Skocz do zawartości

Cooler93

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Cooler93

Informacje

  • Imię
    Rafał
  • Miasto
    Gliwice

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Cooler93

0

Reputacja

  1. Witam. Gdybyś mógł to również bardzo bym prosił o sprawdzenie tego. WAUZZZ8E32A263806 Z góry dziękuję, pozdrawiam
  2. No cóż. Od kilku dni zostawiam podpięty aku (do tej pory za każdym razem odłączałem na noc, ponieważ muszę jakoś dojechać do pracy) i nic się nie dzieje. Wychodzi na to, że jak były przymrozki to widocznie aku nie trzymał, teraz jest ciepło i jest ok. Fakt, że aku już mam słaby, bo dwa razy był rozładowany, napięcie po nocy na poziomie 12.30V~, przy odpaleniu spada do 10.10V, ładowania dokładnie nie pamiętam, ale na pewno ponad 14.30V (wszystko wyłączone).
  3. Właśnie tak po ludzku mierzyłem, ale zdania na temat usypiania sterowników są podzielone i większość mówi, że w b6 sterowniki usypiają się "od razu" więc ja przez to rozumiałem, że do tej minuty po zamknięciu samochodu kiedy pobór prądu spada z 0.8A~ do 0.1A. Okazało się jednak, że u mnie usypiają się po 10 minutach. Jak już pisałem po około minucie pobór wynosi 0.1A, a tym razem po odczekaniu 10 minut pobór spadł do 0.00A i utrzymywał się na tym poziomie przez kolejne 20 minut. Teraz nasuwa się pytanie: czy 0.00A jest możliwe kiedy cały czas migała dioda z centralnego zamka w drzwiach?
  4. Długo mnie tu nie było, ale w końcu mam czas i chciałbym wrócić do tematu. Mierzyłem pobór prądu jeszcze raz i okazuje się, że z poboru 0.1A po wyciągnięciu bezpiecznika nr 15 pobór spada do 0.06A, natomiast po wyjęciu dodatkowo bezpiecznika nr 13 (moduł kolumny kierowniczej) pobór spada do 0.00A. Niedawno postanowiłem zamówić interfejs od Viakena Allegro.pl – najlepsze ceny, największy wybór i zawsze bezpieczne zakupy online ALLEGRO.PL Allegro – największy wybór ofert zawsze pod ręką. Dołącz do 12,5 mln Użytkowników i ciesz się bezpiecznymi zakupami na komputerze, tablecie i smartfonie. Zrobiłem skan auta za pomocą vcds i ukazały się takie błędy: VCDS-Lite Version: Release 1.2 Monday, 02 March 2020, 13:38:33:0 Chassis Type: 8E - Audi A4 B6 Scan: 01,02,03,08,09,0F,11,15,16,17,18,36,37,45,46,55,56,57,65,67,69,75,76,77 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 06B-907-557-ALT.LBL Controller: 8E0 909 557 D Component: 2.0L R4/5VS G 0002 Coding: 0011501 Shop #: WSC 63351 VCID: 341B9FD31723 No fault code found. Readiness: 0000 0100 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.LBL Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 1726 Coding: 04275 Shop #: WSC 01234 VCID: E5BDB2976C79 1 Fault Found: 01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30 35-10 - - - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.LBL Controller: 8E0 820 043 Component: A4 Klimaautomat 1012 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 VCID: DECF9D7B492F No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.LBL Controller: 8E0 907 279 C Component: int. Lastmodul RDW 0203 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 VCID: 321799CBED37 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 53-00 - Supply Voltage Too Low ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-84.LBL Controller: 8E0 959 655 Component: Airbag 8.4E 5001 Coding: 0010602 Shop #: WSC 63351 VCID: F49BDFD3D7A3 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.LBL Controller: 8E0 953 549 L Component: Lenksáulenmodul 0308 Coding: 00041 Shop #: WSC 01234 VCID: 3C0BB7F33F73 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.LBL Controller: 8E0 920 900 H Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D26 Coding: 00101 Shop #: WSC 01234 VCID: 29257EA7C0E1 WAUZZZ8E32A263806 AUZ6Z0B0046781 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.LBL Controller: 8E0 959 433 AD Component: Komfortgerát T85 0316 Coding: 06720 Shop #: WSC 63351 VCID: 73995CCF52AD No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 56: Radio Labels: 8E0-035-1xx-56.LBL Controller: 8E0 035 186 L Component: concert II GRO 0001 Coding: 01001 Shop #: WSC 00483 VCID: 301393C3E33B 2 Faults Found: 00856 - Radio Antenna 36-00 - Open Circuit 00858 - Connection; Radio ZF Output to Antenna Amplifier 36-00 - Open Circuit ------------------------------------------------------------------------------- Address 76: Park Assist Labels: 8Z0-919-283.LBL Controller: 8Z0 919 283 A Component: Parkingsyst. A4 RDW D07 Coding: 00104 Shop #: WSC 63351 VCID: 43F9CC0F428D No fault code found. End -------------------------------------------------------------------------------------------------- Jeśli chodzi o błędy przy radiu - wzmacniacz kilka miesięcy temu został odłączony, ponieważ już miałem przygodę ze "złodziejem prądu" i to właśnie on był winowajcą. Nie wiem czy ta informacja może być pomocna, ale dodam, że na początku grudnia został u mnie zamontowany tempomat, a mniej więcej miesiąc po tym aku odmówił posłuszeństwa.
  5. Zrobiłem tak jak poradziłeś, odpiąłem niebieską wtyczkę od zegarów i pobór prądu stoi na tym samym poziomie. To chyba nie to. Wyczytałem gdzieś na forum, że ten bezpiecznik jest odpowiedzialny za kilka rzeczy, mianowicie: prawą część zegarów, podświetlenie radia, panelu klimy, navi, drążka zmiany biegów, włączniki halogenów i esp, oświetlenie w podsufitce i pod popielniczką. Ta niebieska wtyczka od zegarów jest po lewej stronie, odpiąłem ją po ściągnięciu klapki bezpieczników, a żeby odpiąć tę po prawej musiałbym wyciągać zegary... Na razie zajmę się sprawdzeniem reszty, a jak to nie poskutkuje to zegarami zajmę się w jakiś wolny dzień od pracy.
  6. Chyba już wszystko wiem. Dziś znowu zmierzyłem go na zimno kolejno wyciągając bezpieczniki. Pobór po około minucie był na poziomie 0,10A i tylko po wyciągnięciu bezpiecznika nr 15 (Nawigacja oraz zestaw wskaźników) pobór spadł do 0,00A. W reszcie bezpieczników bez zmian. Także wiem już gdzie mniej więcej leży problem, ale co z tym zrobić dalej? Jakieś pomysły?
  7. To niemożliwe, bo bardzo rzadko wożę pasażerów z tyłu, dzieci nie mam, a poza tym jestem bardzo spostrzegawczy i zawsze wszystko sprawdzam, nawet za klamkę ciągnę po zamknięciu auta żeby sprawdzić czy zamknięte ? No na razie będę musiał tak zrobić, jeździć i obserwować, ponieważ nie mam za bardzo wyjścia. Z tym, że na noc będę odpinał aku, ponieważ codziennie daje mi inne pomiary. Wczoraj mierzyłem i było te 0.1A, a dziś już 0.6A. Czasem potrafi skoczyć do ponad 1A więc ewidentnie coś go boli, ale na razie nie doszedłem do tego, co.. ?
  8. Z tymi zegarami to chyba wszystko ok. Myślę, że dziewczyna słabo docisnęła sondy miernika do klemy i akumulatora. Tak jak już pisałem, na noc odłączam klemy, a wczoraj postanowiłem pojechać kilka km do sklepu i po podpięciu aku było wszystko ok. Na noc ponownie go odpiąłem i dziś po zmierzeniu go zimnego miernik wskazał po kilkunastu sekundach 0,16A, a po około minucie zaczął się wahać między 0,09A-0,1A (drzwi zamknięte, zamek maski wciśnięty). Niby lepiej, ale czy to i tak trochę nie za dużo? Vcds posiada mój znajomy, który niestety wraca za 2 tygodnie z urlopu więc wtedy go podłącze, ale myślę, że do tej pory jakoś nim przejeżdżę. Tutaj znalazłem podobny temat: postępowałem nawet tak jak to opisał Dajmon krok po kroku ze zrzuceniem klemy > podpięcia szeregowo amperomierza > zamknięciu drzwi, maski itd i obserwowaniu tego na fisie. Za pierwszym razem wszystko poszło ok, ale za drugim już trójkąt świateł awaryjnych nie chciał zgasnąć. Na innym forum zaś przeczytałem, że gość miał też problem z drzwiami, ale taki, że kiedy zamykał auto z pilota to prąd nadal był pobierany, a gdy zamykał z kluczyka to wszystko było ok, tam chyba chodziło o moduł komfortu, który nie widział, że kiedy drzwi zostały zamknięte z pilota faktycznie są zamknięte czy coś w tym stylu... Jutro niedziela więc spróbuję jeszcze raz krok po kroku zrobić to co Dajmon jak i również zmierzyć pobór po zamknięciu auta z pilota/kluczyka. Dodam, że przez te kilka dni kiedy odpinałem na noc klemy, auto zamykałem kluczem, a pobór prądu miałem w tych granicach jak dziś, czyli 0,09A-0,1A. Może więc tu jest problem.
  9. Witam. Kolejny raz zwracam się o pomoc, bo już mnie nie powiem co trafia przez tego mojego ALT'cika... Sytuacja wygląda następująco: Kilka dni temu próbując odpalić auto okazało się, że aku padło... aku ma niecałe 3 miesiące, a auto stało jakieś 35h. Pożyczyłem aku od znajomego, a swój dałem do podładowania i postanowiłem kupić miernik i zobaczyć co go boli. Wypiąłem klemę minusową i tym samym połączyłem ją szeregowo z minusem akumulatora. Okazało się, że pobór prądu waha się w granicach 0,85-0,90A. Ogólnie przymierzałem się do tego przez 3 dni i na różne sposoby. W pierwszy dzień z tych nerwów przemierzyłem go z kolegą wyciągając po kolei bezpieczniki, niestety nie zapisując wyników, ale największe spadki były jeśli dobrze pamiętam na bezpieczniku z klimatyzacji (nr 1) i nawigacji oraz zestawu wskaźników (nr 15), reszta to jakieś małe skoki. Kolejnego dnia poszliśmy w drugą stronę. Wypiąłem wszystkie bezpieczniki i zacząłem po kolei je wkładać i obserwować wzrosty poboru prądu, tym razem z notesikiem :D. Początkowy pobór prądu (bez bezpieczników) to 0,12A. Oczywiście wcześniej wcisnąłem zamek drzwi kierowcy oraz maski. Pierwszy bezpiecznik (klima) zostawiłem sobie na koniec. Wkładałem je po kolei i pobory zaczęły się od bezpiecznika nr 13 (moduł kolumny kierowniczej) 0,20A, następnie nr 15 (nawigacja oraz zestaw wskaźników) 0,45A, potem nr 17 (regulacja poziomu zawieszenia, system kontroli ciśnienia w oponach, czujnik deszczu, sygnalizacja podczas parkowania) 0,5A, następnie nr 22 (przednie drzwi lewe i prawe) 0,66A... nr 24 (moduł komfortu) 0,86A... nr 39 (radioodtwarzacz) 0,90A i na końcu wpiąłem nr 1 (klimatyzacja) 1,05A... Kolega zmęczony poszedł do domu, a ja jeszcze sam chwilę tam grzebałem i w końcu po zmierzeniu początkowo pokazało te 0,90A, ale po około minucie spadło do 0,1A. Na tym dzień się skończył (na każdą noc oczywiście odpinałem aku, żeby mi go znowu nie zjadło). Następnego dnia (dziś) wziąłem do pomocy swoją kobietę i po zmierzeniu okazało się, że jest jeszcze gorzej, pobór prądu w granicach 1,30A i do tego zaczęły migać zegary i wyświetlać się akumulator, gdzie mierzone było napięcie i wynosiło 12,55V !! To auto chyba im dłużej stoi tym mu gorzej... IMG_1790.MOV IMG_1790.MOV IMG_1790.MOV IMG_1790.MOV IMG_1790.MOV IMG_1790.MOV IMG_1790.MOV Nie wiem już co robić, mam powoli dość tego auta, bo co chwilę w nim coś, choć staram się o nie dbać jak mogę... Tym bardziej, że jestem w Holandii, zaraz nie będę miał czym jeździć do pracy, a nie widzi mi się go oddawać tutaj do specjalistów żeby mi żeby mi pruli instalacje, nie wiadomo co.. Poradzicie coś czy lepiej od razu brać urlop i do Polski z nim do mechanika? IMG_1792.MOV
  10. Kilka tygodni mnie nie było ze względu na to, że wróciłem właśnie z Polski (aktualnie przebywam w Holandii). Auto oddałem w Polsce do specjalisty i okazało się, że nic mu nie dolega, vcds nie wykazał żadnych błędów, nie ma też modułu BT. Na początku trasy do Polski pojawiał się jeszcze napis PHONE trzy razy. Za każdym razem radio automatycznie się wyłączało po dwóch godzinach. Za czwartym razem pojawił się SAFE, wstukałem kod i radio od ponad dwóch tygodni działa bez zarzutów. Nie wiem o co tu chodziło, Wy też będziecie pewnie zdziwieni, no ale cóż ważne, że radio gra. Dzięki Wam za pomoc. Temat do zamknięcia.
  11. Próbowałem wyszukać jakichś informacji na temat kodowania, bo przyznam, że nawet nie wiem co to znaczy, ale już mniej więcej ogarniam. Nie jest też czasem tak, że przy wymianie aku z różniącymi się parametrami trzeba te kody zmienić? Teraz skojarzyłem fakty i tak się składa, że niedawno wymieniałem aku i to radio zaczęło szwankować właśnie zaraz po tej wymianie.
  12. Gdyby była taka potrzeba to zrobiłbym to, ale jak na razie radio gra. Rano w drodze do pracy włączyłem radio i było tak włączone przez 20 minut, zostawiłem włączone, zamknąłem auto. Wracam z pracy, włączam i udało się: pojawił się „SAFE”. Wbijam kod i radio gra. Dojechałem do domu wyłączyłem i za 3h jeszcze raz sprawdzam. Okazuje się, że gra.. Ale UWAGA. Do radia tym razem podpiąłem tylko kostki A i B. Grają mi tylko przednie głośniki i po wyjęciu kluczyka radio gra dalej (wcześniej się wyłączało). Jutro z rana podejmę ostatnią próbę włączenia radia, ale gdy zadziała to już chyba będzie wiadomo gdzie jest pies pogrzebany? ?
  13. Nie ma żadnych śladów, ale już z braku pomysłów wczoraj wziąłem je do suszenia. Ściągnąłem tylko dolną i górną osłonę lecz niestety zabrakło mi odpowiednio małego torxa żeby rozebrać coś więcej, bo bez samych osłon to tam za wiele nie zobaczę. Dziś zamontuję i zobaczę czy coś pomogło.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...