Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samoczynne wyłączanie się MMI !?


tomasm64

Rekomendowane odpowiedzi

 

Tak, jak pisałem powyżej,  spróbuję z wymianą MMI , wcześniej jednak spróbuję wszystkie elementy współpracujące z MMI sprawdzić przy użyciu pętli światłowodowej , tak mi doradził jeden fachowiec od car-audio !!!

Tu pytanie: chcąc sprawdzić np. wzmacniacz odłączam wtyk światłowodu i łączę przewód złączką światłowodową, ale czy wypinam również wszystkie kostki ze wzmacniacza, czy je pozostawiam?!

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej można spróbować z samą pętlą światłowodu (z odpowiednią końcówką pętli).

Odłączasz tylko wtyk światłowodu danego modułu a resztę zostawiasz bo jak wypniesz kostki z wzmacniacza to nie będzie miał sterownik zasilania czyli MMI będzie nie aktywne.

A próbowałeś wtedy jak pisałem wcześniej z pętlą światłowodu na audi multimedia ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie próbowałem, zrobiłem tylko test magistrali optycznej  VCDSem !!!

Zamówiłem te pętelki i chyba w tygodniu popróbuję to zrobić.

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałem wszystkie elementy za pomocą pętelki i w każdym przypadku MMI się wyłączało i już nie startowało ponownie. Z tego chyba jeden jedyny wniosek: padnięte MMI. Trzeba będzie kupić inne. Może ktoś ma w dobrej cenie ?! Moje to 8T1 035 666 D ale dobre też to każde z literkami F, H,J,K ...

Dużo jest roboty z kodowaniem i dopasowaniem w zielonym menu !? Co z kodowania trzeba zgrać/spisać i co z zielonego menu ?! Może porobiłbym fotki wszystkich danych a potem odtworzył to w nowym MMI?! Do ogarnięcia, czy ciężko ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj zanim wymontujesz stare mmi"

Zapisywanie kodowania:

Wykonaj autoscan i zapisz go, będzie w protokole autoscanu zapisane kodowanie wszystkich sterowników.

Zapisywanie kanałów adaptacji:

Jest funkcja w vcds zapisująca mapy adaptacji (oraz przy okazji kodowanie) vcds wykonuje adpmap danego sterownika. Zapisujesz go w formacie .csv i możesz później adaptacje odczytać i wpisać do nowego stetownika (mmi w tym przypadku)

Ustawienia w zielonym menu:

Tu pozostaje tylko albo wszystko zapamiętać sobie lub najlepiej porobić fotki wszystkich ustawień bo nie ma możliwości zapisu jak przy kodowaniu czy adaptacjiach. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem autoscan - poszło jak zwykle sprawnie. Bezproblemowo !!!

Chcąc zrobić VCDSem adpmap danego sterownika VCDS prosi o kod dostępu.

Może zna ktoś kod dostępu do sterownika MMI - 5F- elektronika komunikacji (tu VCDS nie podpowiada)  - byłbym wdzięczny, bo właściwie to tylko ten sterownik i jego ustawienia w przypadku wymiany MMI powinny mnie interesować, tak?!

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypróbuj kod 20103 alternatywnie 20113

Tak, zielone menu, adpmap i kodowania ze sterownika 5F (MMI)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomasm64 czy udało Ci się wyeliminować usterkę MMI ? czy podmieniłeś ten cały zasilacz MMI (jak na focie co pytałem - też jest po lewej stronie bagażnika ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z tyłu po lewej stronie w bagażniku jest wzmacniacz B&O i tuner radiowy, nic więcej. Sprawdziłem je pętlą światłowodu i są OK. U mnie wyszło chyba na to, że jest padnięte MMI. Mam zamiar je wymienić, ale jest z tym trochę roboty : zakup nowego, dopasowanie i adaptacja a potem jeszcze zdjęcie CP. Teraz trochę zimno , aby się za to zabrać ale niedługo to zrobię, muszę, bo nie działa radio, telefon głośnomówiący, wyświetlacz itd. - bardzo wku.....ce !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info - ok, rozumiem. Też czekam na ocieplenie bo ostatnio dość mocno mrozi w nocy i w dzień więc nie chce niczego pourywać, szczególnie plastików. Mnie pewnie też to czeka.

Jedyna różnica to taka że u mnie po 15, 20 kilometrach wszystko się uspokaja i jest wszystko radio, telefon głośnomówiący, wyświetlacz itd. jednym słowem działa.

A teraz rano szczególnie na mrozach to trzeba zapomnieć o tych funkcjach MMI i niestety się wkurzać, wyłącza i włącza samoczynnie.

A jaki typ pętli światłowodowej kupiłeś ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w zestawie z męską i damską końcówką po 28zł na Allegro. Chyba najtaniej. No i się przydało.

04ffafd64df8.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, TMD S napisał:

Dzięki za info - ok, rozumiem. Też czekam na ocieplenie bo ostatnio dość mocno mrozi w nocy i w dzień więc nie chce niczego pourywać, szczególnie plastików. Mnie pewnie też to czeka.

Jedyna różnica to taka że u mnie po 15, 20 kilometrach wszystko się uspokaja i jest wszystko radio, telefon głośnomówiący, wyświetlacz itd. jednym słowem działa.

A teraz rano szczególnie na mrozach to trzeba zapomnieć o tych funkcjach MMI i niestety się wkurzać, wyłącza i włącza samoczynnie.

A jaki typ pętli światłowodowej kupiłeś ?

 

 

Wskazuje to na problem zimnych lutów. Przy niskich temp. rozłącza bo luty kurczą się (spowodowane rozszerzalnością termiczną materiałów). Po 10-15 min gdy auto osiągnie temp. luty rozszerzają się i jest połączenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tomasm64 też zakupię.

Muskel1 mogą to być zimne luty tyko czy w zasilaczu MMI / sterowniku czy też może sterowniku lub monitorze MMI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć. Trzeba kolejno każde z urządzeń sprawdzić  schładzając je wyeliminować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Nowe MMI kupione i podłączone. Na wyświetlaczu Car Component Protection !!!  553cdc8bb2fe.jpg

 OK ,normalne przy nowym MMI.

Czy jest jakaś kolejność kodowania, np.: najpierw kodowanie długie, potem kanały adaptacji ....itp.?!

Próbowałem zrobić długie kodowanie (robi się je w tej ramce KODOWANIE NOWE czy w pomocniku kodowania ?!) ale VCDS prosi o KOD Serwisu, NR Importera i NR urządzenia ?!

Kod serwisu - 06335 to się wpisało samo 

Nr Importera - chyba 000 ?!

a reszta, czyli nr urządzenia, który to ?! 

Czy to nr urządzenia - 7656432 ?!

Tu moje skany z danymi z nowego MMI ...

17907e3f7277.jpg 4046860c8e47.jpg 

...nowe MMI

460631e521ea.jpg 26313f90e0c8.jpg

Czy dobrze wszystko odznaczyłem, nie chcę zablokować sterownika, w razie pomyłki ?!

 

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wykonaj kodowanie tak jak robiłeś czyli z poziomu bez pomocnika. Wklej tak jak masz na pierwszym zdjęciu to kodowanie i naciśnij wykonaj. Nr importera i nr urządzenia pozostaw wolne. Powinien przyjąć. Jak nie to nr importera vcds w sumie wpisuje domyślny 1234 (albo pyta czy 1234 wpisać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa !!!

Sterownik 5F nie przyjmuje nowego kodowania !!!

Wpisywałem różne wartości w pola importera i nr urządzenia i wyskakuje za każdym razem powiadomienie: e756a238cf05.jpg

Nie wiem co to i dlaczego ?! Załamka !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...