Skocz do zawartości

slawek72

Pasjonat
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O slawek72

Informacje

  • Imię
    Sławek
  • Miasto
    Europa

Auto

  • Model
    BMW
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    2017
  • Silnik
    3.0 TDI V6
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    AWD
  • Skrzynia
    Automat
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia slawek72

0

Reputacja

  1. Trochę spóźniony, ale też byłbym zainteresowany, być może dwoma modyfikacjami u mnie i u żony , jeśli jest jeszcze szansa się gdzieś wcisnąć to proszę o kontakt na priv
  2. Mam podobne zapytanie do kolegi saub84 zastanawiałem się czy nie wymienić płynu producent niby nie przewiduje wymian ale wiecie jak to jest, pewnie podobnie jak z olejem w manualnej skrzyni biegów, rozumiem że w 2.0 tfsi Q '11 płyn G13. Obecnie mam rózowy, czyli standard, z tego co zawsze było mi wiadomo płyn zmieniało się co ok 2-3 lat dlatego chciałbym wymienić, obecny stan mam w połowie pomiędzy min i max, no i zastanawiam się ile tego płynu wejdzie, jak odpowietrzyć układ etc, jakieś podpowiedzi ??
  3. Powiem Ci jak jest w Oplu. Pojemnosć oleju w skrzyni jest podana taka jaką sie leje w fabryce do suchej skrzyni. W gdy zmienia sie olej to jest go 2-3 setki mniej bo wszystko nie da się zlać. Jest to opisane w instrukcji serwisowej dla ASO. Zapewne podobnie jest w AUDI. Do suchej skrzyni wejdzie te 4,7 litra ale na bank tyle nie zlejesz. Stąd przy wymianie wchodzi mniej. No właśnie stą mój dylemat, trochę poszukałem po necie i wychodzi na to że w ASO zalewają właśnie około 4.2l, u mnie gdzy zalałem pod korek wyszło podobnie, także jestem dobrej myśli . Amsoil jak na razie b.pozytywnie zrobiłem na nim z 300km i tak, na zimnym podobnie do oem płynna zmiana nic ciężej, lżej też jakoś nie po prostu ok, natomiast na rozgrzanym jest różnica na plus amsa biegi choc wcześniej chodziły dobrze to teraz jest płynniej, lżej, ciężko to określić. Oczywiście nie jest tak że wchodzą aż za lekko ale czuć większą kulturę pracy i nie jest to efekt placebo , zobaczymy jak będzie dalej ale jak na razie odczucia pozytywne.
  4. Panowie mam małą zagwózdkę, dziś wreszcie wymieniałem ten olej, w momencie kiedy odkręciłem korek wlewowy poziom oliwy był poniżej także absolutnie się nie przelwewało. Nestępnie odkręciłem korek spustowy, spuściłem oliwę, jeszcze dokładnie nie mierzyłem ile się spusciło(wychodzi na cos lekko ponad 4l), spuszczałem lekko ponad 1h, wkręciłem nowy korek spustowy, czyli ogólnie mówiąc taki standard. No i wstrzykiwałem nową oliwę, i tu zaczyna się moje zdziwienie, bo weszły 4 butelki 0.946 l czyli 3.784 l , plus z jakieś 400ml z piątej butelki co daje razem jakieś 4.2l , więcej już nie wchodziło bo na poziome korka wlewowego zaczęło się przelewać, więc fizycznie nie było możliwości dolać więcej. I teraz nie wiem czy aby wszystko jest ok bo według moich informacji powinno tam wejść ok 4.74l , jak mówię więcej się nia dało ale zastanawiam się czy ta oliwa jeszcze gdzieś spływa i warto jej poziom sprawdzić jeszcze jutro czy po prostu wszystko jest dobrze a moje informacje dotyczące ilości były złe ?? To pytanie szczególnie dla tych którzy mieli z wymianą do czynienia ,co myślicie ??
  5. Z racji tego iż biegam już kupę lat, kiedyś jako małolat biegałem w klubie m.in na Śląskiej Lidze Juniorów, potem były inne sporty więc bieganie odpuściłem, kiedy czasu nie było na coś innego wróciłem do biegania i jak zaczynałem to ludzie na mnie na ulicach czy w lesie patrzyli jak na jakieś zjawisko. Teraz od kilku lat widzę jakaś moda na bieganie się zrobiła, nie wiem czy jest to styl życia, bieganie bo wiele osób biega, czy całkowicie przemyślane podejście, w każdym bądź razie fajnie że tak się dzieje. A bieżnia kiedyś całkowicie tego nie rozumiałem i twierdziłem że niewiele daje, ale po czasie kiedy w końcu się przekonałem i kupiłem moją pierwszą dochodzę do wniosku że jest to świetna alternatywa i nie tylko dla biegania na zewnątrz/powietrzu. Już kiedyś ten temat przerabialiśmy więc może się powtarzam, ale jak dla mnie w zimie, w złą pogodę czy kiedy jest za późno i w wielu przypadkach niebezpiecznie na bieganie bieżnia jest doskonałym lekarstwem na wszystkie te bolączki. Zeby tego było mało jak porównuje swoje czasy właśnie na tej nowej to nie mogę się nadziwić w kwestii tempa jak blisko realnego biegania są już te urządzenia, na Kettlerze np czasem kręciłem aż za dobre czasy, a tu czasy mam bardzo porównywalne do biegania na zewnątrz z ostatniego sezonu. Tam czasy rózniły się od realiów czasem o minute na km a tu jest naprawdę blisko. A czy bieżnia jest potrzebna ja uważam że jest, ale oczywiście to nie jest tak że nie da się bez niej zyć, a czy ktoś jest za czy przeciw to już jest kwestia własnych preferencji i upodobań .
  6. No 16 km/h to już jest sporo, dlatego mówię że ta bieznia dla mniej "wprawnego" biegacza, kobitki czy kogoś kto nie chce się forsować i zamierza ją traktować "rozgrzewkowo" to spokojnie posłuży. Tylko trzeba pamiętać o tym że w wypadku prędkość maks 16 km/h raczej nie wolno jej eksploatować na maksymalnym poziomie bo zajedziemy silnik, a mi biegając standardową 10-kę czy 9-kę 13-14 było mało no i bałem się żeby nie zajechać maszyny. Pierwszy sygnał był z deską kiedy zobaczyłem to wgięcie, zadzwoniłem do serwisu a oni na to "że deska najprawdopodobniej do wymiany i żebym nie biegał bo pęknie", więc wymieniłem dechę na grubszą i lepszą, przy okazji sprawdzili silnik i pas i powiedzieli że można śmigać. Tylko jak im powiedziałem że mi mało, stwierdzili że w moim wypadku najlepiej jakąs klubową z motorem AC kupić, więc po namyśle kupiłem właśnie taką(BH Fitness), a Kettler do odstawki. Domjenick z tym bieganiem niby tak, ale zawsze możesz krok wydłużyć, szczególnie widzę to na tej nowej bo pas jest jak lotnisko -szeroki i długi, no i zawuważyłem że jednak motor motorowi nierówny w tej BH skok jakiś inny jest chyba bo porównując16 km/h na tym i na Kettlerze to jednak róznica jest odczuwalna, tutaj już 14km/h fajnie daje a jak chwilowo przebiegłem się na 22 to już jest niezły ogień
  7. Widzę że wątek juz dosyć się rozwinął, oj dawno mnie tu nie było , wpadłem żeby zapytać czy ktoś z forumowiczów nie jest zainteresowany bieżną Kettlera -Track Motion bo mam na zbyciu. Kupiłem nową klubową ta niestety za słaba dla mnie ale na rozgrzewki czy lekkie przebieżki do 16km/h to daje radę,a dla żony to ideał, używana rok, wymieniłem dechę bo miałem wgłębienie, więc dmuchałem na zimne, teraz jest "wypas" z GW od Alfafitness, pas, motor w satnie idealnym, podobnie jak rama i podzespoły, zadbana wygląda prawie jak nówka sztuka. Można podjechać obejrzeć, jeśli ktoś zainteresowany proszę pisać na priv, podeślę fotki, moża się umówić i dowiedzieć więcej.
  8. Szczerze też zalewał bym Ravenol lub Castrol(aż dziw bierze że go proponuję),z tańszych, ewentualnie tego Motula Gear 300, albo z trochę droższych tego Amsoil lub Red Line, a na sam koniec patrząc na karte charakterystyki ten Lubro Moly też wygląda ok.
  9. Widzę że temat się rozwija, ja w końcu postawiłem na GL-4, trochę ten temat posudiowałem i ostatecznie padło na. http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/przekladniowe/amsoil-75w90-manual-transmission-transaxle-gear-lube-gl4-0-946l-detailod Piotrka ze Z.O . W sumie on też pomógł mi trochę w temacie, trochę poszukał i na podstawie naszych (Dzęki Deva i Power-Kris ), dywagacji oraz innych i oznaczenia mojej skrzyni , doszliśmy do tego że moja skrzynia to Manual Transmission, 0B2 (6-SPD)....., z danych wynika że potrzebuje 4,74L . Tak jak Power-Kris wspomina najbezpieczniejszą i najwłaściwszą opcją dla manuala wydaje się być GL-4, GL- 5 ma dużo niekorzystnych dodatków a to że szkrzynie w B8 są na nie odporniejsze traktował bym z przymrużeniem oka, tak jak z żywotność środka smarnego w tej skrzyni. Żeby było śmieszniej to czytając strony hamerykańskie nie wiem czy był to "bobistheoilguy" czy inna to tam ludzie rozkładający te oliwy na czynniki pierwsze sugerowali że na pierwszy montaż skrzynie są zalewane motulem , choć tamtejszy oryginalny motul jest niby nie zalecany do tych skrzyń. Czy to celowy zabieg umowa Motula i Vaga, czy tylko domysły ciężko powiedzieć, u nas każdy typuje najczęściej Castrola lub Fuchsa, a w Stanach może rzeczywiście leją Motula, reasumując myślę że Amsoil jest dobrym wyborem, oczywiście tanio nie jest i są tańsze opcje, choć z drugiej strony tą oliwę w skrzyni wymieniamy co 50-60 tyśkm więc z mojej perspektywy nie jest to jakaś wielka różnica w wydatkach biorąc pod uwagę interwał zmian. Na koniec podam jeszcze linka do tabeli z olejami proponowanymi to skrzyni manualnej w B8, oczywiście dokładniej sami musicie sobie je dobrać i rozłozyć na czynniki pierwsze, ale te oliwy są bardzo prawdopodobnym wyborem do tej tych skrzyń, kwestia wyboru GL-4 czy Gl-4/5 należy już do Was. http://smg.photobucket.com/user/TheGSRGuy/media/mtf/alldata.jpg.html P.S Tak gwoli uzupełnienia tematu GL-4 vs GL-5 to są to oleje o podobnej bazie wyjątkiem są właśnie te dodatki w GL-5 ma on z reguły około połowę więcej dodatków zwiększających ekstramalne ciśnienie(extreme pressure- EP), gdy porównujemy olej o tej samej wadze/masie. Jakiś czas temu takie dodatki o wysokiej koncentracji powodowały korozję metali głownie miedzi, cynku,mosiądzu co w wielu przypadkach doprowadzało do problemów z synchronizatorami manualnej skrzyni. Na tym tle GL-4 jest często mieszany z dodatkami których baza jest skonstruowana tak aby wręcz pomóc synchronizatorom w płynniejszej pracy podczas podczas stałej i zwiększonej ich ochrony.
  10. To oznaczenie na pewno się przyda, tak mi się zdaje że chyba Fuchsa kupię, o VCDS'a pytałem z wiadomych powodów, zastanawiam się czy będzie tak jak w starszych wersjach. A ta karta charakterystyki to niezła rozpiska , lepkość kinematyczna dosyć niska się wydaje. Ciekawy wątek http://www.audizine.com/forum/showthread.php/542798-manual-transmission-fluid-and-differential-fluid i następny z dyfra http://www.audizine.com/forum/showthread.php/421561-Differential-Oil-Change-Wow
  11. No ja właśnie tak się zastanawiam na moimi synchro, bo rzadko ale jednak trójke przy dynamicznym przyśpieszaniu mi blokuje, muszę z raz dw sprzęgłem poprawić, oczywiście sporadycznie też jedynka na zimnym nie wskakuje i trzeba z dwa razy wzrucać i sprzęgłem poprawiać, wot taka natura tej skrzyni chyba, grr... tzn , masz na myśli wlepkę , bo jeśli nie to etki nie posiadam ?? P.S Dev taki mały O.T VCDS 12.12 oczywiście nie oryginał ,mogę spokojnie aktualizację robić czy raczej nie zalecasz ??
  12. Ciekawe,ciekawe Dev ogólnie auto jest "inne" bo nowe LHD kupione na wyspach(tax free sales) a pierwsza rejestracja w PL, czyli 4.5, więc 5l trzeba kupić, co myślisz syntetyk czy semi, ja obstaję za pełnym ?? No i oliwa jaka Fuchs czy możę tego Millersa którego podałem w pierwszym poście ??
  13. Daltego widzę na audizine człowiek wybrał tego Redline MT-90 75W/90 który spełnia GL4, szczerze brałbym go ale przesadzili z ceną jak to Redline... A tak z innej beczki to z tego co widzę tam wchodzi ponad 4l nie orientujesz się ?
  14. No właśnie to jest dobra podpowiedź do Deva muszę napisać, mam jego maila bo już kiedyś brałem od niego części ,dzięki pozdr. P.S Tego Ravenola na początku mi nie wyświetliło ale muszę przyznać że jest to też ciekawa alternatywa ale na wyspach chyba cięzko go będzie dostać, no i chyba wolałbym pełnego syntetyka, oczywiście najważniejszą kwestią jest co "woli" skrzynka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...