Ewentualnie wgrać seryjną mapę. Poprzedni właściciel, (lub na jego zlecenie) zrobił to nieudolnie i wyrzuca mi przez to check. Jak jadę spokojnie lub nie, ale nie doprowadzam do popsów z tłumika to jest okej, a jak zaczynam do tego doprowadzać to otrzymuje błąd niskiej wydajności katalizatora. Logiczne, że w wydechu jest zły skład mieszanki i sonda wariuje.
  8. Tak, turbina chodzi bez problemu, od tamtej pory wymieniłem zaworek N75 na nowy i to pomogło na 2 tygodnie i problem wrócił w dokładnie takiej samej postaci. Fakt był to zamiennik, może nie najtańszy ale też nie wykosztowałem się na niego i podejrzewam, że to znowu jego wina bo dokładnie tak samo się zachowuje. Widzę w trakcie jazdy ciśnienie bo mam wskaźnik.
  9. Siemanko, od momentu zakupu mam problem z moim audi A4 B5 AFN z 1999r. Poprzedni właściciel twierdził, że był zrobiony chips na 130KM ale nie dostałem żadnych kresek, faktury za usługę, nie wiem kto to robił jednym słowem. Dokładniej to w różnych, losowych momentach odcina mi turbo. Głównie jak wklepie but w podłogę, ale czasem również podczas normalnej jednostajnej jazdy to turbo odetnie i dowiaduję się o tym dopiero w momencie gdy chcę przyspieszyć. Rozbierałem turbinę i czyściłem kierownice zmiennej geometrii. Fakt były trochę zastane i czasami w ręku się zacinały. Po czyszczeniu lekko się poprawiło, jakby zaczęło płynniej podawać no ale odcinanie pozostało. Gruszka sprawdzona strzykawką z podciśnieniem i działa jak należy. Zrobiłem test zaworka N75 w basic settings na kanale 11 i różnica pomiędzy ON i OFF wynosiła coś między 100, a 200 mbar ciężko dokładniej określić bo noga mi się trzęsła i nie byłem w stanie utrzymać równych obrotów. Wykonałem logi dynamiczne grup 3, 8 oraz 11 ale nie do końca potrafię je zinterpretować. Oczywiście w granicy tych 4k obrotów turbina była już odcięta i nie byłem w stanie doprowadzić żadnego z logów do końca. Dodatkowo występuje błąd 17958 i z tego co się dowiedziałem to znaczy, że przepływ jest zbyt mały. Czy ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć rozszyfrowując logi dynamiczne? Dodaję je w załączniku i z góry dziękuję i pozdrawiam. LOG-01-003-008-011.CSV
  10. Dlatego dodałem, że mam 20mm dystanse i się zastanawiam jakie et z nimi zastosować żeby koło było równo z nadkolem. Ot taki mój gust, podoba się i tyle
  11. Raczej nie moja wizja i temat pisany z myślą o parametrach, a nie koniecznie ofercie na konkretne felgi. A jak przy tym et jest spasowane koło z nadwoziem? Nie jest za bardzo schowane?
  12. Cześć chłopaki, w tym momencie na audi mam założone felgi 18" repliki 420 z r8. Chcialbym jednak założyć 17 i dać wyższy profil opony bo na tych 18 czuć każdy kamyczek, patyczek i liść leżący na drodze. Pytanie brzmi jakie parametry dla tych nowych felg szukać? Znalazłem fajne OZ o parametrach 7.5j et 48, tylko czy to et nie jest za duże? Dodam, że posiadam dystanse 20mm, które mogę lecz nie muszę wykorzystać i chciałbym aby koła były dość równo spasowane z nadkolem. Nie żeby jakoś specjalnie wystawaly ale żeby dobrze to wyglądało. Z góry dziękuję za pomoc
  13. Cześć, posiadam kabelek VAG kkl i chciałbym się z jego pomocą podpiąć do samochodu programem vag eeprom programmer. Niestety podlaczajac go pod porty w laptopie identyfikuje się tylko jako com 3 4 lub 5 a w programie mam do wyboru port com 1 lub 2. Innych portów USB do podpięcia się tym kablem nie mam i nie wiem co teraz zrobić, ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak to ugryźć?
  14. Cześć wszystkim. Jak to po zakupie auta wziąłem się za wymianę rozrządu w mojej aćfurce z 1.9 AFN pod maską. Wszystko fajnie blokady napinacze itp itd. Przekrecilem po wszystkim kilka razy wałem, zdawało mi się, że wszystko jest okej więc poskladalem do kupy. Odpaliłem, wszystko cyka jak w zegreczku więc jestem zadowolony. Dziś rano pojechałem do pracy, dalej wszystko było okej, ale gdy wracałem i w zasadzie już byłem pod domem to silnik zaczął głośno pracować, można powiedzieć że stukać, jakby wtryskiwacze lub pompa paliwa. Ale nie zgasł, moc nie znikła, tylko ten hałas. Najkrótsza droga do najbliższego mechanika, który wyszedł zanim zdążyłem jeszcze wysiąść z samochodu. Obsłuchał właśnie z okolicy pompy paliwa i stwierdził, że śmierdzi ropą. Jak myślicie, co mogło się stać? Pompa paliwowa przeskoczyła na pasku? Gdzieś już wyczytałem o peknietym bloku silnika, czy to mozliwe? Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi, mechanik się dopiero za to weźmie w środę, a ja nie będę mógł przez to spać. Dzięki za wszystko co uspokoi moje nerwy i pozdrawiam.
  15. Jestem Michał, niedawno kupiłem naszą wspaniałą aćfurke i mam nadzieję że znajdę tu odpowiedzi na moje pytania, a czasem może komuś pomogę. Witajcie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...