Skocz do zawartości

Auditak

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Auditak

Informacje

  • Imię
    Dawid
  • Miasto
    Gdańsk

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BXE
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Auditak

1

Reputacja

  1. Witam posiadam Audi A4 b7 1.8 t benzyna/gaz. Rok produkcji auta to 2005 r, przebieg 380 tys z czego 110 tys na gazie. Auto pod koniec roku przeszła kapitalny remont tj. Regeneracja głowicy, nowe zawory, popychacze, uszczelniacze. Przed remontem silnik nierówno pracował, świece zalane olejem, mechanik stwierdził słabe cisnienie na cylindrach i zalecił opisy wyżej remont. Po remoncie wszystko było w najlepszym porzadku, silnik pracował równo. Zrobiłem kilka tysięcy kilometrów i zauważyłem coraz gorszą, nierówna pracę silnika, oraz problemy z odpalaniem. Obecnie auto chodzi tragicznie, mam problem z odpaleniem, muszę kręcić po parę razy, oraz mam wrażenie, że nie pracują wszystkie cylindry ( silnik pracuje jak traktor). Dodatkowo duży brak mocy i jakby dławienie się silnika na niższych obrotach. Obecnie jestem 1500 km od domu i nie bardzo mam mozliwosc podjechania do mechanika. Check engine pali się na stałe także miga często. Co jestem w stanie sprawdzić, zrobić sam bez mechanika i podłączenia pod kompa? Czy macie jakieś pomysły co mogło się wydarzyć? W załączniku, krótki filmik przedstawiający pracę silnika. VID_20220212_160642.mp4
  2. Cześć Jak w tytule, problem polega na tym, że z nawiewów leci tylko zimne powietrzne, niezależnie od ustawien klimatronika. Dodam, że auto jest po remoncie silnika tzn. Remont głowicy, nowe zawory, uszczelnaicze itd. Zapewne wiele elementów silnika była zdemontowanych na czas remontu. Mechanik wspomniał także że zalał układ nowym płynem chłodniczym. Gdzie w tej sytuacji szukać problemu? Samochod- Audi A4 b7 1.8 t. 2005 r
  3. Witam. Tak jak w tytule problem dotyczy ubywającego płynu wspomagania. Parę dni temu oddałem auto do mechanika na wymianę kompletnego rozrządu oraz paska klinowego i napinacza alternatora. Gdy odbierałem samochód, mechanik kazał dolac płynu do wspomagania, był bardzo niski poziom, słychac było głośne buczenie podczas próby skrętu. Byłem trochę zaskoczony bo wcześniej nigdy nie dolewałem płynu, nie było wycieków. Po dolaniu i przejechaniu kilku kilometrów, znów spadł poziom płynu, wspomaganie zaczęło hałasować. Płyn w zbiorniczku jakby się gotował, były bombelki. I tak teraz co po przejechaniu od 50 do 200 km muszę płyn dolewać. Po otwarciu maski, nie dostrzegam zadnych wyciekow, problem z tym, że obecnie jestem setki kilometrow poza domem i nie mam możliwości wjechania na kanał, oraz nie mam mozliwosci podjechania do tego mechanika co ten rozrząd wymianial. - czy możliwe, że mechanik przyczynił się do tej usterki, nie podłączył czegoś? Jakby nie patrzeć musiał zdjąć pas przedni by dostać się do rozrządu. - skąd może pochodzic wyciek i co mogę zrobić, posiadając tylko podstawowe narzędzia i brak możliwości sprawdzenia wycieku na kanale od spodu?
  4. Auditak

    Kilka pytań -silnik 1.8 t

    Obecnie leje 10w40, czy można przeskaczyc w tej sytuacji na pełen syntetyk 5w40? Myślę, że przejdę na Motul. Jesli chodzi o smok olejowy... Przez dwa lata zrobiłem tym autem ponad 70 tys km i nic się nie działo z cisneniem oleju itd. Stąd moje pytanie czy ruszać to.
  5. Auditak

    Kilka pytań -silnik 1.8 t

    Witam. Posiadam Audi A4 b7 1.8 t benzyna +gaz. 2005r Mam kilka pytań związanych z eksploatacja. Przebieg mojego auta do 340 tys km z czego około 70 tys na LPG. - co ile km wymienia się rozrząd w tym silniku? Od ostatniej wymiany mam przejechane okolo 70 tys km, przebieg roczny jaki pokonuje to około 40 tys km, większość po autostradach. - Jaki olej silnikowy polecacie do tego silnika? Ja reguralnie używam półsyntetyk Lotosa, ale słyszałem że są lepsze oleje. - Z racji, że auto ma już 340 tys km przebiegu to chciałbym o niego trochę zadbać i zastanawiam się na co jeszcze zwrócić uwagę, co sprawdzić jeśli chodzi o silnik? - czy ten słynny smok olejowy, który lubi się zapychać w tym modelu jest warty sprawdzenia? Czy jeśli nic się nie dzieje to nie ruszać tego? Dzięki za wszystkie porady
  6. Witam Parę dni temu uszkodziłem klosz przedniej lampy. Klosz rozbił się, ale sama lampa została nie naruszona. Czy, w takim przypadku lepiej kupić i wymienić sam klosz czy szukać całej lampy? Czy ewentualna wymiana jest trudna czy lepiej zlecić do mechanikowi?
  7. Tak były popękane i pogniete jakieś rurki od kolektora i wymienił także jeden zawór. Co do tego szorowania i dziwnego dźwięku to dzieje się tak jak auto stoi na wolnych obrotach.
  8. Problem został rozwiązany w końcu. Konkretny mechanik wyjal korektor i okazało się, że były tam pęknięcia, dostawalo się lewe powietrze stąd te szaleństwo z obrotami itd. Mam jeszcze jedno pytanie, otóż od pewnego czasu słychać charakterystyczny dźwięk jakby lekko metaliczny, szorowania itp. Dźwięk dochodzi z okolic pokrywy silnika. Dzieje się tam przedewszystkim na rozgrzanym silniku. Czy to mogą być te słynne łańcuszki do wymiany? Auto ma 310 tys przebiegu i jest dość mocno eksploatowane( ponad 40 tys rocznie)
  9. Witam ponownie Właśnie zaczęłam ogarniać vaga. Podłączyłem auto i zacząłem od sprawdzenia błędów. Przedstawiam listę błędów: 16684- cylindry- wykrycie wypadania zapłonów 16687- cylinder 3 wypadanie zapłonu 16688- cylinder 4 wypadanie zapłonu 16891- silnik krokowy ISC- wysokie obroty 17536- długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszkanka uboga 17544- długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga- B.jałowy 17705- turbosprężarka TC- zawór przesłony, wtyki - spadek ciśnienia 16685- cylinder 1 wypadanie zapłonu Co dalej, ktoś ma jakieś pomysły? Dodaje jeszcze bloki pomiarowe na postoju,które wykonałem według instrukcji na forum
  10. Witam. Mam pewien irytujący problem. Podczas gdy mam zapięty pas , pojawia się i ,,piszczy,,kontrolka od ,,niezapiętych pasów,, Po lekkim ruszeniu pasa, kontrolka wyłącza się ale tylko na chwilę. Wydaje mi się, że coś nie łączy w miejscu w które wkłada sie pas. Jak wyeliminować ten problem? Czy można chociaż w jakiś sposób wyłączyć ten dźwięk?
  11. Zamówiłem kabel do diagnostyki, program mam ściągnięty także w najbliższych dniach pobawię się w tą diagnostykę. Będę informował na forum co i jak.
  12. Dziś problem przybrał inne oblicze. Dołączam filmik. Auto zachowuje się tak na benzynie i gazie. Sam ,,gazuje,, itd. Ciekawostką jest, że np. jak wyłączę calkiem klime/nawiewy to obroty automatycznie rosną. Pozatym żadnych innych objawów, moc w porządku. Pojawił się jeszcze jeden problem, niEwiem czy ma to związek z tymi obrotami...Otóż z dwóch nawiewów z prawej strony leci tylko gorące powietrze, niezależnie od ustawionej temperatury. Lewa strona normalnie funkcjonuje. 20191010_164343.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...