Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samoczynne wyłączanie się MMI !?


tomasm64

Rekomendowane odpowiedzi

No to nie ma. Musisz VCDS albo VAS podpiąć. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w dziale spoty Żuławskie albo spoty w Olsztyńskie czy jest ktoś, kto mieszka obok Ciebie i posiada VCDS. Alternatywnie podjedź na spota. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek lub wtorek będę miał VCDSa to sprawdzę !!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mam VCDSa już dziś i sprawdziłem:  

293eca93a410.jpg   7c07b4bb645d.jpg

no i światłowód OK !!! 

Spokoju nie dają mi te dwa powtarzające się ciągle, nie do skasowania błędy: 
- pierwszy błąd (dot. zacisku 30-3): 

211d598b085c.jpg
Te 5 podsystemów to:
1- moduł/silnik wycieraczek przednich
2- czujnik deszczu/zmierzchu
3- włącznik/przełącznik świateł
4- moduł bramy Homelink
5- moduł/sterownik fotela
Nasuwa się pytanie: co je łączy, czy jakiś przekaźnik, bezpiecznik czy coś innego?!
Znalazłem jeszcze info w blokach pomiarowych o tych zaciskach/terminalach 30-3. W terminalu/zacisku 30-3 nie ma ukazanego żadnego napięcia a myślę, że jakieś powinno być ukazane przy włączonym zapłonie!?

419359d878db.jpg
W tym miejscu pytanie do elektryka/elektronika: czym jest i gdzie jest usytuowany zacisk/terminal 30-3 ?
Może to jakiś przekaźnik związany np. z MMI, który nie działa prawidłowo i nie podaje dalej napięcia i wyłącza co chwilę MMI!?

- drugi błąd:

5d74166b159e.jpg

Te 4 podsystemy to:
1- MMI 3G High
2- wyświetlacz LCD MMI 3G High
3- panel sterowania MMI
4- CDROM
I tu nasuwa cię pytanie jak wyżej, co łączy te elementy i co jest między nimi nie tak, że wyłącza MMI ?!
Proszę o pomoc w rozkminieniu tego !!!

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat podobny a wręcz taki sam. W okresie wakacyjnym OK bez problemów. z początkiem okresu zimowego się zaczęło: samoczynne wyłączające i włączające MMI 3G.

Wniosek: wrażliwość za zmiany temperatury, pomimo wyeliminowania wady słabego ładowania jak też zakup i wymiana na nowy akumulator.

Problem jest naprawdę drażniący powodujący znaczne podkurzenie i irytację klasy marki AUDI "PDT".

Oczywiście diagnostyka VCDS AKP 19.6.1 PL nic nie wykazała aż do wczoraj gdzie ukazały się trzy błędy: 03278 następnie 03157 oraz 00384. Zrobiłem diagnostykę optycznej magistrali wg tłumienie 3dB oraz standard i wszystkie podzespoły elektryka i optyka OK nie ma błędów. pomiar ładowania za pomocą VCDS w sterowniku 19 blokach pomiarowych 018, 019, 020, wartości prawidłowe 14,5-14,6 stan aku. 100% 12,6 nawet w stanie spoczynku.

do tomasm64 wartości moje terminalu 30/3 są takie jak w 30/1 oraz 30/2 w sterowniku 09 VCDS. Jedyna jaka przychodzi na dzień dzisiejszy myśl to częściowo uszkodzony podzespół pętli światłowodowej. Pomysł to sprawdzenie za pomocą mostka, pętli, zaślepki, adaptera światłowodowego sprawdzenie z głównych podzespołów elektronicznych - może zacząć od audi multimedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mówisz o takiej pętli światłowodu ?! 

d1d85ff59e11.jpg

To muszę kupić wtyk żeński do wypiętej wtyczki ?!

I tak, np. wyjąć RADIO, wypiąć wtyk światłowodu i wpiąć pętlę w wypięty przewód aby zamknąć obwód, i wtedy zrobić VCDSem test światłowodu, i tak wszystkie części audio/video w aucie - dobrze myślę?! Może kolejne testy coś wykażą ?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pętla światłowodu nic Wam tutaj nie da bo test nie wykazał przerwy. Macie tu problem z zasilaniem na zacisku 30-3 (T6f / 3 ). W Twoim przypadku @TMD S jest to dość wyraźne zjawisko spowodowane kurczliwością termiczną. Jest słaby kontakt, który w zimne dni nie styka prawidłowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk ten to zielona 6cio pinowa kostka wpięta w BCM (na poniższym rysunku 11530 oznaczona jako A4). Na jej pinie nr.3 jest podpitęy gruby czerwono-czarny przewód 4mm². Jest to zasilanie 30-3. Tam Wam zanika napięcie. Przewód ten idzie ze skrzynki bezpieczników ST2 z bezpiecznika SC5. 

Znajduje się on po lewej stronie deski rozdzielczej w środkowej brązowej kolumnie bezpieczników na pozycji nr. 5.  Wartość 30A. Tam musicie szukać błędu. Prawdopodobnie styki, w które wpięty jest ten bezpiecznik są za luźne lub zaśniedziałe lub może bezpiecznik spalony. Może też w tej zielonej kostce T6F pin nr.3 ma słaby styk. Musicie pomierzyć miernikiem czy napięcia dochodzą w te miejsca. Przeczyścić i podoginać kontakty. 

 

20201210_141134.jpg

20201210_141214.jpg

20201210_141109.jpg

20201210_141239.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel1 - zaraz poszedłem do auta sprawdzać to wszystko o czym piszesz i tu zonk!!! - u mnie nie ma tej zielonej kostki a gniazdo jest puste ?! Sprawdziłem też  ten bezpiecznik i jest OK, siedzi ciasno i pod napięciem ale teraz skąd/dokąd idzie ten kabelek od tego bezpiecznika jeśli nie do tej zielonej kostki ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisany jest w papierach rocznik 2009/model 2010 ale na co bym nie patrzył, na części zapasowe, na sterowniki itp.,  to wychodzi mi ,że to polift 2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tym miejscu co podałem jest gniazdo i brakuje tylko tej kostki w nim? Czy jak to zrozumieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Tak tomasm64 chodziło właśnie o taką pętlę, obejmę światłowodową oraz takie podłączenie i powinno bez podłączenia VCDS ruszyć bez wyłączania i włączania samoczynnego ale jak Muskel1 podpowiada założenie błędne, więc trzeba przeanalizować przesłane schematy przez Muskel1.

Mam nadzieje, że podobne rozmieszczenie jest Q5, które jest na bazie płyty A4. Też ten sam problem rocznikowo 2009 a modelowo podaje 2010.

Odezwę się jak przeanalizuję u siebie wskazane podpowiedzi, tylko pytanie czy nie doszło już do samego uszkodzenia modułu ? i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TMD S schemat i podłączenie dla q5 są takie same. W Twoim przypadku jest to pojawiające się i zanikające napięcie w tej zielonej kostce. Ty ją na pewno w przeciwieństwie do @tomasm64 masz wpiętą w bcm bo w bloku pomiarowym w 3 okienku masz napięcie (z tego co pisałeś). Ta zielona kostka podaje napięcie na bcm i jest odpowiedzialna za grzane siedzenia z przodu. Tam do niej wchodzą przewody od ogrzewanych  siedzeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...