Skocz do zawartości

byq1979

Pasjonat
  • Postów

    52
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O byq1979

Informacje

  • Imię
    Marcin
  • Miasto
    Chorzów

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CPMA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia byq1979

1

Reputacja

  1. Wymieniłem korek wlewu paliwa na nowy i chyba problem zniknął (okaże się po kolejnym tankowaniu) - na chwilę obecną znaczniej spadło średnie spalanie na komputerze i od razu inaczej przełącza skrzyni Tiptronic - max. przy 2000 obr, a wcześniej trochę przeciągała powyżej tych obrotów.
  2. Taki test mogę dopiero zrobić po pełnym zatankowaniu baku - bo wtedy jedynie występuje ten problem i to tylko przy pierwszym rozruchu (auto odpala za 2-4 razem). Normalnie jak już odjadę ze stacji benzynowej to zapala na dotyk cały czas.
  3. 0 błędów na VCDS, prawdopodobnie będzie uszkodzone odpowietrzanie baku - albo korek albo przewód odpowietrzający...
  4. Audi A4 B8 quattro 2.0 Tfsi tiptronic 2013r.Po zatankowaniu auta do pełna mam problem z uruchomieniem silnika, zapala 2-3 razem, a dzisiaj nawet za 5. Zdarzyło mi się to 2x w ciągu miesiąca. Słychać, że normalnie rozrusznik kręci, ale nie zapala, jednocześnie hamulec robi się twardy, nie da się go prawie wcisnąć. Normalnie codziennie auto odpala na dotyk niezależnie od temperatury. Co może być przyczyną? Czy ew. da się wymienić zabudowany filtr paliwa?
  5. Dziękuje za informację. Trochę dziwne bo co roku stosuję płukankę przy wymianie oleju i wcześniej nic podobnego się nie działo. Dodatkowo miałem profilaktycznie czyszczony i usuwany nagar z dolotów i kolektora jakieś 35.000km temu + wodorowanie silnika - ale nie wiadomo jakiej jakości benzynę tankujemy w Polsce i naloty mogły się już ponownie nazbierać.
  6. Dzień dobry. Po ostatniej wymianie kpl. filtórw, płukance TEC2000 i wymianie oleju silnikowego - Ravenol VST 5W40 kolor oleju po przejechaniu ok. 100km zmienił się na ciemny - wręcz prawie czarny, jakby miał przejechane min. z 10000km. Różnicę w kolorze oleju zauważył mój mechanik podczas rutynowego sprawdzania czy nie ma jakiś zapoceń, wycieków oleju spod pokrywy zaworów czy też odmy. Olej i filtry wymieniam regularnie co roku po przejechaniu 10.000km i sytuacja taka pojawiła się po raz pierwszy - zawsze stosuje oleju Ravenol - oryginalny (sprawdzony po kodzie na stronie producenta). Co może być przyczyną tak szybkiej zmiany koloru nowego oleju? Pozdrawiam
  7. Dzień dobry. Szukam dobrego mechanika na śląsku do wymiany górnej uszczelki (ew. uszczelniacz) pokrywy zaworów w Audi A4B8 2.0 TFSi 211KM, oznaczenie silnika CPMA, vin: WAUFFAFLXDN026904 Jakie macie wolne terminy na wykonanie takiego zlecenia? Pozdrawiam Marcin Klyta Wysłano z telefonu
  8. Dodam, że tarcze mają obecnie przebieg 116.000km, felgi ori 18".
  9. Witam Od jakiegoś czasu przy jeździe autostradą i hamowaniu z większych prędkości (powyżej 140km/h) czuć dość mocne drgania na kierownicy - podczas samej jazdy tego nie ma. Czy to oznaka, ze tarczę będą już krzywe i nadają się do wymiany? Z przodu mam oryginały od nowości 320mm - z wyglądu nie mają żadnych uszkodzeń, okręgów, zmiany koloru itp. Klocki mają ok. 20 tyś km ATE Ceramic. Jeżeli wymieniać to na jaki zestaw w budżecie do 2000zł czy ew. przejść na coś większego - 345, 350, 356mm? Szukam jakiegoś kpl. na przód - najlepiej na śląsku Pozdrawiam
  10. Spróbować można, tylko nie ma pewności czy to na 100% pomoże, zależy jaką kwotę sobie zażyczą... Sprawdź też najpierw stan odmy - czy membrana Ci już nie przepuszcza.
  11. Zgadza się, nie występuje to we wszystkich 2.0 TFSi, zależy to pewnie od modelu, rocznika produkcji i głównie od kodu silnika. Można też oczywiście zaingerować w konfigurację i powyłączać wszystkie tryby eco, a nawet chyba automatyczne ssanie na zimnym silniku - tylko czy warto...?
  12. W takim przypadku to będzie już raczej jakaś awaria - spalania w zimę na początku po rozruchu nie powinno przekraczać 15l przez chwilę, potem szybko powinno spaść do 10-12l, a jak nie ma korków to 8-9l. Ile ma przebiegu ten silnik i czy był już czyszczony - kiedy? W kolektorze i dolotach zbiera się bardzo duży nagar od słabej jakości benzyny w Polsce, przynajmniej raz na 80-100tkm przydaję się zrobić czyszczenie silnika - rozebrać i specjalnym płynem wszystko wymyć, ew. płukanie wodorem, ale to chyba w obie strony nie działa.
  13. Zjawisko to występuje w tych silnikach - tylko po włączeniu zimnego silnika - automatycznie włącza się ssanie i dogrzewanie + wymagane układy eco - całość trwa ok. 40-50sek - wtedy silnik pracuje na wyższych obrotach, a potem spadają do biegu jałowego. W międzyczasie otwiera się też kolektor i jest jeden element (teraz nie pamiętam nazwy, bo mechanik mi to sprawdzał) - z powodu różnicy temperatury powstaje to drganie - powinna trwać max. 2-3 sek (ale nie powinno być bardzo duże) tak jak klapy kolektora otwiera i przymyka - wymysł w TFSI + jest tam też dodatkowy 5 wtryskiwacz. W ASO nic na to też nie poradzą - dopóki błędu na komputerze nie wyświetla - mówią, że tak ma być.
  14. Mi się udało prawie całkowicie czyszcząc kolektor i doloty. Częściowo jednak drganie zostaje - tzn. bardziej ustawienie obrotów przez klapki kolektora - trwa to ok.2-3 sek i jest ok. ASO też stwierdziło, że tak to się zachowuje i wszystko jest ok. Oczywiście komputer też żadnego błędu nie pokaże.
  15. Najpierw korzystałem ze smartfonu - mapy Google są ok, ale informacje o korkach i wypadkach już nie... Google często wprowadzają w błąd, sugeruję błędnie krótsze trasy przez jakieś polne drogi... itd. Chyba wyjmę z szafy starą navi z Hołkiem i ją zaktualizuję i będzie po temacie :) Dziękuje za cenne wskazówki!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...