Skocz do zawartości

Matek_Bez_Gatek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Matek_Bez_Gatek

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Katowice

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Matek_Bez_Gatek

0

Reputacja

  1. Zabawa z tym to była długa historia. W skrócie: Diagnoza postawiona przez mechanika NR1 na podstawie zbyt dużego niskiego ciśnienia (6-7bar) teraz jest ok 1bar. Zbyt mała różnica ciśnień nie pozwala na rozprężenie i wymianę cieplną. Mechanik NR2 (usługa gwarancyjna) nie chciał przyjąć do wiadomości, że to kompresor, bo już go wymienił. Dopiero jak dałem na podmianę mój stary kompresor (który przeciekał) okazało się że tłoczy aż miło. Ostatecznie założony został kompresor regenerowany (bodajże DENSO)
  2. Problem rozwiązany. Założony nowy kompresor okazał się wadliwy i przepuszczał z HP na LP. Generował HP na poziomie 11bar, ale LP było 6-7bar.
  3. Edit: chodziło o 2018: Tak jak pisałem wyżej, kompresor jest nowy, więc i zawór n280 powinien być... Temperatura na parowniku nie spadła poniżej 11°C nawet po ponad 15 min pracy. Zaraz po nabiciu do pełna układu też nic się nie zmieniało. Pytanie o wartość jaka steruje zaworem n280. Czy to jest prąd ten od 0.3 do 0.65 A? Czy mogę po prostu zmierzyć multimetrem czy ze sterownika faktycznie idą takie wartości? Dodam, że brałem panel klimy z innej B6 i też nic się nie zmieniło. Czy pomiędzy panelem, a sprężarką jest jeszcze jakiś sterownik? Bo z tego co mi się wydaje to nie. Jeśli chodzi o warsztat to nie chce pisać gdzie, ale zajmują się mechaniką i mam wrażenie, że myśleli, że po prostu wymienią kompresor itd., nabiją i szlus. Zima była to nawet nie sprawdzi się, czy wszystko gra...
  4. Dane z VAG'a z 11.07.2019 - temperatura na wyświetlaczu 24,5°C. Temperatura na parowniku po ok 15 min spadła z 18°C po odpaleniu do 11°C. Dodatkowo widać różnicę temp. na kratkach lewa/prawa: Z kratek w ogóle nie czuć tego charakterystycznego dla klimy chłodu i takiego "zapachu świeżości" Dane z VAG'a z 11.07.2019 - temperatura na wyświetlaczu 24,5°C. Temperatura na parowniku po ok 15 min spadła z 18°C po odpaleniu do 11°C. Dodatkowo widać różnicę temp. na kratkach lewa/prawa: Z kratek w ogóle nie czuć tego charakterystycznego dla klimy chłodu i takiego "zapachu świeżości"
  5. Cześć Wszystkim, na wstępie zaznaczę, że jest to mój pierwszy temat na forum Muszę przedstawić w szczegółach historię klimy od momentu zakupu samochodu (8 miesięcy temu), żeby nic nie pominąć. Może coś mi umknęło. Kupując auto widziałem, że kompresor jest rozcieknięty (zielono wszędzie). W grudniu 2018 był robiony rozrząd, a przy okazji klima - nowy kompresor, skraplacz, osuszacz, jeden przewód (był uszkodzony) oraz wykonane płukanie układu. Klima nabita, w zimę, normalnie odparowywały szyby i wydawało się wszystko OK do momentu, aż przyszło lato i temperatury +25°C w górę. Klima po prostu bardzo słabo chłodziła. Pojechałem ją dobić (zakład zajmuje się tylko nabijaniem, a nie diagnostyką), okazało się, że brakuje 160g czynnika. Test podciśnienia na maszynce wykazał, że układ jest szczelny - chłodzenie bez zmian. Po przeczytaniu kilku tematów na necie, z naszego forum również, postanowiłem wymienić dławik (kapilarę). Tydzień później pojechałem do tego samego zakładu. Ten sam zakład co poprzednio mi nabijał, wymieniony dławik, test szczelności OK, ale znów trzeba było uzupełnić ok. 30g czynnika (pracownik mówił, że to może być błąd maszynki). Po tym zabiegu - chłodzenie bez zmian. Dwa tygodnie później pojechałem do zakładu gdzie mi wymieniali kompresor, żeby coś ogarnęli. Znowu nabijanie klimy, tym razem brakowało 180g. Test szczelności na podciśnieniu OK. Dodatkowo gość nabił układ gazem (chyba powietrzem) pod ciśnieniem 8,5 bar. Po 40 minutach nic nie zeszło, wniosek - szczelne. Nabicie - efekt ten sam. Rozwiązania brak. Usłyszałem tylko od mechanika, że powinienem sprawdzić współczynnik wypełnienia sygnału sterującego zaworem na sprężarce (myślę, że chodzi o N280 MVB001/2), czy to co VAG pokazuje jest zgodne z tym co idzie na zawór. Czy da się to jakoś "domowo" zrobić, np. multimetrem? Druga sprawa to może trzeba nabić azotem na wyższe ciśnienie (np. 25bar) i zostawić na 24h lub dłużej? W codziennym użytkowaniu wygląda to tak, że gdy na zewnątrz jest 25-30°C, auto się nagrzeje, a ja mam ustawione 20°C na panelu to choćbym jechał samochodem z godzinę to nawiew chodzi na maxa. Praktycznie zawsze wyje na najwyższych obrotach, a temperatura wewnątrz samochodu zbytnio się nie obniża. Przy bardzo dużej temperaturze otoczenia (~30°C lub więcej) zdarzyło się kilka razy, że nawiew się nagle wyłączył, panel dalej wszystko wyświetlał, tylko siła nawiewu spadła do zera, po czym wrócił do normy. Z tego co wiem temperatura na parowniku powinna wynosić 2-10°C, czas do osiągnięcia tej temperatury to myślę max 2 min. Dane z VAG'a z 11.07.2019 - temperatura na wyświetlaczu 24,5°C. Temperatura na parowniku po ok 15 min spadła z 18°C po odpaleniu do 14°C. Dodatkowo widać różnicę temp. na kratkach lewa/prawa: Podsumowując: W układzie mam nowy kompresor, skraplacz, osuszacz, dławik, jeden przewód (nie wiem który). Ciśnienie w układzie MVB001/4 wahało się w granicach 6-12 bar. Rurki zimne/ciepłe tak jak mają być: HP do dławika jest ciepła, później wchodząc do kabiny jest zimna, wychodząca LP - zimna. Obie nie są oszronione. Sprawdzałem klapy i robiłem adaptację - wszystkie silniki chodzą. Tematy, którymi się posiłkowałem: https://a4-klub.pl/topic/324369-osuszacz-dławik-kompletny-spis-części/ https://a4-klub.pl/topic/80139-klima-z-jednej-strony-grzeje-z-drugiej-chłodzi-adaptacja-siłowników-klap/ https://a4-klub.pl/topic/397433-klimatyzacja-diagnostyka-i-interpretacja-bloków-pomiarowych/ Błagam o pomoc może wpadniecie na coś co mi umknęło. Niżej załączę dane z VAG'a z 13.07.2019, ponieważ mam jakieś problemy z dodaniem screenów. 9_10_11.bmp 9_10_11.bmp 9_10_11.bmp
  6. Hej! Mateusz - od listopada 2018 dumny właściciel A4 B6 Avant Mam nadzieję, że wiele się tutaj nauczę! Pozdrowienia dla Wszystkich!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...