Jump to content
IGNORED

Samoczynne wyłączanie się MMI !?


Recommended Posts

Posted (edited)

Od ok. tygodnia podczas jazdy zaczęło wyłączać się samoczynnie MMI i po jakimś czasie ponownie włączać. Włącza się i wyłącza na rożne okresy czasu, raz krótsze a raz dłuższe. Po ponownym wyłączeniu i włączeniu zapłonu MMI działa normalnie ale za chwilę zaczyna się ponowne wylączanie i włączanie MMI. Nie wiem z jakiego powodu tak się dzieje, nic nie grzebałem przy MMI, tak zaczęło się samo z siebie. Dodam, że wieczorem, gdy się wyłącza MMI to razem wyłącza się podświetlenie tylko przycisków sterujących MMI przy dźwigni zmiany biegów. Czemu tak się dzieje , coś się psuje - proszę  o pomoc !

Edited by tomasm64
Posted

Sa jakies błedy ?

Posted (edited)

Gdzie mogłyby być ?!

MMI, BSG, Komfort, Komfort2, Can Gateway, inne sterowniki ?!

Edited by tomasm64
Posted (edited)

Błędy, jakie znalazłem:

1- [09] BSG - 3124 - zacisk 30-3 - przerwa w obwodzie

2- [5F] MMI 3G - 3157 - ograniczenie działania z powodu zakłóceń komunikacji 

Czy coś z nich wynika !?

Edited by tomasm64
Posted

Zrobiłem skan i podaję skróty z całego wydruku, które dotyczą tematu:

A1.jpg

A2.jpg

Czujnik jakości pow. miałem już wcześniej do wymiany. Jest poza tematem.

Posted

Zacznij od podstaw czyli posprawdzaj czy bezpieczniki siedzą na swoim miejscu i nie są zaśniedziałe, czy dywaniki są suche. Zdiagnozuj napięcie ładowania i akumulator czy już się nie kończy. Audi jak wykryje, że akumulator jest słaby odłącza zbędne komponenty od systemu. Podmień akumulator lub porządnie naładuj i zobacz czy dalej będzie taki objaw. Daj znać dla potomnych jak dojdziesz co było.

Posted

od BCM 09 Sprawdz bezpiecznik


opis masz na Forum

Posted

Z bledow niewiele wynika.

Moze byc jakis problem z jednostka MMI ,ale rownie dobrze przyczyna moze byc w ktoryms z pozostalych sterownikow petli swiatlowodu ,np. radio czy zmieniarka.

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Witam.

Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki - są OK.

Sprawdziłem i naładowałem akumulator - na razie nie wyłącza się MMI, ale jestem czujny.

Ciekawi mnie tylko gdzie jest umiejscowiony zacisk "30-3", bo może na nim jest jakiś luz i rozłącza się, coś nie styka?!

Edited by tomasm64
  • 5 weeks later...
Posted
W dniu 21.03.2019 o 21:39, tomasm64 napisał:

na razie nie wyłącza się MMI, ale jestem czujny.

I jak kolego rozwiązałeś problem?

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Bezpieczniki od MMI z tego co się orientuje są w bagażniku po prawej stronie za wnęką, a może jakaś przerwa w światłowodzie, lub coś niedopięte?

Edited by KonradA4troop
  • 2 months later...
Posted

Witam i co udało się coś zrobić ? bo mam ten sam problem zaczoł się  dwa dni temu  paradoks jak nalałem płynu do spryskiwaczy 

Posted

Z tego co pisali koledzy i po moich obserwacjach postawiłem na przyczynę: słaby aku.
Widocznie faktycznie komputer samochodowy odłącza zbędne komponenty przy słabnącym aku - coś w tym stylu.
Naładowałem go porządnie małym prądem i dość długo(był marzec) i do dziś bez problemu (lipiec).

  • 6 months later...
Posted

Witam,

kolego tomasm64, wracając do tematu samoczynnego wyłączania i włączania MMI czy nadal do tej pory wymiana akumulatora pomogła i problem znikł ?

właśnie pojawił mi się podobny problem z wyłączaniem i włączaniem MMI.

Po starcie silnika MMI normalnie działa po czym wcześniej lub już podczas jazdy zgaśnie i nie można włączyć za pomocą przycisku na panelu / konsoli. Dopiero po wyłączeniu zapłonu włączy się i działa.

Też w trakcie jazdy są momenty, że MMI zgasło po czym się samo włączyło i znowu zgasło i włączyło i zgasło i włączyło i nawet działało dojeżdżając już do punku docelowego trasy.

Podczas skanowania (VCSD v19) nie ma żadnych błędów, przeglądnięte bezpieczniki oraz przekaźniki i nic podejrzanego a temat jest naprawdę już irytujący powodując podkurzanie.

Co ciekawe stało się tak po naprawie ładowania alternatora (regulatora napięcia) i teraz pytanie czy z racji wcześniejszej usterki braku ładowania mogło dojść do uszkodzenia akumulatora co wpływa na działanie dodatkowych odbiorników prądu w tym poprawne działanie MMI.

Sprawdzając miernikiem stan baterii ( w bagażniku ) przed uruchomieniem i jazdą w tym dniu pokazało 12,1 V  - szału nie ma.

Natomiast po starcie łasowanie pod maską i przy alternatorze na poziomie 14,5-14,6 V

Ale wracając do tematu czy z racji pomiaru przez sterownik kompa może wyłączać i włączać MMi z racji stanu akumulatora do momentu doładowania w trakcie jazdy ?

tomasm64 jeżeli masz jakieś sugestie lub wnioski to bardzo proszę o podpowiedzi - chyba że to wina akumulatora wymiana na nowy tylko czemu nie było tego problemu podczas usterki alternatora.

pozdrawiam.

 

 

 

 

  • 9 months later...
Posted (edited)

Męczyłem się z tym dość długo !!! Na przełomie lipiec/sierpień problem powrócił !!!
 Wymieniłem między czasie akumulator na nowy (stary był już padnięty)-myślałem, że stary nie doładowany i odcina komputer zbędne obciążenie, ale nie. Problem powraca co jakiś czas, a ostatnio zaraz po włączeniu zapłonu MMI zaczęło się wyłączać, po chwili się włącza aby zaraz się ponownie wyłączyć i tak co jakiś czas znowu !!!
WKURW......CE TO BAAARDZO !!!

Któryś z kolegów powyżej pisał o możliwym problemie ze światłowodem, może to tu leży problem ?! Kiedyś wyciągałem radio aby wysłać do aktualizacji softu i wgrania j. polskiego i może wtedy coś naruszyłem, naciągnąłem, naderwałem wtyk/wtyczkę lub kabelek !?

31c32d4dbf23.jpg  2ebbfbcd7964.jpg
Czy gniazdo światłowodów to te zaznaczone u mnie na fotce na czerwono !?
Czy można kabelki światłowodu jakoś wymienić, podmienić, zmienić wiązkę może?!

Przez ten cały okres pojawiają mi się te same błędy, nie do skasowania:

9c666d272607.jpg

bd80b4526489.jpg

 

Edited by tomasm64
Posted

Masz po aktualizacji mapy? Moze karta pada SD. ?

Posted (edited)
2 godziny temu, pawel72689 napisał:

Masz po aktualizacji mapy? Moze karta pada SD. ?

Aktualizację  i wgranie jęz. polskiego robiłem dawno temu (wrzesień 2017-WRCLaguna) a te problemy z wyłączaniem się MMI zaczęły się gdzieś od lutego/marca 2019 ?!?!?!
Dziś wyjechałem do miasta i za każdym odpaleniem silnika po chwili MMI się wyłączało, nie dało się włączyć, dopiero po ponownym uruchomieniu zapłonu ale też tylko na chwilę !!! I tak cały czas, albo gra dłużej albo krócej ale się wyłącza !!!

Zaraz mnie coś trafi !!!! Nie do zniesienia !!! POMOCY !!!
 

Edited by tomasm64
Posted

W Vcds masz funkcję testu połączenia światłowodu i kabli urządzeń radio, wzmacniacz, mmi. Są one ze sobą połączone. Jeżeli gdzieś jest przerwa vcds Ci to pokaże. 

Posted (edited)
Godzinę temu, Muskel1 napisał:

W Vcds masz funkcję testu połączenia światłowodu i kabli urządzeń radio, wzmacniacz, mmi. Są one ze sobą połączone. Jeżeli gdzieś jest przerwa vcds Ci to pokaże. 

Wiesz co, mam VCP i muszę w nim poszukać?
Czy szukać w konkretnym sterowniku?!

Edited by tomasm64

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...