Jump to content

byq1979

Pasjonat
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About byq1979

Informacje

  • First name
    Marcin
  • Location
    Chorzów

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2013
  • Engine
    2.0 TFSI
  • Engine code
    CPMA
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Tiptronic
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam Chciałem odświeżyć mój temat i podpytać innych użytkowników o pracę zimnego silnika 2.0 TFSI w Audi A4 B8 skrzynia automatyczna ZF 8HP. W moim przypadku gdy silnik jest całkiem zimny (auto stoi przez całą noc), lub ostygnie kilka godzin po jeździe, to przy pierwszym odpaleniu (zapala bez problemu) na biegu P obroty wskakują na 1200 i wahają się między 1000 a 1200, przy czym czasami silnik tez się delikatnie krztusi i chodzi dosyć głośno. Całość trwa od 40 do 60sek - w zależności jak jest zimno na dworze, po czym obroty spadają na 800 i silnik zaczyna chodzić równiutko i cichuteńko. Potem już żaden problem z pracą silnika się nie pojawia. Jak auto odpalamy na ciepłym lub 50% ciepłym silniku to problemu tego nie ma - od razu ustawia 800 obr. Czy tak ma wyglądać praca na ssaniu automatycznym na zimnych obrotach? Dwóch mechaników potwierdziło mi, że te silniki tak się zachowują - podobno dogrzewane są wtedy różne układy, m.in. katalizator... tylko skąd te krztuszenie i nierówna praca? Miałem już auta wielu marek i nawet w 5x tańszych podobny problem na zimnym silniku nie występował... a w przypadku Audi jest to chyba raczej niedopuszczalne? Jeżeli chodzi o mój egzemplarz, to auto jest z końca 2013r - po liftingu, oznaczenie silnika CPMA, autentyczny przebieg 84.000km. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, ze spraw eksploatacyjnych - świece mam prawie nowe (wymiana kpl. przy 80tyś), cewki też profilaktycznie wymieniłem i odmę. Silnik miał też jakiś czas temu czyszczony kolektor, doloty i zawory ssące - ale nic to nie pomogło. Co może być powodem takiej pracy na zimnym silniku? Piszcie, jak silniki 2.0 TFSI 211KM zachowują się w waszych B8, ew. co mam jeszcze sprawdzić - może jakiś czujnik temperatury?
  2. Zobacz ofertę Kupię listwy boczne S-Line w kolorze LX7W do Audi A4 B8 Witam Kupię listwy boczne z wersji S-Line w kolorze LX7W i dobrym stanie do Audi A4 B8. Oferty można również przesyłać bezpośrednio na maila: [email protected] Pozdrawiam Dodający byq1979 Wysłano 22.06.2020 Kategoria Audi A4 B8
  3. Witam Kupię listwy boczne z wersji S-Line w kolorze LX7W i dobrym stanie do Audi A4 B8. Oferty można również przesyłać bezpośrednio na maila: [email protected] Pozdrawiam
  4. Witam Miałem początkowo problem z wypadaniem wtrysku na 3 cylindrze, co po wnikliwej analizie okazała się wymianą uszkodzonego (zapchanego) wtryskiwacza oraz czyszczenie kolektora i zaworów ssących z dość sporego nagaru... Po wymianie tego wtrysku, silnik pracuje równo na wszystkie 4 cylindry, ale rano jak jest całkowicie zimny po zapaleniu - tylko na biegu P wchodzi na ok. 1200 obr - i przez 30-40sek się waha - tak delikatnie zmienia obroty, ale tylko w pobliżu 1200 obr, potem schodzi do 800 i już tak zostaje. Czy to prawidłowe zachowanie? Tak jakby ssanie automatyczne załączał na te ok. 30-40sek. Wcześniej przed wymianą wtrysku po zapaleniu miał tak, że też wskakiwał na ok. 1200 obr i miał szarpnięcie takie 2-3sek i wracał po tym od razu na 800 obr. Dodam, że dzieje się to tylko w położeniu skrzynki biegów na P, jak nawet zapalony na zimno przełączymy na D to od razu obroty stabilizują się na 800 obr/min. Problemu tego nie ma na żadnym biegu (nawet P) gdy odpalany silnik jest już ciepły. Przetestowałem jeszcze przez kilka dni zachowanie silnika jak jest zimny, zaraz po zapaleniu i niestety problem z trochę nierówną pracą na biegu jałowym na zimnym silniku nie ustał - jak jest zimniejszy poranek wcześnie rano, to silnik chodzi na tych obrotach ok. 1200 nawet 50-60sek, potem schodzi do 800 obr/min i jest już wszystko ok. Występuję to tylko na zimnym silniku. Dodatkowo dzisiaj, zrobiłem jeszcze jeden test, jakieś 5-10 sek po odpaleniu silnika przełączyłem skrzynię najpierw na R (wycofując) - silnik nadal pracował na podwyższonych obrotach ponad 1200 i troszkę nierówno, następnie dałem D i pojechałem - lekkie drgania i niestabilna praca silnika trwała ok. 40sek zanim ustabilizował się - czyli w sumie ok. 60sek od zapłonu. Dodatkowo skrzynia automatyczna trochę dziwnie się zachowywała bo zmieniała biegi dopiero przy 3000-3500 obr. i było słychać wyższe obroty silnika, po tych 40sek wszystko wróciło do normy - czyli zmiany biegu przy ok. 2000 obr... Komputer oczywiście nie pokazuje żadnego błędu, nie ma też już żadnego wypadania zapłonu. Co może być przyczyną, co jeszcze zweryfikować?
  5. Po wymianie tego wtrysku, silnik pracuje równo na wszystkie 4 cylindry, ale rano jak jest całkowicie zimny po zapaleniu - tylko na biegu P wchodzi na ok. 1200 obr - i przez 30-40sek się waha - tak delikatnie zmienia obroty, ale tylko w pobliżu 1200 obr, potem schodzi do 800 i już tak zostaje. Czy to prawidłowe zachowanie? Tak jakby ssanie automatyczne załączał na te ok. 30-40sek. Wcześniej przed wymianą wtrysku po zapaleniu miał tak, że też wskakiwał na ok. 1200 obr i miał szarpnięcie takie 2-3sek i wracał po tym od razu na 800 obr. Dodam, że dzieje się to tylko w położeniu skrzynki biegów na P, jak nawet zapalony na zimno przełączymy na D to od razu obroty stabilizują się na 800 obr/min. Problemu tego nie ma na żadnym biegu (nawet P) gdy odpalany silnik jest już ciepły. Przetestowałem jeszcze przez kilka dni zachowanie silnika jak jest zimny, zaraz po zapaleniu i niestety problem z trochę nierówną pracą na biegu jałowym na zimnym silniku nie ustał - jak jest zimniejszy poranek wcześnie rano, to silnik chodzi na tych obrotach ok. 1200 nawet 50-60sek, potem schodzi do 800 obr/min i jest już wszystko ok. Występuję to tylko na zimnym silniku. Dodatkowo dzisiaj, zrobiłem jeszcze jeden test, jakieś 5-10 sek po odpaleniu silnika przełączyłem skrzynię najpierw na R (wycofując) - silnik nadal pracował na podwyższonych obrotach ponad 1200 i troszkę nierówno, następnie dałem D i pojechałem - lekkie drgania i niestabilna praca silnika trwała ok. 40sek zanim ustabilizował się - czyli w sumie ok. 60sek od zapłonu. Dodatkowo skrzynia automatyczna trochę dziwnie się zachowywała bo zmieniała biegi dopiero przy 3000-3500 obr. i było słychać wyższe obroty silnika, po tych 40sek wszystko wróciło do normy - czyli zmiany biegu przy ok. 2000 obr... Komputer oczywiście nie pokazuje żadnego błędu, nie ma też już żadnego wypadania zapłonu. Co może być przyczyną, co jeszcze zweryfikować?
  6. Po wymianie tego wtrysku, silnik pracuje równo na wszystkie 4 cylindry, ale rano jak jest całkowicie zimny po zapaleniu - tylko na biegu P wchodzi na ok. 1200 obr - i przez 30-40sek się waha - tak delikatnie zmienia obroty, ale tylko w pobliżu 1200 obr, potem schodzi do 800 i już tak zostaje. Czy to prawidłowe zachowanie? Tak jakby ssanie automatyczne załączał na te ok. 30-40sek. Wcześniej przed wymianą wtrysku po zapaleniu miał tak, że też wskakiwał na ok. 1200 obr i miał szarpnięcie takie 2-3sek i wracał po tym od razu na 800 obr. Dodam, że dzieje się to tylko w położeniu skrzynki biegów na P, jak nawet zapalony na zimno przełączymy na D to od razu obroty stabilizują się na 800 obr/min. Problemu tego nie ma na żadnym biegu (nawet P) gdy odpalany silnik jest już ciepły. Przetestowałem jeszcze przez kilka dni zachowanie silnika jak jest zimny, zaraz po zapaleniu i niestety problem z trochę nierówną pracą na biegu jałowym na zimnym silniku nie ustał - jak jest zimniejszy poranek wcześnie rano, to silnik chodzi na tych obrotach ok. 1200 nawet 50-60sek, potem schodzi do 800 obr/min i jest już wszystko ok. Występuję to tylko na zimnym silniku. Dodatkowo dzisiaj, zrobiłem jeszcze jeden test, jakieś 5-10 sek po odpaleniu silnika przełączyłem skrzynię najpierw na R (wycofując) - silnik nadal pracował na podwyższonych obrotach ponad 1200 i troszkę nierówno, następnie dałem D i pojechałem - lekkie drgania i niestabilna praca silnika trwała ok. 40sek zanim ustabilizował się - czyli w sumie ok. 60sek od zapłonu. Dodatkowo skrzynia automatyczna trochę dziwnie się zachowywała bo zmieniała biegi dopiero przy 3000-3500 obr. i było słychać wyższe obroty silnika, po tych 40sek wszystko wróciło do normy - czyli zmiany biegu przy ok. 2000 obr... Komputer oczywiście nie pokazuje żadnego błędu, nie ma też już żadnego wypadania zapłonu. Co może być przyczyną, co jeszcze zweryfikować?
  7. Po wymianie tego wtrysku, silnik pracuje równo na wszystkie 4 cylindry, ale rano jak jest całkowicie zimny po zapaleniu - tylko na biegu P wchodzi na ok. 1200 obr - i przez 30-40sek się waha - tak delikatnie zmienia obroty, ale tylko w pobliżu 1200 obr, potem schodzi do 800 i już tak zostaje. Czy to prawidłowe zachowanie? Tak jakby ssanie automatyczne załączał na te ok. 30-40sek. Wcześniej przed wymianą wtrysku po zapaleniu miał tak, że też wskakiwał na ok. 1200 obr i miał szarpnięcie takie 2-3sek i wracał po tym od razu na 800 obr. Dodam, że dzieje się to tylko w położeniu skrzynki biegów na P, jak nawet zapalony na zimno przełączymy na D to od razu obroty stabilizują się na 800 obr/min. Problemu tego nie ma na żadnym biegu (nawet P) gdy odpalany silnik jest już ciepły. Przetestowałem jeszcze przez kilka dni zachowanie silnika jak jest zimny, zaraz po zapaleniu i niestety problem z trochę nierówną pracą na biegu jałowym na zimnym silniku nie ustał - jak jest zimniejszy poranek wcześnie rano, to silnik chodzi na tych obrotach ok. 1200 nawet 50-60sek, potem schodzi do 800 obr/min i jest już wszystko ok. Występuję to tylko na zimnym silniku. Dodatkowo dzisiaj, zrobiłem jeszcze jeden test, jakieś 5-10 sek po odpaleniu silnika przełączyłem skrzynię najpierw na R (wycofując) - silnik nadal pracował na podwyższonych obrotach ponad 1200 i troszkę nierówno, następnie dałem D i pojechałem - lekkie drgania i niestabilna praca silnika trwała ok. 40sek zanim ustabilizował się - czyli w sumie ok. 60sek od zapłonu. Dodatkowo skrzynia automatyczna trochę dziwnie się zachowywała bo zmieniała biegi dopiero przy 3000-3500 obr. i było słychać wyższe obroty silnika, po tych 40sek wszystko wróciło do normy - czyli zmiany biegu przy ok. 2000 obr... Komputer oczywiście nie pokazuje żadnego błędu, nie ma też już żadnego wypadania zapłonu. Co może być przyczyną, co jeszcze zweryfikować?
  8. Po wymianie tego wtrysku, silnik pracuje równo na wszystkie 4 cylindry, ale rano jak jest całkowicie zimny po zapaleniu - tylko na biegu P wchodzi na ok. 1200 obr - i przez 30-40sek się waha - tak delikatnie zmienia obroty, ale tylko w pobliżu 1200 obr, potem schodzi do 800 i już tak zostaje. Czy to prawidłowe zachowanie? Tak jakby ssanie automatyczne załączał na te ok. 30-40sek. Wcześniej przed wymianą wtrysku po zapaleniu miał tak, że też wskakiwał na ok. 1200 obr i miał szarpnięcie takie 2-3sek i wracał po tym od razu na 800 obr. Dodam, że dzieje się to tylko w położeniu skrzynki biegów na P, jak nawet zapalony na zimno przełączymy na D to od razu obroty stabilizują się na 800 obr/min. Problemu tego nie ma na żadnym biegu (nawet P) gdy odpalany silnik jest już ciepły. Przetestowałem jeszcze przez kilka dni zachowanie silnika jak jest zimny, zaraz po zapaleniu i niestety problem z trochę nierówną pracą na biegu jałowym na zimnym silniku nie ustał - jak jest zimniejszy poranek wcześnie rano, to silnik chodzi na tych obrotach ok. 1200 nawet 50-60sek, potem schodzi do 800 obr/min i jest już wszystko ok. Występuję to tylko na zimnym silniku. Dodatkowo dzisiaj, zrobiłem jeszcze jeden test, jakieś 5-10 sek po odpaleniu silnika przełączyłem skrzynię najpierw na R (wycofując) - silnik nadal pracował na podwyższonych obrotach ponad 1200 i troszkę nierówno, następnie dałem D i pojechałem - lekkie drgania i niestabilna praca silnika trwała ok. 40sek zanim ustabilizował się - czyli w sumie ok. 60sek od zapłonu. Dodatkowo skrzynia automatyczna trochę dziwnie się zachowywała bo zmieniała biegi dopiero przy 3000-3500 obr. i było słychać wyższe obroty silnika, po tych 40sek wszystko wróciło do normy - czyli zmiany biegu przy ok. 2000 obr... Komputer oczywiście nie pokazuje żadnego błędu, nie ma też już żadnego wypadania zapłonu. Co może być przyczyną, co jeszcze zweryfikować?
  9. Ok, dziękuje za wskazówki Czyli chyba też jakiś markowy 5W40 teraz będę lał - myślałem co prawda bardziej o jakimś Motulu lub Ravenolu...
  10. Witam Jaki olej silnikowy polecacie do 2.0 TFSi 211KM z 2013r oznaczenie silnika CPMA, ma autentyczny przebieg 82.000km. Obecnie jeździ na 5W30 - zostać na takim czy przejść na 5W40 i jakiej marki? Pozdrawiam
  11. Dziękuje za cenne wskazówki. Dzwonił do mnie mechanik, rozebrał kolektor i kilka innych elementów - wszędzie bardzo dużo nagaru do czyszczenia. Sprawdzenie wtrysków dało rezultat - ewidentnie jedna zalewał bardzo mocna i musi być wymieniony.
  12. Silnik nadal przerywa i pracuje na 3 cylindrach. Sprawdzenie kompresji cylindrów dało wyniki: 8,9 - 9,2 - 9,8- 9,4 Barów dla poszczególnych cylindrów, norma podobno wynosi 11. Dołączam też filmik z pomiarów VCDSem na jałowym biegu - proszę o opinię czy parametry są prawidłowe, co dlaej sprawdzać? VID-20200521-WA0004.mp4
  13. Witam Jaka ma być prawidłowo wartość kompresji cylindrów w Audi A4 B8 Quattro po lifcie z 2013r - silnik 2.0 TFSI 211KM oznaczenie CPMA. Jaki jest zakres tolerancji? Pozdrawiam
  14. Czy można zdiagnozować uszkodzony wtryskiwacz w programie VCDS bez jego demontażu? Jakie powinny być wartości nominalne - ciśnienia paliwa dla silnika 2.0 TFSI 211KM? Na VCDS jaki to będzie numer kanału i jaka powinna być prawidłowa wartość na biegu jałowym?
  15. I jeszcze jedna sprawa, czy przy wyciąganiu wtrysków z tej listwy można je normalnie wyciągać z głowicy, czy też trzeba jakieś oringi od razu wymieniać?
×
×
  • Create New...