Jump to content

Siemekk

Pasjonat
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About Siemekk

Informacje

  • First name
    Karol
  • Location
    Gryfów Śląski

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    1997
  • Engine
    1.6
  • Engine code
    AEB
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam. Od długiego czasu borykam się z problemem falowania obrotów na biegu jałowym, ale od początku. Kiedyś zajrzałem do płynu chłodniczego, a tam dosłowne szambo, pod korkiem oleju masło - więc diagnoza to uszczelka pod głowicą. Pojechałem do mechanika, zmienili mi uszczelkę i się zaczęło... Już przy odbiorze z warsztatu przy odpaleniu obroty spadły do ok. 500 i po około 5s wróciły do normalnej wartości. Zrobiłem trasę około 40KM i sprawdziłem komputerem błędy - wyrzuciło mi błąd Sondy Lambda oraz złej mieszanki paliwowo-powietrznej. Pomyślałem co jest? Oddałem samochód na gwarancję usługi. Auto stało 2 tygodnie i nic nie zrobili - stwierdzili tylko, że "Trzeba się przejechać w dłuższą drogę, wtedy silnik wyrzuci ten syf który został po płukaniu". Zabrałem samochód, ale nie uwierzyłem do końca w to co mówi. Dziś zaglądam w poszukiwaniu odpowiedzi do falowania obrotów i diabeł mnie podkusił abym sprawdził korek od oleju - tu się zdziwiłem bo było na nim masło... Naczynie wyrównawcze płynu chłodniczego również - szambo jak nie wiem co. Pytanie - co dalej, czyżby za przeproszeniem spierdolili mi tą uszczelkę, bądź nie splanowali głowicy i teraz trzeba ją jeszcze raz naprawiać? Od 2 miesięcy auto stoi albo w garażu, albo w warsztacie - dobija mnie to... Co dalej robić?
  2. Witam - mam problem z samochodem. Otóż niedawno zauważyłem, że ubyło mi płynu chłodniczego, pomyślałem, że może układ się jeszcze nie napełnił i dolałem kolejne 2L. Po pewnym czasie zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym mam gęstą maź o konsystencji kawy z mlekiem. Pomyślałem, że to Uszczelka pod głowicą więc zrobiłem test na obecność CO2 w układzie - Silnik chodził przez dobre 15 minut a test nic nie wykazał (Był zimny i nie dogrzał się do temperatury 90 stopni) Podczas uruchomienia silnika sprawdziłem stan oleju, który wynosił 0. Jednak po zgaszeniu silnika olej znowu się pojawił. Tak więc moje pytanie - co jest grane? Samochód nie kopci, faluje na niskich obrotach, ma budyń w płynie chłodniczym, pod korkiem oleju nic nie ma i w dodatku tester nie wykazuje problemu z głowicą - co może być nie tak?
  3. Witam - jestem po zmianie silnika z 1.6ADP na 1.8T AEB. Chciałbym teraz zaadaptować nowy sterownik pod immo (PIN znam), jednak nie wiem jak zaadaptować sterownik, oraz czy mój kabel (niestety podróba) o płytce CH340 zapisze mi te zmiany? Jeżeli nie, to jaki kabel diagnostyczny polecacie, aby móc to zrobić. Pozdrawiam
  4. Samochód już stoi złożony - brakuje tylko wydechu, jednak muszę zamienić katalizator na downpipe, ze względu na to, że katalizator w 1.6 był zespawany z rurą, a w 1.8T jest on podłączony bezpośrednio do kolektora. Jeżeli kogoś by interesowało to sprawa ze swapem z 1.6 ADP na 1.8T AEB wygląda następująco (Pomijam podstawy, czyli skrzynie czy też ECU) - należy wymienić, dorzucić te części: - Przeguby wewnętrzne się różnią, należy więc zmienić półośki na te z 1.8T (Piast nie trzeba zmieniać) - Zmienić początek wydechu, ze względu na różnice w położeniu katalizatora - Zmienić obudowę powietrza - Dorzucić intercooler (Nie jestem pewny, czy nie potrzeba zmieniać pasa przedniego - ja miałem wcześniej wymieniony na ten z 1.9TDI) Pozdrawiam.
  5. Ok - dzięki śliczne - to był ten wąż. Jeszcze jedno pytanie - otóż półośki z 1.6 nie pasowały pod skrzynię z 1.8T, dlatego zamówiłem nowe - i teraz pytanie czy muszę wymieniać piastę koła do tego zabiegu? Gość powiedział mi, że muszę kupić półośki z piastami oraz maglownicę? Czy na pewno trzeba to wszystko kupować??? Swap z 1.6 ADP na 1.8T AEB.
  6. Witam, potrzebuję pomocy. Otóż już prawie mam zmieniony silnik w swojej AUDI, jednak brakuje mi dwóch rzeczy, których nie wiem pod jaką nazwą szukać. Potrzebuję "Pierwszej rury wydechu", oraz "Węża dolnej turbiny". Ktoś wie może pod jaką nazwą tego szukać? Zdjęcie co do węża: Pozdrawiam
  7. Witam. Otóż przymierzam się do wymiany silnika z 1.6 na 1.8T ze względu na powoli umierający silnik. Czytałem trochę na forach i doczytałem co jest mniej więcej potrzebne do takiej zamiany. Jednak, że jestem w tym zielony prosiłbym o pewne wskazówki, i rady co jest potrzebne. Posiadam sedana 1997r przed liftem więc potrzebuje: Silnika i całego osprzętu - logiczne Licznika poliftowego ECU? I chyba to tyle. Moje pytania są następujące: 1) Czy oprócz silnika coś będzie do wymiany (Mam tu na myśli zawieszenie i powiązane z tym rzeczy) 2) Czy będzie trzeba przeprogramować IMMO? W swoim samochodzie mam jeszcze IMMOBOX, a w wersjach poliftowych o ile się nie mylę immo był powiązany z licznikiem. 3) Czy licznik z B6 podejdzie do B5? 4) Co będzie do zrobienia z komputerem po swapie? To na obecną chwilę tyle Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  8. Witam wszystkich bardzo serdecznie Pochodzę z miejscowości Gryfów Śląski na Dolnym Śląsku i podróżuję czerwoną strzałą B5 1.6 w Sedanie. Mam nadzieję, że znajdę tu odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, oraz będę mógł pomagać niektórym ze sprawami z którymi sam miałem doczynienia Pozdrawiam.
×
×
  • Create New...