Skocz do zawartości

majkelth

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O majkelth

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Szczecinek

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    BLB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia majkelth

0

Reputacja

  1. Witam, od pewnego czasu mam problem z autem. Podczas mocnego dodawania gazu samochód mocno dymi na czarno zaraz po dodaniu gazu, i po chwili przestaje. Przy spokojnym dodawaniu gazu problem dymienia nie występuję. Drugi objaw to odcinanie turbiny/wchodzenie w tryb awaryjny w określonej sytuacji. Jeśli np. na 3 biegu przy około 1500 obr/min wciskam gaz w podłogę, samochód po woli się zbiera, przy około 2000onr/min zaczyna się lepiej zbierać, ale już przy około 233-2500 przestaje się zbierać i po chwili takiego lekkiego zamulenia wchodzi w tryb awaryjny. Przy spokojniejszym przyspieszaniu i gdy biegi zmieniam w okolicach 3000 obr/min, samochód dochodzi do 5000 obr/min i problem odcinania się nie pojawia. I teraz tak: -dolot/EGR/przepustnica wyczyszczone, -chłodnica spalin praktycznie nowa(w zeszłym roku urwała się rurka doprowadzająca spaliny do chłodnicy), -turbina nie wykazuje luzów, -samochód oleju nie bierze - od wymiany do wymiany nie dolewałem, -przepływomierz podmieniany z innym autem - bez zmian, -czujnik ciśnienia doładowania podmieniony -bez zmian. Dzisiaj sprawdzałem szczelność układu dolotowego i wyraźnie nic nie było słychać żeby gdzieś powietrze uciekało, jedynie lekkie podejrzenie pada na uszczelkę pod kolektorem dolotowym bo coś tam jakby lekko słychać, ale nie jestem na 100% pewien. I I tak będę ją wkrótce wymieniał bo po czyszczeniu dolotu założyłem starą, ale to raczej nie ona. W logach widać, że w pewnym momencie czujnik ciśnienia doładowania łapie (maksymalną?) wartość 2601 i po chwili odcina turbo/włącz tryb awaryjny. W załączeniu przesyłam logi. W "odcięcie" widać efekty próby testu przepływki - 3 bieg, 1500rpm i gaz w podłogę. Efekty widać w pliku W "dobrzedoczasu" widać efekty w miarę normalnej jazdy, do czasu aż ostrzej depnąłem na 4-tym biegu i mnie odcięło Wcześniej widać, że wartości z przepławki są inne niż w pierwszym przypadku czyli wartość średnia(mierzona) jest większa od wartości "specified" czyli tak jak powinno być. Tak? Ostatni pomysł padł na przepustnicę, że może się przymyka generując nadmierne ciśnienie w obszarze czujnika, a jednocześnie ograniczając dopływ powietrza do silnika(dymienie). Dzisiaj jeszcze chciałem wykonać diagnozę/adaptację przepustnicy, ale w VCDS na kanale 60 i 98 nie mam żadnych informacji Sam mechanizm przepustnicy na sucho działał ok. Zębatki nie były zjechane. Ktoś może powiedzieć na jakim innym kanale szukać przepustnicy/jej adaptacji? dobrzedoczasu.xlsx odciecie.xlsx
  2. Witam wszystkich, jak pewnie spora grupa użytkowników trafiłem tutaj z powodu problemów z autem Forum czytam od kliku lat, więc w końcu pora coś napisać. Pozdrawiam, Michał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...