Skocz do zawartości

jotkiel

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O jotkiel

Informacje

  • Imię
    Jurek
  • Miasto
    Kielar

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia jotkiel

0

Reputacja

  1. O ile się nie mylę, aby skalibrować kąt skrętu wystarczy przy uruchomionym silniku i na postoju skręcić max kierownicą i poczekać, aż komputer zatwierdzi (chyba dźwiękiem). To samo powtórzyć w drugą stronę i po sprawie ?
  2. Auto ma na liczniku sporo, a nie mam pewności, czy to wszystko - stałem się już w sumie czwartym właścicielem. Poprzednik rok temu wymieniał silnik, który teraz podejrzewam mógł się wykończyć przez paliwo w oleju. Dziękuję za porady, a co do decyzji, to ciągle jeszcze się zastanawiam.
  3. Raczej długiej trasy będzie mało i chyba pójdę w stronę pozbycia się tego cuda. Ciągłe nasłuchiwanie czy już się wypala i specjalna jazda w tym celu lub praca na postoju to przecież jakaś paranoja. Spalanie w tym czasie paliwa i zużywanie ogólne części to ma być eko?
  4. Witam. Jak chyba większość zakupiłem auto z większym przebiegiem (220000km - na liczniku). Wszystko było by super gdyby nie cudo zwane DPF. Najpierw zauważyłem. że prawie po każdej jeździe chodzą wentylatory i to po parę minut. Ktoś mi zasugerował, że może się wypala filtr, więc pożyczyłem moduł Delphi i załączyłem wypalanie serwisowe na postoju. Po ok. 30 min. męczenia silnika zakończyło się i byłem cały szczęśliwy, że oto mam problem z głowy. Niestety na dłuższej trasie zobaczyłem po raz pierwszy kontrolkę filtra i pomyślałem, że znowu się wypala, ale niestety ta nie gasła przez kolejne 2h jazdy. Dopiero przy ponownym uruchomieniu już jej nie było. Za to pojawił się komunikat na MMI o zbyt dużej ilości oleju - pomyślałem, wlał ktoś więcej bo nie ma bagnetu, więc postanowiłem upuścić z 0,5l. Olej paskudnie czarny i chyba z paliwem, więc wymieniłem na nowy. Dalsza diagnostyka DPF-a już przy użyciu VCDS-a pokazała dane, z których wynika (o ile dobrze je czytam), że mam totalnie zapchany filtr: I teraz może ktoś doradzi, co z fantem zrobić: 1. Próbować wypalać z dodatkiem specyfiku K2 DPF CLEANER REGENERATOR FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH? 2. Wymontować i przewiercić otwory - podobno jest taka opcja? 3. Wymontować i wysłać do czyszczenia - mycia? 4. Wywalić i zrobić program? 5. Wstawić nowy zamiennik lub oryginał? Wiem, że mogą się pojawić odpowiedzi typu "decyzja należy do ciebie", ale proszę o sugestie tych z Was, którzy stali przed podobnym dylematem. Oczywiście chodzi również o kasę, bo i tak już pociągnęła mnie skrzynia Multitronic :-(
  5. Mam jeszcze jedno pytanie: Czy z opisanymi objawami mogę jeździć bez większego ryzyka i jeszcze większych uszkodzeń? Zwłaszcza trasa do Ciebie (512km). Wprawdzie były właściciel twierdzi, że przez 3 lata tak jeździł, ale ...
  6. Witam. Mam pytanie do Bartka, czy spotkałeś się w swojej praktyce ze skrzynią (oczywiście multitronic 0AW 2.0 TDI RdW przepracowane ok 4000h), która hałasuje cały czas podczas jazdy do przodu i do tyłu. Jest to charakterystyczne wysokoobrotowe "piłowanie" podobnie jak fiat 126p na pierwszym biegu. Odgłos jest również w czasie hamowania silnikiem tym głośniejszy im wyższe obroty, a co z tym idzie także w wersji Sport. - w komputerze zero błędów - czasami poszarpie przy ruszaniu, zwłaszcza pod górkę - stacza się do tyłu z niewielkiego wzniesienia - podczas kręcenia prawym kołem (podniesione na wahaczu) słychać delikatną obcierkę oraz stukania podczas ruchu przód-tył - zmiana oleju nic nie zmieniła (olej ciemny ale bez opiłków) Proszę o odpowiedź z ewentualną sugestią. Czy naprawa to dobry pomysł, czy raczej wymiana na regenerowaną?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...