Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samoczynne wyłączanie się MMI !?


tomasm64

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem już po ponownym wyciągnięciu alternatora oraz jego doszczętnym przeglądzie, rozebrany do śrubki, wymieniono co trzeba i nie trzeba, łącznie z łożyskami, sprawdzono nawet luty, wymieniono na kolejny nowy regulator, sprawdzono na przyrządach, zamontowano i .... dalej to samo .... porażka, usterka nadal występuje. Dodatkowo wyciągnąłem bezpieczniki od grzania czterech liter, u mnie jest w oryginale fabrycznie lewy bok bezpieczników listwa brązowa "B" nr 5 był bezpiecznik 30A (siedzenie kierowcy) natomiast prawa strona bagażnika listwa brązowa "C" nr 2 był bezpiecznik 15A (siedzenie przednie pasażera) i po próbach tez nic to nie dało. Następnie pomiary rozszerzone VCDS, realne pomiary terminal 15, 30 napięcie od 14,3 do 14,5, maksymalny zakres ładowania generatora czyli alternatora do 15 V i nie idzie dalej w górę, informacja o odbiornikach elektronicznych status OK i OK.

Więc pytanie mam się brać za wyciąganie radia, monitora ... ? może tam coś nie łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomasm64 czy coś się udało sprawdzić w dniu wczorajszym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ab2288ae4de6.jpg e221ec7bfa52.jpg e9db0feb4033.jpg

Sprawdziłem tylne kostki Klimatronika, kostki pod fotelem pasażera i kierowcy, i powiem, że instalacje raczej wyglądają na fabryczne, żadnych oznak przeróbek. Patrzyłem pod kątem dokładania jakichś przewodów. Co ciekawe, to to, że pod fotelem pasażera jest zielona kostka od ogrzewania a pod fotelem kierowcy nie ma. Jedyna wiązka, jaka idzie z fotela to ta na fotce, nie ma żadnej innej. Może kabelki ogrzewania fotela kierowcy puścili w czerwonej kostce, bo jest ich tam jakoś więcej ?! Trzeba by było sprawdzić pinologię zielonej i czerwonej kostki, jak miało być a jak jest !?

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche cienkiej jakości te fotki. Kolory przewodów przekłamane. Nie widać czy to czerwony czy pomarańczowy. Na ostatnim zdjęciu, tam gdzie brakuje zielonej kostki. Szukaj grubego czerwonego pezewodu z białym paskiem. Taki przewód to plus do ogrzewania siedzenia, który powinien w zielonej kostce siedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co dalej z tym grubym przewodem czerwonym z białym paskiem ? wypiąć z zielonej kostki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie wypinać. Mam na myśli stronę pasażera. Tam gdzie nie masz zielonej kostki. Gdzieś musi być to ogrzewanie wpięte. Chodzi o sprawdzenie gdzie, skoro nie do zielonej kostki tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, no w sumie przecież wypinałem bezpieczniki od grzania siedzeń przednich kierowcy + pasażera i nie było poprawy, zielonej kostki też nie było po prawej stronie kierownicy wiec będę szukał pod siedzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi być jakieś rozwiązanie bo bez przyczyny się to nie dzieje, chyba że przysmażyło sterownik modułu i dlatego tak fiksuje na starcie ale tez jak by tak było to cały czas nie działało a tu po przejechaniu ok. 15 km działa poprawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz patrząc trochę z innej strony na problem!!! 
Przez cały czas trwania tej "upierdliwości" z wyłączaniem się MMI wywala mi dwa błędy: jeden związany z brakiem napięcia na zacisku 30-3 - sterownik BCM09 a drugi z ograniczeniem działania z powodu zakłóceń komunikacji - sterownik 5F. Tu skany obydwu błędów z moim opisem :
5bc291e9ca7b.jpg  a637a8b193ff.jpg

Teraz, patrząc na błąd związany z BCM- z żadnym z tych komponentów nie mam w aucie żadnych problemów a patrząc na błąd związany z 5F - praktycznie dotyczy każdego z tych komponentów, a patrząc tu na dolną ramkę zamrożoną różnica w bitach jest tylko przy pierwszej pozycji, czyli przy MMI.  Więc może tu , między nimi szukać przyczyn wyłączania się MMI. To wyłącznie moje spojrzenie z innej strony na problem z MMI a nie jestem elektrykiem czy elektronikiem. Co wy na to ?!

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno się nie odzywałem, ale z wyłączaniem się MMI nic nowego. Wyłącza się i włącza jak wcześniej, bez zmian.
Wczoraj po podłączeniu VCDS pokazał się nowy błąd, podobny, który był u TMD S, czyli: f31914f0915c.jpg
Czyli co,  jednak coś z alternatorem ?!  Niedawno wymieniłem na nowy regulator napięcia !!! A gdybym podmienił alternator na inny, ciekawe, czy to coś by dało !? Może warto spróbować?! 

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba we wtorek lub w środę będę miał taki sam, tylko dużo młodszy to podłączę i się okaże, czy to altek jest winowajcą czy nie ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i podmieniłem alternator na "taki sam" , zrobiłem skan i pokazały się dokładnie te same błędy, które są cały czas i doszedł ponownie identyczny błąd, jak podałem powyżej, z chwilowym napięciem 17,4 V. MMI się dalej wyłącza. Jedyne co dobre z tej podmianki to wykluczenie alternatora, jako przyczyny wyłączania się MMI. Ale teraz co dalej, co sprawdzić, czego i gdzie szukać ?! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli przy 17,4V blad zapisuje sie tylko w MMI ,to szukalbym przyczyny w samej jednostce MMI ,ewentualnie tunerze radiowym.

Gdyby rzeczywiscie napiecie w instalacji bylo ponad 17V to bledy o za wysokim napieciu ,badz przekroczonej gornej wartosci skrajnej zapisalyby sie w wiekszosci modulow w aucie ,napewno w 05 ,46 ,w gateway ,sterownikach drzwi itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę sprawdzić stację MMI 5006eb58eace.jpg , wyjąć i wsadzić do innego auta i obserwować, czy się będzie wyłączać ?!

Tak dla przypomnienia, to u mnie: wyłącza się całkowicie MMI, gaśnie wyświetlacz oraz wyłącza się się panel obsługi MMI, ten przy drążku zmiany biegów. 

 

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak się nie da bo na urządzeniu jest CP, które uprzednio należy ściągnąć. Podobnie ma się sytuacja, gdy wsadzisz inne MMI do Ciebie na próbę. Bez ściągnięcia CP też nie będzie działać. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie skąd się bierze te chwilowe 17,4 V !? Dwa alternatory były zmienione i podłączane, jeden z całkiem nowym regulatorem, i dalej występuje taki sam chwilowy wzrost napięcia przy odczycie błędu, no i odłącza MMI ? Czy coś innego reguluje napięciem w aucie poza regulatorem napięcia ?! Skąd MMI pobiera zasilane ?! Coś przepuszcza takie chwilowe napięcie pomiędzy akumulatorem a MMI , coś jest pomiędzy nimi ?! Dobrze myślę ?!

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dołożę trochę do ogródka. Mam co prawda Audi A6 C7 2011 r. ale problem dokładnie ten sam. MMI 3G resetuje się po godzinie jazdy. Zrobi to kilka razy i znów godzina, pół godziny spokój i znów to samo. VCDS nie pokazuje żadnych błędów !!!! Normalnie jakby się nic nie działo. Podmieniłem MMI, zmieniłem CP i co? Dokładnie to samo z takim samym czasem resetu. Na którymś z forów znalazłem informację, że problemem może być jednostka wzmacniacza audio która w niektórych modelach jest w bagażniku w bocznej ściance zamontowana. Chodziło o przekaźnik który trzeba wymienić bo szaleje i przerywa. Ale z tego co wiem osobny wzmacniacz ma tylko audio bang & olufsen i bose a ja mam zwykłe najzwyklejsze audio system. Wgląda na  to, że problem nie leży w MMI tylko zupełnie gdzieś indziej. Pytałem w ASO? umówić się na serwis będziemy diagnozować.... Znajomy macher od audi? MMI się generalnie pieprzą... Na dzień dzisiejszy totalna klapa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tomasm64 napisał:

Czy coś innego reguluje napięciem w aucie poza regulatorem napięcia ?! Skąd MMI pobiera zasilane ?! Coś przepuszcza takie chwilowe napięcie pomiędzy akumulatorem a MMI , coś jest pomiędzy nimi ?! Dobrze myślę ?

Tylko regulator napięcia  alternatora reguluje napięcie ładowania. Nie ma nic innego poza tym bo jedyne źródło napięcia, które może być ponad normę przekroczone pochodzi właśnie z alternatora. Na aku nie pojawi się nagle wyższe napięcie samo z siebie bo jak? 

MMI jest zasilane podobnie jak wszystkie urządzenia z puszki bezpieczników. 

Być może MMI jest uszkodzone i rejestruje niewłaściwie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...