Skocz do zawartości

jakub1910

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O jakub1910

Informacje

  • Imię
    Jakub
  • Miasto
    Radom

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia jakub1910

0

Reputacja

  1. Generalnie mam jeszcze wariator do wymiany, spalanie oleju się poprawiło, ale nie jest to zadowalający wynik. Spalanie 1,5-2l/1000km Olej 10w40. Na wiosne zrobie jeszcze raz płukankę i weźmę się za moda odmy, zapewne jeszcze polepszy się.
  2. Siemanko, jestem zielony w tematyce motoryzacji, nie mów teamt, dobrze, że tu trafiłem. Wytłumaczy mi ktoś jasno i klarownie o to chodzi z modem odmy, jak to działa, jak to należy przeprowadzić, w jakie czesci sie zaopatrzyc? Tak po prostu zebym ja to zrozumial i umial przekazac ta informacje mechanikowi, bylbym mega wdzieczny. Swoja droga jaki polecacie olej do alt?
  3. Dobra Panowie i Panie, sprawa wygląda następująco. Odebrałem auto od mechanika, dostałem fakturki itp itd. Mechanik powiedział, że górna część silnika była zatarta ( z mojej winy ). Generalnie stwierdził, że przy silniku było grzebane i to bez głowy, ponieważ wałek rozrządu ma takie zębaki i na tych zębatkach były ubytki tych ząbków i gdyby to była moja wina to chcąc czy nie chcąc te ubytki powinny być gdzieś w silniku, a w silniku - czysto, ślad po nich zaginął, więc stwierdził, że najwidoczniej tak musiałem jeździć. Kolejna rzecz to pierścienie, które były zapieczone i podobno źle ustawione. Tłoki również były źle ustawione. W aucie został wymieniony olej na castrol magnatec 5W30, chociaż nie wiem, myślę nad zmianą na 5W40 lub 10W40, ale się tyle naczytałem, że już nie wiem czy lm czy motul czy mobil czy valvoline, masakra, może coś poradzicie....? Został wymieniony kompletny rozrząd, wałek rozrządu, pierścienie, nowe śrubki, uszczelki, uszczelniacze zaworowe, panewki, świece, akumulator, silnik został przepłukany oraz uszczelniony, głowica była planowana i szlifowana/regenerowana (?) możliwe, że jeszcze o czymś zapomniałem. Generalnie koszt z robocizną wyszedł niecałe 3tyś zł, więc jestem mega zaskoczony, bo sprawdzałem mniej więcej ceny, ale w sumie nie ma co sie dziwic, bo jestem z malego miasta, a mechanik to w sumie taki starszy "dziadek", ale ogarnia temat, ale warsztat mega slabe warunki itp itd. Rozmawialem z nim o tej odmie i trojniku ale mowi ze to bez sensu i w ogole, chociaz dla mnie to ma sens jak kazdy o tym mowi. Oby bylo dobrze, ale boje sie ze bedzie dalej bral tyle samo.... najwyzej trzeba poszukac kogos do tego moda.... Chyba ze wiecie gdzie dostane ten trojnik i odme zmodowany? Jaki zalac olej? J
  4. Dawno nic nie pisałem, auto ciągle u mechanika. Mówił, że dociera części, jak odbiorę to napisze co i jak, jakie koszty, co dokładnie wymienił itp itd. Mam nadzieję, że jakoś to będzie... Przy okazji, wiecie gdzie można dostać tą odmę zmodowaną?
  5. Nie wiem w sumie co na to odpowiedzieć, ale zobaczymy jak to będzie, będę w stałym kontakcie tutaj. Jeszcze jedno pytanie: Jaki polecacie olej? Bo ja myślałem nad Motul 6100 Synergie + 10W40 lub Motul 8100 X-Cess 5W40? Co myślicie?
  6. Samochód stoi u mechanika, trochę się przedłużyło. Generalnie do wymiany: - rozrząd - uszczelniacze zaworowe - pierścienie - panewki - głowica - wymiana oleju i filtru Generalnie tyle mi powiedział mechanik, wiecie ile powinno mnie takie coś kosztować żeby nie dać się zrobić w c**ja? Mechanik jeszcze powiedział, że przez drugi i trzeci pierścień brał olej, bo stare i źle włożone, szczelina się zrobiła i panewki się uszkodziły, bo źle wsadzone były, głowica do planowania ( nie mam pojęcia co to znaczy), a rozrząd się nie przestawił.
  7. Generalnie też rozważałem kupno silnika ALT nowego albo 1.8, ewentualnie remont, pogadam z mechanikiem, zobaczymy co i jak i będę dawał znać.
  8. Co do kompresji zapomniałem dodać, było po 11 przy zakupie na sprawdzeniu i tutaj też nie wiem, bo słyszałem, że kompresja między 9-11 to taki trochę trup, a niektórzy mówią, że nie, nie wiem jak to wygląda?
  9. Dobra chłopaki, dzięki za dobre słowo, trochę się lepiej z tym czuję, pomimo tego, że komentarze o tych silnikach są naprawdę podzielne. Jedni mówią, że remont nie ma sensu, jedni mówią, że ma, masakra... Jutro ma przyjechać mechanik, spróbuję z nim pogadać, zapytam czy miał z tym styczność itp. i przedstawię mu te rzeczy, o których napisałem, może coś weźmie pod uwagę i będzie miał to na uwadze. Dzięki jeszcze raz, dam znać jutro co i jak oby było dobrze!
  10. Generalnie jak już mówiłem w tematach motoryzacji jestem naprawdę zielony, ale teraz staram się dużo czytać na temat tego ALT i się uświadamiać. Czuję, że już dużo wiem i idę dalej do przodu, ale nie wiem co zrobić z tym silnikiem, co byście mi radzili? Przez te wszystkie tematy o ALT zrobiłem sobie listę dla mechanika co mógłby tam sprawdzić i obejrzeć/wymienić, ale nie wiem czy ma to jakikolwiek sens, dajcie znać. Tak więc: 1. Sprawdzenie pierścieni tłokowych czy nie są zapieczone. 2. Sprawdzenie odmy czy nie jest pęknięta lub zapchana. No i tutaj zastanawiam się jeszcze co z tym modem, jest sens, daje cokolwiek? Skąd ją wziąć? 3. Sprawdzenie trójnika czy nie jest jakiś uszkodzony, zapchany. 4. Sprawdzić uszczelniacze zaworowe czy nie są do wymiany. 5. Wymiana miski olejowej? Bo w sumie może być zapchana albo coś, tak coś słyszałem, ale nie wiem czy to ma sens. 6. Sprawdzenie rury dolotowej, bo nie wiem, ale jest cała CZARNA, nie wiem czy to normalne, czym to jest spowodowane. 7. Uszczelka pod głowicą? Wątpie, bo sprawdzałem to pod korkiem oleju nie ma majonezu i płyn chłodniczy też spoko. 8. No i na koniec płukanka silnika, chociaż każdy mi mówi, że to bez sensu, ale uważam, że to ma sens. Po plukanece sprawdzenie kompresji na cylindrach czy się poprawiła. 9. Sprawdzenie, wymiana świec/cewek? 10. No i przy okazji wymiana filtrów. 11. Rozrząd? Dodam jeszcze, że te trzy błędy były o rozrząd, o których wyżej pisałem.
  11. @AndrzejK. Wiem, specjalnie używam cudzysłowów. Na wstępie to i tak dziękuję za szczerość, dziękuję za komentarz, jest to miłe, że chociaż znalazłem kogoś kto chcę pomóc, myślę, że tutaj na forum znajdę o wiele, wiele lepszą pomoc niż u pseudomechaników. Odkąd kupiłem Audi i trafiłem na ten silnik to przypadkowo znalazłem to forum i zagłębiłem się w temat. Widziałem posty, że ludzie robili remonty tego silnika, wydawali kupę siana, a i tak im nic to nie pomogło, więc nie wiem jak to jest. Mechanik, z którym byłem to po prostu mechanik, pracuję w warsztacie, ale jak teraz widzę to bardziej jak sam to określiłeś namiastka fachowca. W warsztacie zalali mi według zaleceń Castrola 5W40, potem kazali sami zmienić na Mobila 10W40, bo podobno ma ograniczyć "branie oleju". Samochód już mam parę dobrych miesięcy, kupiłem stety bądź niestety od Handlarza, auto z Holandii, sprowadzone, posiada historię serwisową itp. Nie wiem jak ktoś stwierdził czy rozrząd jest dobry czy niedobry. Jak już wcześniej wspomniałem jestem zielony w tych sprawach. Mechanik, który ze mną był wziął auto na przegląd do warsztatu, miał je sprawdzić całe. Chciałem od razu wymienić rozrząd i zrobić podstawowe rzeczy typu filtry, płyny itp. Powiedział, że rozrząd jest ok, jak on to stwierdził nie mam pojęcia. Nie kupiłem z instalacją, sam ją załozyłem, bo po tym jak auto miało być "igłą", po założeniu instalacji i po miesiącu jazdy okazało się jaka jest z niego igła. Miałem jeszcze wcześniej Passata B5 1.9tdi legendarne, ale taki bardziej trup do nauki jazdy. Wczoraj był mechanik pod domem, stwierdził, że pasek się zsunął z rozrządu czy coś takiego. Ma jeszcze przyjść na tygodniu i dać znać. Powiedziałęm mu jak to wszystko wyglądało co z olejem itp. Pytałem się co można zrobić czy remontować czy wymienić już lepiej na nowy. Powiedział, że pewnie są zapieczone pierścienie i uszczelniacze zaworowe do wymiany i może się tego podjąć. Aczkolwiek nie wiem, bo już czytałem niejeden post, że ktoś to wymienił i olej nadal brał w tych samych ilościach. Co polecacie mi zrobić, remontować, wymienić, jak tak to co remontować? Słyszeliście o tym modzie odmy? Gdzie to dostać? Andrzej, widzę, że również posiadasz ALT, a u Ciebie jak z olejem? Pozdrawiam!
  12. Witam wszystkich użytkowników! Jest to pierwszy post z Mojej strony, dobrze, że tu trafiłem... Nie mam pojęcia czy było już zapytanie na ten temat, jeżeli tak - przepraszam. Chodzi o moje auto, pierwsze auto, jakim jest Audi A4 B7 z "niezawodnym" silnikiem 2.0 ALT. Auto posiada instalację gazową. Jako, że w motoryzacji jestem zielony opowiem wszystko od początku, tak więc: Szukałem auta, znazałem niedaleko w okolicy Audi, pojechałem ze znajomym "mechanikiem", obejrzeliśmy je, kupiłem, bo miało być "dobre". Co się okazało już od samego początku zaczęło sprawiać problemy, pojechałem do mechanika na przegląd, powiedział, że "igła". Nie wymieniałem rorządu, bo stwierdził, że jest ok i nie trzeba. Zrobiłem tylko "podstawowe czynności". Olej jaki zalałem był Castrol Magnatec 5W40. Samochód brał olej i kopcił. Czułem się załamany, dałem się zrobić w c**ja, było mi mega przykro, bo aktualnie jeszcze się uczę i ciężko pracowałem na ten samochód, pierwsza styczność i od razu zostałem zrobiony w c**ja, ale no tak to jest, nie będę się już rozczulał. Zmieniłem ostatnio olej na 10W40, w sumie nic nie pomogło. Słyszałem coś o zmodowanej odmie, nie wiem czy cokolwiek to da i gdzie to kupić. Nie wiem co może być nie tak zapieczone pierścienie, uszczelki czy coś, nie znam się. Byłem ostatnio na wakacjach, zrobiłem dużo km, przy każdym zapaleniu lampki minimum, stawałem i dolewałęm oleju tak po 100-150 ml. Przy samym domu, nagle samochód zaczął dziwnie chodzić, zaczęło nim telepotać, zapalił się i mrugał check. Telepotało coś w środku, na obrotach 2500 i ponizej jakby gasł, brakowało mu mocy, na wyzszych było normalnie, dojechałęm jakoś do domu, bo było niedaleko, i check zniknal, ale dalej trzepał się jak nastolatka w klubie.... Otwieram maske i jak jest pokrywa silnika i jest ten plastik to wlasnie on tak telepotał.... Bylem przerazony. Ale poszedlem do domu, dziś chcąc odpalić auto, zapaliło się na sekundę i dosłownie gaśnie. Nie wiem o co chodzi, myśalełm ,ze to przez gaz, świece albo rozrząd.... Podłączyłem VAGA i wyskoczyły następujące błędy: P0011 P0303 P0341 Z tego co czytałem są to jakieś błędy o rozrząd...Boję się, że może się coś rozwaliło np. przez olej i silnik na złom... Jak już mówiłem, jestem zielony w temacie, nie wiem co mam robić. Liczę na Was. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...