Skocz do zawartości

TMD S

Pasjonat
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O TMD S

Informacje

  • Imię
    Tomek
  • Miasto
    Małopolska

Auto

  • Model
    Q5
  • Nadwozie
    SUV
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAHA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia TMD S

0

Reputacja

  1. Dzięki tomasm64 też zakupię. Muskel1 mogą to być zimne luty tyko czy w zasilaczu MMI / sterowniku czy też może sterowniku lub monitorze MMI
  2. Dzięki za info - ok, rozumiem. Też czekam na ocieplenie bo ostatnio dość mocno mrozi w nocy i w dzień więc nie chce niczego pourywać, szczególnie plastików. Mnie pewnie też to czeka. Jedyna różnica to taka że u mnie po 15, 20 kilometrach wszystko się uspokaja i jest wszystko radio, telefon głośnomówiący, wyświetlacz itd. jednym słowem działa. A teraz rano szczególnie na mrozach to trzeba zapomnieć o tych funkcjach MMI i niestety się wkurzać, wyłącza i włącza samoczynnie. A jaki typ pętli światłowodowej kupiłeś ?
  3. tomasm64 czy udało Ci się wyeliminować usterkę MMI ? czy podmieniłeś ten cały zasilacz MMI (jak na focie co pytałem - też jest po lewej stronie bagażnika ).
  4. Tak jak pisałem wcześniej można spróbować z samą pętlą światłowodu (z odpowiednią końcówką pętli). Odłączasz tylko wtyk światłowodu danego modułu a resztę zostawiasz bo jak wypniesz kostki z wzmacniacza to nie będzie miał sterownik zasilania czyli MMI będzie nie aktywne. A próbowałeś wtedy jak pisałem wcześniej z pętlą światłowodu na audi multimedia ?
  5. Ten nieszczęsny wzmacniacz MMI znajduje się po lewej stronie otwierając bagażnik ? U siebie znalazłem właśnie takie coś po zdjęciu osłony lewej strony bagażnika Q5.
  6. Może to być rzeczywiście częściowo uszkodzony syk bądź sam przekaźnik w wzmacniaczu, sterowniku MMI jak sugeruje " adekx ". Niestety u mnie też kontynuacja tematu, który zawsze rano powraca jak bumerang pomimo wielu sprawdzeniach i weryfikacjach jak również prób napraw i wymianach na nowy alternatora, regulatora napięcia, nowego akumulatora (który jest w cenie). Ciekawe czy w ASO audi jest znany problem czy raczej raczkujący i co wywnioskują z inspekcji u "adekx". Na dzień dzisiejszy jest to totalna klapa bez rozwiązania pomimo wielu prób. Może warto iść podpowiedzią sterownika MMI oraz przekaźnika i dokonania sekcji.
  7. musi być jakieś rozwiązanie bo bez przyczyny się to nie dzieje, chyba że przysmażyło sterownik modułu i dlatego tak fiksuje na starcie ale tez jak by tak było to cały czas nie działało a tu po przejechaniu ok. 15 km działa poprawnie
  8. ok, no w sumie przecież wypinałem bezpieczniki od grzania siedzeń przednich kierowcy + pasażera i nie było poprawy, zielonej kostki też nie było po prawej stronie kierownicy wiec będę szukał pod siedzeniem.
  9. i co dalej z tym grubym przewodem czerwonym z białym paskiem ? wypiąć z zielonej kostki ?
  10. tomasm64 czy coś się udało sprawdzić w dniu wczorajszym ?
  11. Jestem już po ponownym wyciągnięciu alternatora oraz jego doszczętnym przeglądzie, rozebrany do śrubki, wymieniono co trzeba i nie trzeba, łącznie z łożyskami, sprawdzono nawet luty, wymieniono na kolejny nowy regulator, sprawdzono na przyrządach, zamontowano i .... dalej to samo .... porażka, usterka nadal występuje. Dodatkowo wyciągnąłem bezpieczniki od grzania czterech liter, u mnie jest w oryginale fabrycznie lewy bok bezpieczników listwa brązowa "B" nr 5 był bezpiecznik 30A (siedzenie kierowcy) natomiast prawa strona bagażnika listwa brązowa "C" nr 2 był bezpiecznik 15A (siedzenie przednie pasażera) i po próbach tez nic to nie dało. Następnie pomiary rozszerzone VCDS, realne pomiary terminal 15, 30 napięcie od 14,3 do 14,5, maksymalny zakres ładowania generatora czyli alternatora do 15 V i nie idzie dalej w górę, informacja o odbiornikach elektronicznych status OK i OK. Więc pytanie mam się brać za wyciąganie radia, monitora ... ? może tam coś nie łączy.
  12. Tak, kliknąłem na wykres i był rejestrowany wykres napięcia ale jak na złość MMI nie gasło tylko zachowywało się prawidłowo. Wzrokowo linia była troszeczkę falista po ok. 10 min ale napięcie jak obserwowałem nie poszło więcej jak 14,70 V a błąd zapisał się z wartością 16,8 V tylko że w tedy MMI wyłączyło się zaraz po starcie i włączyło i już nie zgasło jak na złość w trakcie pomiaru terminala 30. Spróbuje jeszcze raz powtórzyć pomiar, tylko jak długo ? i czy tylko samego terminala 30 ? Też nie wiem dlaczego nie mam aktywnego pola pomiarów rozszerzonych w serowniku 5F. Mam oryginalnego interfejs tylko pewnie klon VCDS AKP 19.6.1 Przypadłość złośliwości MMI też jest taka, że waruje przy starcie i powiedzmy po przejechaniu 10 - 15 km już zachowuje się poprawnie, no ale tak nie może być i jest to strasznie już wkurzające gdzie nagle nie ma radian, navi i co ważne połączenia z telefonem oraz zestawem głośnomówiącym. Może rzeczywiście regulator napięcia się uszkodził i nie wyrabia przy starcie celem regulacji napięcia, dopiero po przejechaniu kilku kilometrów się stabilizuje - no taką zaczynam mieć wstępną teorię i założenie.
  13. stary regulator: BOSCH BR14-MO F OOM 144 128 nowy regulator: BOSCH BR14-C-L F OOM 144 197 (obecnie założony) coś chyba zamieszane z tymi regulatorami MO a C-L i końcówka liczb 128 a tu 197
  14. W sterowniku 5F nie mam możliwości wykonania pomiary gdyż pomiar rozszerzony nie jest dostępny (pole wygaszone - nie aktywne - pytanie dlaczego ?) fota pierwsza. Ale spróbowałem w sterowniku 19 CAN Gateway i tam jest możliwość wyboru funkcji pomiar rozszerzony (pole aktywne) więc zgodnie z uwagą zaznaczyłem Terminal 30 oraz Terminal 15. Maksymalne wartości 14,7 a minimalne zaczynały się od 13,8 (fota tylko uchwyciła 14,6 i 14,4) ale w sterowniku 5F znowu wywaliło jedyny na wszystkie błąd 001-górnej wartości skrajnej przekroczonej i napięcie 16,80. Czemu tego terminal 30 nie wychwycił ? może źle wykonuje test pomiarowy ? Zastanawiam się nad regulatorem - odnalazłem stary który niby był niedobry i jest o oznaczeniu nowy BOSCH BR14-MO F OOM 144 128 natomiast ten co jest obecny w altku to jak pisałem wcześniej " nowy BOSCH BR14-C-L F OOM 144 197 " No nic trzeba wyciągać alternator cos jest tu zamieszane i może dlatego fiksuje napięcie za wysokie i sterownik odcina zasilanie żeby się nie spaliło.
  15. O widzisz .... o tej funkcji nie wiedziałem w VCDS - ok pomierzę wartości. Ale i tak nie minie mnie ponowne wyciąganie altka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...